Gå til innhold

Kraftigere bensintilførsel på AT-motor.

Ranger emnet


_240_turbo_

Anbefalte innlegg

Jeg har en AT-motor og vi har kommet fra til at den får for lite bensin så jeg tømmer flotørkammeret med mye pådrag så da kutter den. Har den orginale R-sport pumpa. Jeg lurer da på følgende.

 

-Kan jeg monter på en elektrisk pumpe fra et motronic system?

 

-Hvordan kobler jeg opp pumpa? På tenningen?

 

-Må jeg har justerbar btr?

 

Noen som vet noe om dette eller har gjort det før?

 

Takker for svar!

 

Mvh Kai-Rune

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får tak i følgende:

 

-Tank eller tankarmatur fra en bil med innsprut

-Bensinpumpe og accumulatoren som ligger under bilen og den plata de sitter på.

-Legg opp retur rør

-Justerbar progressiv BTR for forgasser turbo motor.

-Blend av choken med gummipakning og 5mm plate.

-Kjør returen fra BTR og blend den andre utgangen som du ikke vil bruke da du bare har en gasser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får tak i følgende:

 

-Tank eller tankarmatur fra en bil med innsprut

-Bensinpumpe og accumulatoren som ligger under bilen og den plata de sitter på.

-Legg opp retur rør

-Justerbar progressiv BTR for forgasser turbo motor.

-Blend av choken med gummipakning og 5mm plate.

-Kjør returen fra BTR og blend den andre utgangen som du ikke vil bruke da du bare har en gasser

 

-Tank med armatur er enkelt å få tak i

-Bensinpumpa fra ET-motor har jeg jo

-Men hvorfor retur? trenger vel ikke det på forgasser?

-BTR må jeg bestille...

-Choken er blendet.

-Fra BTR og tilbake i tanken?

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, retur. Du kan ikke kjøre alt det trykket den pumpa leverer inn på gasseren, da blir det oversvømmelse! Pumper jo 5-8 bar de pumpene!

 

Regulatoren får jo bensin inn på en nippel som kommer fra pumpa, så regulerer den og sender det overflødige tilbake. Tror jeg hadde 0.3bar over turbotrykk på min, altså når den fikk 1 bar i ladetrykk så fikk den 1.3 bar bensintrykk. Tror det var sånn....hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, retur. Du kan ikke kjøre alt det trykket den pumpa leverer inn på gasseren, da blir det oversvømmelse! Pumper jo 5-8 bar de pumpene!

 

Regulatoren får jo bensin inn på en nippel som kommer fra pumpa, så regulerer den og sender det overflødige tilbake. Tror jeg hadde 0.3bar over turbotrykk på min, altså når den fikk 1 bar i ladetrykk så fikk den 1.3 bar bensintrykk. Tror det var sånn....hehe

 

Aha, det må jeg nesten forske litt på...

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lysaker veit jeg har et utvalg i gasser regulatorer

 

Okei skal sjekke der.

Pedersens racing hadde og så jeg. Må nesten ringe og høre en dag.

 

Men det jeg enda lurer på er; må jeg ha en pumpe i tanken eller kan jeg bare ha den pumpa som er midt under bilen og hva gjør jeg med den gammle?

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hør på hva B230ft sier..tullprat.

 

Det er langt fra nok med en fødepumpe i tanken, min høytrykkspumpe slutta å virke en gang, da fikk jeg kutt rimelig kjapt kan man si!

 

Den regulatoren du skal ha kjøper du hos GIK Turbo, du sier du skal ha en Malpassi regulator for forgasser turbo. Den er progressiv justerbar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du "frisert" forgassernåla di også?.

I så fall kan det kan være lurt å koble bensinpumpa på en bryter.

Slik at du har mulighet til og slå av pumpa et lite øyeblikk før du stopper motoren.

Da er systemet såpass tømt for bensin at den blir lettere og starte igjen.

Funker suverent på min.

Den er koblet på lysbryteren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du "frisert" forgassernåla di også?.

I så fall kan det kan være lurt å koble bensinpumpa på en bryter.

Slik at du har mulighet til og slå av pumpa et lite øyeblikk før du stopper motoren.

Da er systemet såpass tømt for bensin at den blir lettere og starte igjen.

Funker suverent på min.

Den er koblet på lysbryteren :)

 

Nei, har bare den orginale turbogassernåla. Burde jeg gjøre det da?

Det kan jo være lurt ellers får man jo aldri start igjen. :p

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har bare den orginale turbogassernåla. Burde jeg gjøre det da?

Det kan jo være lurt ellers får man jo aldri start igjen. :p

 

Neida du må ikke det.

I alle fall ikke før du har planer om å dra til med et jæ...la Turbotrykk. Men da er det gjerne en del andre ting som må gjøres også.

 

Ta en titt her http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=6249

der står det litt av hvert nyttig å vite :)

For den som roter med gammel Volvo og Turbo, det beste forumet ever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår