Gå til innhold

Senkesett JOM fra autospar

Ranger emnet


1984GTD

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaringer med senkesettet 60/40 eller 70/50 fra JOM på autospar.no ?

http://www.autospar.no/goxpage00000056dbp730458.html

 

Skal bytte dempere fram og går for bytting av de bak i samme slengen på en 1996 golf 3 TDK. Går for senkesett inkl dempere, men er usikker på hvor mange mm som er pent og brukbart å kjøre med. Kriterier: Senkingen skal ikke by på problemer i vinter med 14" vinter felger, eller med 17" sommerfelger. Har VR6-leppe foran som også ikke skal ta ned i fartshumper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar. Går nok for 60/40 senkingen jeg. 70/50 blir kanskje i det meste laget. Det er sikkert penere å se til, men er ute etter kjøre-komfort også. Er noen fartshumper på vei til jobben som skal over. Kjipt den dagen jeg har dårlig tid og må bremse kraftig ned for hver hump. Det har jeg ikke ork til. Hvis det blir krise plukker jeg av leppa på vinteren som zoom sier. Leppa er fra TMtuning.com og skal ikke være jalla hardplast som sprekker, hope so.

 

http://www.tmtuning.com/HOME/catalog/product_detail.php?default_product=1220

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis du har 17" felger ,og 60/40 senk, har du ikke noe kjørekomfort ihverfall, kan få litt følelse av det med 14" felger. Mitt råd: Kjør med orginal fjører og dempere, er jævlig mye bedre og kjøre med, men ser kanskje litt finere ut med senking. Jeg mener kjørekomfort kommer før utseende.

)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over fartshumper er det ikke spesielt behagelig med stiv bil nei, men generelt vil jeg si at jeg foretrekker en bil som sitter i svingene. Svajinga syns jeg ikke er behagelig med originale fjærer inkl dempere. Kjører stortsett på motorvei (e6) 30min til jobben, men er noen dumper som skal bestiges på slutten.

 

Spurte nettopp autospar hvis de hadde senkesettet på lager og om de var bra osv... Fikk til svar: Du burde ikke vurdere justerbart?

Fikk lite inntrykk av at dette settet kanskje ikke duger... Dårlig svar liksom.

Er pga prisen jeg velger dette settet og ikke justerbart. Men det bør da holde noen år fordi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ville jeg ikke kjøpt,,, advarer sterkt mot autospars 60`40 senk ikke justerbart,, hadde det på min golf 3 med 17" felger,,, skjermene bretta seg ut i svingene,,, og syntes ikke den ble mye stivere ,,,, merka liten forsel fra orginale fjører og dette settet.... men men hvis du vil ha maks 2personer i bilen din så kjør på,,, drit rått utseende ivertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ville jeg ikke kjøpt,,, advarer sterkt mot autospars 60`40 senk ikke justerbart,,

 

Anbefaler du justerbart fra autospar da eller? Kan ikke begripe at 60/40 er så dårlig. Skal ikke brette ut skjermer i svingene med mindre inpresset på felgene dine ikke er ugunstig.

Jeg går vel kanskje for VMAXX justerbart isteden, og holder meg unna autospar. Men eyecandy-racing suger på service har jeg fått med meg. Kjenner en som har ventet i over ei mnd på VMAXX fra eyecandy. Det er uholdbart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av erfaring så vil jeg anbefale deg justerbart senkesett. Da får du det nøyaktig slik du vil. Får når du går over 40 mm så må du ha dempere i tillegg og da er du allerede oppe i et par tusen. i dag er det mange produsenter som har lagt en billig versjon av Justerbare senkesett uten noe hardhets justeringer osv osv. Prisen kan variere litt men rundt 4-7 tusen kroner så har du et. Jeg har vært borti Vmax,Jom,Supersport,Fk,Cobra og Kw. De har fungert helt greit til vanlig gate bruk. Men har du først kjøpt det til en bil så MÅ du ha det til neste bil også:)

74 Mod Golf 1

65 Mod T1 Boble

 

73 Mod T3 Variant X

84 Mod Polo Derby X

86 Mod "Racetech" Caddyen X

86 Mod Golf 2 "vinterbil" X

93 Mod Golf 3 GTI 16V X

91 Mod Corrado Vr6 X

99 Mod Golf GTI 20V Turbo X

 

http://www.algard-gatebilklubb.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært borti Vmax,Jom,Supersport,Fk,Cobra og Kw. De har fungert helt greit til vanlig gate bruk. QUOTE]

 

Du sier du har vært borti JOM. Hva er dine erfaringer med den produsenten? Var det et helt greit senkesett, og tror du linken jeg linket til i toppen er et bra kjøp? -Det er senkefjærer inkl dempere til 3k fra produsent jom.

Jeg er ikke så opptatt av å ha det akkurat over hjulbuen og sånn stæsj som man kan justere på med justerbart senkesett. Så lenge den blir stivere og litt lavere og duger som en pendlerbil som tåler å ha folk bak i uten at det skraper og tar nedi, da er jeg fornøyd. 60/40 tror jeg er fett nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår