matsremi Skrevet Oktober 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2003 Noen flere en meg som har vært borti at ABS lyset tenner seg og blir stående på? Det har aldri lyst før utenom akkurat en liten periode hver gang etter jeg har starta bilen.. det har ikke engang lyst når abs'en har pumpa! Siter 96' Audi A6 2,5TDI Quattro 05' Chevrolet Cargo Van 5,3 AWD (arbeidsbil) ex 04' Chevrolet Astro AWD 4,3 (arbeidsbil) ex 91' Audi 80 Quattro 2.0E 16v ex 00' Hyundai H-1 4wd (arbeidsbil) ex 89' Corrado G60 ex 85' Toyota Carina II combi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Oktober 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2003 ganske vanlig at det tennes når bilen startes og at det gjerne tar noen sekunder før det slukker.... dersom det fortsetter å lyse har du trolig defekt føler eller dårlig kontakt i en av disse (ikke uvanlig på corrado) Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matsremi Skrevet Oktober 14, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2003 okok, noen som vet hvor denne/disse følerne sitter? kan sikkert være noe med dårlig kontakt ellerno, for det kom midt i et sabla regnvær og sørpe.. hehe.. Siter 96' Audi A6 2,5TDI Quattro 05' Chevrolet Cargo Van 5,3 AWD (arbeidsbil) ex 04' Chevrolet Astro AWD 4,3 (arbeidsbil) ex 91' Audi 80 Quattro 2.0E 16v ex 00' Hyundai H-1 4wd (arbeidsbil) ex 89' Corrado G60 ex 85' Toyota Carina II combi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Oktober 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2003 De sitter bak bremsene rettet mot endeleddet. Kan gjerne blitt litt mye skitt og sånn som forstyrrer, så en vask er nok en god idè ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corrado16v Skrevet Oktober 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2003 min også lyser hele tiden, det var etter jeg hadde kjørt på rudskogen at den begynte å lyse konstant. Var en som sa at det var en føler som pleide og brenne seg når bremsene ble brukt hardt over lengre tid Siter http://privat.bluezone.no/moro/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sfinx Skrevet Oktober 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2003 Det merker du jo veldig fort.. hvis ikke abs`n virker når den lampa lyser, så er det følern. De koster bra med penger nye! En liten 10cm ledining til hvor mye..? 800kr? HEhe.. -S Siter 2000 Audi A6 2.4 quattro ------------------------ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matsremi Skrevet Oktober 21, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2003 Satans dritt.. I mårrest når jeg satte meg i bilen og kjørte på kurs, så var lyset slukka og ABS'en virka.. da var bilen helt nedfroset! Men når jeg hadde kjørt ca. 5 minutter og bilen var blitt litt varm så tente lyset igjen og ABS'en slutta å virke, holdte på å brenne meg på det med de piggfrie vinterdekka mine.. hehe!! Regner sterkt med at det er noe fukt i en av følerne ellerno, iom. at det hadde regna som faen i 2 uker før lyset tente første gang. Må vel plukke opp en ettermiddag og se om jeg finner ut noe.. Siter 96' Audi A6 2,5TDI Quattro 05' Chevrolet Cargo Van 5,3 AWD (arbeidsbil) ex 04' Chevrolet Astro AWD 4,3 (arbeidsbil) ex 91' Audi 80 Quattro 2.0E 16v ex 00' Hyundai H-1 4wd (arbeidsbil) ex 89' Corrado G60 ex 85' Toyota Carina II combi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volke Vogn Skrevet November 7, 2003 Rapporter Share Skrevet November 7, 2003 ABS`n lyste hos meg også en periode. Tok en tur til den lokale VW-forhandleren min og forhørte meg om hva dette mest sannsynlig kunne være. Ble fortalt at det som regel er et rele som det "klikker for"... og det stemte det - byttet to releer og saken var ute av verden. Usikker på hva det kostet (garantisak). Dette var på en Golf 3 vel og merke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet November 7, 2003 Rapporter Share Skrevet November 7, 2003 Hadde det samme på UrQ'en min. Skru ut sensorene, rens dem, og dytt dem inn igjen. På min var ikke problemet møkk, men at en av dem ikke satt langt nok inne til å gi sterkt nok signal. Det er bare en magnet som gir induksjonsstrøm når tannhjulet på akselen går rundt. Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg