Gå til innhold

Boggy van!

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

vet ikke om denne passer her eller på prosjekt forumet men.. prøver for det! hehe

 

fikk en vill og gal ide her sist helg, når jeg var på country festivalen..

om jeg klarer det, og får skrapt sammen nok hjelp og penger, ja og seff, et sted å være på! det får framtiden vise.. hehe!

 

men har lyst å bygge meg en van, som skal ha en seng baki.. og sofa gruppe i midten, med et lite barskap og kjøleskap inni.. og seff, anlegg som dunker litt.. hehe!

og ikke minst, strømtilkobling (jupp, skal bli festival bil..hehe)

 

men det jeg lurer på er om noen vet hvor i verden jeg kan finne ut regler og skisser til slike bygg..

tenker da og på selve bilen.. for jeg vil, om mulig, ha litt større aksel avstand enn det som er på de som kommer som boggy orginal..

større avstand vil jo og si lenger bil som igjen vil si bedre plass.. og mere plass er gull verdt.. hehe!

 

ser for meg å sveise på bakdelen av en extendet van (de med litt sørre bakpart enn vanlig) med bakhjulet på seff..hehe, til baken på en vanlig van!

har hørt om at dette er blitt gjort før, så burde jo være mulig for meg og.. hehe!

 

men har ikke satt opp noe budsjett eller noe slikt til dette ennå.. og regner med det kommer til å koste litt, selv om jeg kommer til å gjøre alt selv.. og med så mye hjelp fra folk som kan litt mer enn meg som mulig..hehe!

 

noen som har noen gode ider eller hjelpende linker,regler osv å komme med?? hehe

 

takker for enhvert fornuftig svar.. og ufornuftige svar.. hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en del jobb, for van er bredere bak enn foran. Den som det var reportasje om i amcar var skjøtet på langs på den delen som ble innmontert - jeg tror at det var snakk om drøyt 10 cm...

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en link til ett innslag i Autofil

http://www1.nrk.no/nett-tv/indeks/12051

 

har sett den før.. den er skam rå da.. hehe! :) men nå skakke jeg ha et så ekstremt bygge da.. hehe!!

 

Det er en del jobb, for van er bredere bak enn foran. Den som det var reportasje om i amcar var skjøtet på langs på den delen som ble innmontert - jeg tror at det var snakk om drøyt 10 cm...

 

vet det blir stress jobb ja.. hehe.. men om jeg i heletatt for gjort dette ennå, vet jeg ikke.. kan jo og hende jeg tar en litt enkel vei, og bare kjøper en boggy van, og heller godtar et lite nederlag på total lengde på bilen.. hehe!

så det var en boggy til salgt for 25 lapper på fin.. ribba inni, og så grei ut utvendig.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Spotta" en slik i Rissa tidligere i sommer, fikk desverre ikke tatt bilde av den. Den var iallefall helt sort med masse lys både oppe og nede, dog ikke like ille som den i klippet her oppe. Men bortsett fra lakkeringen var bilen svært lik (mtp vinduer osv) så skal ikke se bort ifra at det er blitt hentet litt inspirasjon..

1970 Volvo Amazon - deler ønskes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår