Gå til innhold

strøm problemer på forsterker tinly 800w?

Ranger emnet


thomas1

Anbefalte innlegg

hei har 3 stk 10" subber (tinly) på tilsammen 750w, og en tinly 3 kanaler på 800w til å drive dem. Har koblet alt riktig som jeg ser det. Jord, remote å strøm, men den røde protect lampa lyser, og ingen lyd i subbene.

Hvis jeg presser strøm\+ med litt styrke inn i 12v kanalen får jeg lyd, og lampa blir grønn på forsterkeren. får ikke forsterkeren nok strøm? har jo en meget tykk kabel fra batteriet til forsterker, men får jo bare presset littegrann av den inn i forsterkeren... help me..

 

kabelen fra batteriet lå ferdig trekt i bilen når jeg kjøpte den, har vært sittet et voldsomt annlegg i bilen før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du presser kablen inn i forsterkeren og det er først da du får lyd kan det jo være at kablen er for tykk for forsterkeren.

Regner med det er en 50mm2 kabel som er der siden det var et voldsomt anlegg der før.

Prøv med en 20mm2 kabel, har Tinly selv og den går det maks 20mm2 kabel inn i.

 

Lykke til, kanskje post et bilde eller 2 så er det litt letter å se hva som kan være årsaken.

Volvo Amazon 1968 mod

VW Passat 1.8 1997 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey..

ja har 50mm2 fra batteriet, har prøvd å skjøte på en mye mindre kabel på enden og inn i forsterkeren men uten hell. skjer det samme..:wonder:

mener du at hele kabelen må være maks 20mm2 helt fra bat?

 

legger ut noen bilder imorgen:)

 

 

Ikke skjøt kablen, går an å kjøpe en splitter boks som har 50mm2 kabel inn og 2stk 20mm2 ut eller noe, det funker veldig bra!!!

Skal sette opp 2 batterier i bilen min, så jeg ikke dreper batteriet mitt helt :P

Prøv det du, hvis ikke det funker så bra, kan det være at det er noe løst inne i forsterkeren din, så den får ordentlig kontakt når du dytter litt på.

 

Hvor kjøpte du forsterkeren?

Volvo Amazon 1968 mod

VW Passat 1.8 1997 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke skjøt kablen, går an å kjøpe en splitter boks som har 50mm2 kabel inn og 2stk 20mm2 ut eller noe, det funker veldig bra!!!

Skal sette opp 2 batterier i bilen min, så jeg ikke dreper batteriet mitt helt :P

Prøv det du, hvis ikke det funker så bra, kan det være at det er noe løst inne i forsterkeren din, så den får ordentlig kontakt når du dytter litt på.

 

Hvor kjøpte du forsterkeren?

 

 

 

okey:) vet du hvor man får tak i noe sånt?

kjøpte den på en nettauksjon, men har garanti på den. men håper jeg ikke må bytte den, tar så uendelig lang tid..

kanskje vært lurt å ha et ekstra batteri ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal normalt ikke være nødvendig med ekstra batteri på "bare" 800 watt...

Flere i teamet kjører rundt med 4000watt og 5000 watt`s forsterkere på et batteri. og det funker det...

 

Sjekk at du får kabelen inn i ampen ordentlig, og at du har skikkelig jording til den.

hvis det ikke hjelper, vil jeg tro det er dårlig kontakt inne i ampen din. send den inn til rep/sjekk.

Norwegian Champion, 00-01-02-03-06-07-08

00-155.7db superstreet nw

01-170.2db xtreme5+ 02-170.6db xtreme5+ 03-156.7db xtreme 1+

06-155.6db street b 07 - 158.9db street b. 08 - 159.2db street c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm nå fant jeg ut noe..!

skulle kjøre istad, skrudde først på tenninga da virka brått subben i 5 sek.. så ga den seg. fyrte opp motoren, og subben virka igjen i et par sek.. under hele turen skjer dette, skrur seg på helt plutselig og av igjen. til å med når jeg rister lett på spilleren skrur den seg på..

må jo være noe som ligger inntil hverandre? men hva kan det være??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

legg ut mere info... åssen tinly 3kanaler, åssen sub, og hvordan har du koblet subene?? 1 til hvor kanal?? eller har du brokoblet noe??

 

Hvis du sjekker litt rundt, så ser du fort at tinly ikke akkurat er noe topp merke, og ikke heller koster allverden, så kvaliteten er jo deretter... ;)

 

 

 

 

Forsterker:

 

 

Manufacturer: TINLY - tl-x307

Details: Features:

3 Channel dynamic car amplifier

Mosfet PWM power suply

Stable into 2 Ohms,Bridgeable & modeoperation

Adjust bass and treble crossover response

Overload,thermal,short circuit protection

Gold plated RCA input jack

Soft start

 

Specifications

RMS Power Output

4 Ohm:70W×2+150W

2 Ohm:120W×2+150W(4)

Bridge (4 Ohm):150W×2

Signal to Noise Ratio 90dB

Frequency Response 10Hz-40KHz

Total Harmonic Distortion 0.05%

Damping Factor??120

Dimension(L×W×H)?305×250×50mm

 

 

 

Subb:

 

 

Components:3x10” woofer

Voice Coil Size: 50mm ASV

Magnet size:120 Oz

Freq.response:26-180 Hz

Efficiency: 88dB(S.P.L)

Impedance:4 Ohms

Power handling:750Watts Peak

Dimensions:825x(315+430)x370mm "

 

 

Var det jeg fant. Vet at det er et omdiskutert merke men det viste jeg da jeg kjøpte det:thumb

 

men tyder det på at jeg har koblet feil eller at noe ligger inntil hverandre?

dårlig isolering?

 

har koblet en bass per kanal..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du koblet 1 bass pr kanal, så blir jo ikke det "riktig" heller, for den ene kanalen din gir jo mye mere effekt en de 2 andre ;)

Men skulle ikke tro at det er problemet her...

Foreslår at du går over alle koblinger, og bruker kabelsko på alle tilkoblingene dine på forsterkeren, så er du sikker...

 

okey da prøver jeg det..:thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår