Michael Skrevet Juli 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2007 Har en 944 med et rart problem.. Om morgenen må jeg dra ut kontakten på ECU'n (Ligger oppunder dashen) og mens jeg kjinner setter jeg i ECU kontakten, og bilen starter som et skudd? Bilen er ikke mulig å få start på med mindre jeg gjør dette.. Senere på dagen kan den starte fint som bare det uten å gjøre denne operasjonen, for så å ikke ville starte i det hele tatt, uansett hva jeg gjør! Lar jeg bilen stå i 3-4 timer, kan jeg fint gå ut og starte bilen opp på vanlig vis. Nå har bilen imidlertid låst seg helt fullstendig. Den vil faen ikke starte, og jeg er r i m e l ig lei av hele bilen. Den kjinner som bare det, men starter ikke uansett F. Har prøvd med startgass, trille den i gang på giret, rense alle relèer, sjekke fordeler og plugger. Riktig svar på dette problemet belønnes med ett eller annet snop. Siter o 93' Audi S4 2.2T x 94' Audi S4 4.2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet Juli 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2007 Er det startsperre på den? Kan høres ut som om det er startsperre, og at du greier å lure den ved å ta ut og inn kontakten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael Skrevet Juli 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2007 Det er nok ikke startsperre på den, for da hadde ikke starteren gått rundt. Siter o 93' Audi S4 2.2T x 94' Audi S4 4.2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Potato Skrevet Juli 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2007 Er det gnisten eller strømmen til dysene som er borte? eller begge delene? Du må finne ut hva som gjør at den ikke starter, så kan du begynne og spekulere hvorfor.. Om du har prøvd med startgass kan det høres ut som det er gnisten som mangler. Ville evt. prøvd å få tak i tegninger over tenningsanlegget og måledata, og målt komponenter. Kan nesten høres ut som dårlig kontakt mellom styreenhet-støpsel, siden den kom da du rørte på dette. Mulig en lodding inni som har gådd opp eller noe. Du kan prøve å skru opp boksen å se inni.kontrollere alle strømbaner og loddepunkter. Går også an å sende hele styreenheten til kontroll..koster 800 eller noe. Siter For å bli gammel og vis, må man være ung og dum først! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Juli 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2007 DME-relèet. Det ryker såpass ofte at de fleste 944-eiere har det med seg i hanskerommet... gir akkurat de symptomene før det dør. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Juli 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2007 Hehe, ja DME-reléet er standard i mange Porsche hanskerom!! Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael Skrevet August 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 DME-relèet? Er det det avlange med 5-6 kontakter på? Det er i så fall skifta, og var ikke grunnen til at bilen ikke ville starte. Tett bensinfilter imidlertid, det var det som gjorde at den ikke ville starte.. Samtidig stod bilen i en liten helling, så bensinen må ha seget tilbake. EDIT: Fant et bilde av relèet, og det var det jeg trodde. Siter o 93' Audi S4 2.2T x 94' Audi S4 4.2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet August 1, 2007 Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 Kjører du så pent med Porschen at du ikke merket at filteret begynte å tette seg? ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael Skrevet August 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 Hehe, på ingen måte, bilen går relativt fint når den først er i gang. Litt nykking på lave, jamne turtall, men drar jamnt og fint på hele registeret ved gasspådrag. Jeg har kommet fram til at det må være bensinfilteret, da bilen startet fint som F med startgass (Mye startgass vel og merke). Kanskje bensinpumpa er dårlig, eller har dårlige kontakter? Siter o 93' Audi S4 2.2T x 94' Audi S4 4.2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Potato Skrevet August 1, 2007 Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 Rart den startet når du riklet på styreenhet støpslet hvis bensinfilteret var tett.. Men skader jo ikke å prøve å skifte. Prøv å mål om bensinpumpa har strøm..Kan være den som er gåen eller releet til den Siter For å bli gammel og vis, må man være ung og dum først! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.