Øyvind Ryeng Skrevet Oktober 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2003 som om ikke det holder veier foreksempel 350en i vetten min MINDRE enn en 2,2 liters audifemmer med turbo.. Jeg kaller BS på den. Bevis at det du sier stemmer! Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dawg Dee-Lux Skrevet Oktober 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2003 Originally posted by Ascona som om ikke det holder veier foreksempel 350en i vetten min MINDRE enn en 2,2 liters audifemmer med turbo.. Du har rett i at 350'en er en liten pinglemotor, Bare se å gamle Mercedes V8'ere derimot, der snakker vi overforbruk av stål. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet Oktober 22, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2003 Originally posted by Viking067 For å nevne noen. Lotus Hillman Imp Subaru Alle lagde alumotorer før Northstar kom på markedet. (Subaru har faktisk lagd alumotorer i 36 år) Uansett så får du ha lykke til med bilkjøp.Det er en grom bil den Ford`en :-) Bestemt hvilken farge du skal ha? Og Chevrolet kom med en helaluminiumsmotor i 1969 var det vel mener jeg å huske.. En søt liten 427 var det snakk om, ytelsen ble oppgitt til 500hk+ Prisen var på $3k, og det ble i 1969 bygd 2 corvetter med den motoren, et virkelig råskinn! Selv om ikke dere vet om alle de heftige motorene og ikke minst bilene som ble produsert i statene for mange år siden, og ikke minst blir produsert der i dag vil ikke det si at bilene ikke finnes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet Oktober 22, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2003 Originally posted by Viking067 I følge http://www.team.net/sol/tech/engine.html veier GM 350, 575 lbs (260kg) og Audi 5 u/turbo, 364lbs (165kg) Listen er nok sikkert utdatert da :-) Motoren i bilen min veier i følge de data jeg har sett ca 205kg, en audifemmer med turbo veier mer.. Og såvidt jeg kan se er de dataene du har sett på for nettopp 60 og 70 talls modeller, det har skjedd ting siden 60 tallet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet Oktober 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2003 Så en turbomotor veier mer enn 40 kg mer enn en NA? Høres fishy ut.. Men jeg vet ikke. -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet Oktober 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2003 Originally posted by Ascona det har skjedd ting siden 60 tallet.. Ikke på de fleste amerikanske V8'ene.. ;) -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ayapuri Skrevet Oktober 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2003 detta begynner vel å bli litt off topic..oh..vi er jo på off topic :D det var jo snakk om å kjøpe bil ikke sant? ikke om hvem sin motor som veier minst... ? uansett..deres motor veier ikke mindre enn min så blæ.. :P hehe Håper du finner deg en kul kjerre da Ascona! Chrysler Stratus 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet Oktober 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2003 Interessant post. skulle alle posta en tråd hver gang dem tenkte på å kjøpe seg kanskje en bil hadde det blitt mye søpletråder, hva med å lage tråd ETTER du faktisk har kjøpt deg bil? - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Jostein Skrevet Oktober 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2003 Originally posted by momo hva med å lage tråd ETTER du faktisk har kjøpt deg bil? Hva om alle skulle poste like dumme poster som deg? Hva om han er usikker på valg og vil ha tips da..Er ikke alltid så lett å velge da,og vil kanksje ha tips så han ikke kjøper katta i sekken..Kanksje noen har erfaringer med noen av bilene han kunne tenkt seg,som faktisk kunne argumentere med noe annet enn at den ser bra...Dust :rolleyes: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet Oktober 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2003 Flott da kan jeg begynne å poste masse tulleposter om alt jeg "vurderer" å kjøpe meg. - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet Oktober 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2003 Han har forresten aldri spurt om noens synspunkter under denne tråden. - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Oktober 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2003 Originally posted by Ascona Og Chevrolet kom med en helaluminiumsmotor i 1969 var det vel mener jeg å huske.. En søt liten 427 var det snakk om, ytelsen ble oppgitt til 500hk+ Prisen var på $3k, og det ble i 1969 bygd 2 corvetter med den motoren, et virkelig råskinn! Selv om ikke dere vet om alle de heftige motorene og ikke minst bilene som ble produsert i statene for mange år siden, og ikke minst blir produsert der i dag vil ikke det si at bilene ikke finnes. Wow, hele to biler! Er ikke det zl 1 motoren da Ascona? Når du sier 500+ HK må du huske at dette er målt etter SAE standarden, d.v.s. uten alle aggregater som dynamo, vannpumpe o.s.v. Europerne oppgir HK etter DIN normen og det blir en god del annerledes!Tror jeg vet om de fleste motorene som 427 Ford SOHC, Boss motorene,Chevy ZL 1, LT 1, LS 7, Olds 442 o.s.v! Er ingen ekspert på dette, men jeg tror jeg får med meg det meste av store nyvinninger, og det er en stund siden jeg ble imponert av noe fra USA! Gå inn på den ofisielle Chevy siden og se på 2004 modellene! Corvetten ser bra ut, det samme med den åpne pick upen, SRS eller hva den heter, men resten da? Modellprogrammet til Kia blir jo en nytelse i forhold! Det er klart at mange av motorene som ble laget over there på 60 tallet var imponerende, men utviklingen etterpå har vært heller sparsom! T.o.m. den nye Corvette motoren, husker ikke betegnelsen (LS5?) har jo støtstenger! LT 5 motoren i ZR 1 var jo konstruert av engelske Lotus! Du påstår at det produseres mye heftig der i dag: Hva da? Viper med lastebilmotor? Mustang Mach 1 og Bulitt med sin stive bakaksel? Corvette med støtstangmotor? Caddilac XLR, eller hva nå den åpne kassa kalles? Det grommeste som kommer fra USA er vel netopp i SUV/Trucksegmentet med Lightning, Dodge RAM, og hva de heter alle sammen! Lastebiler kan gjerne ha støtstenger og stive aksler, selv om det begynner å bli gammeldags også her! Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Oktober 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2003 Originally posted by Ascona Motoren i bilen min veier i følge de data jeg har sett ca 205kg, en audifemmer med turbo veier mer.. Og såvidt jeg kan se er de dataene du har sett på for nettopp 60 og 70 talls modeller, det har skjedd ting siden 60 tallet.. Da må du se nøye etter.Hvordan kan din veie 205kg når tilogmed Northstar veier mer.... Audi 5 syl veier 185kg Cadillac Northstar V8 veier 219kg Chevy LT-5 DOHC 5.7 veier 272kg Chevy L98 5.7 V8 veier 272,1 kg Chevy 427 ZL-1 helalu veier 249,5 kg Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet Oktober 22, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2003 Originally posted by Mondeo Wow, hele to biler! Er ikke det zl 1 motoren da Ascona? Når du sier 500+ HK må du huske at dette er målt etter SAE standarden, d.v.s. uten alle aggregater som dynamo, vannpumpe o.s.v. Europerne oppgir HK etter DIN normen og det blir en god del annerledes! Tror jeg vet om de fleste motorene som 427 Ford SOHC, Boss motorene,Chevy ZL 1, LT 1, LS 7, Olds 442 o.s.v! Er ingen ekspert på dette, men jeg tror jeg får med meg det meste av store nyvinninger, og det er en stund siden jeg ble imponert av noe fra USA! Gå inn på den ofisielle Chevy siden og se på 2004 modellene! Corvetten ser bra ut, det samme med den åpne pick upen, SRS eller hva den heter, men resten da? Modellprogrammet til Kia blir jo en nytelse i forhold! Det er klart at mange av motorene som ble laget over there på 60 tallet var imponerende, men utviklingen etterpå har vært heller sparsom! T.o.m. den nye Corvette motoren, husker ikke betegnelsen (LS5?) har jo støtstenger! LT 5 motoren i ZR 1 var jo konstruert av engelske Lotus! Du påstår at det produseres mye heftig der i dag: Hva da? Viper med lastebilmotor? Mustang Mach 1 og Bulitt med sin stive bakaksel? Corvette med støtstangmotor? Caddilac XLR, eller hva nå den åpne kassa kalles? Det grommeste som kommer fra USA er vel netopp i SUV/Trucksegmentet med Lightning, Dodge RAM, og hva de heter alle sammen! Lastebiler kan gjerne ha støtstenger og stive aksler, selv om det begynner å bli gammeldags også her! Hva har du røyka? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet Oktober 22, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2003 Originally posted by Viking067 Da må du se nøye etter.Hvordan kan din veie 205kg når tilogmed Northstar veier mer.... Audi 5 syl veier 185kg Cadillac Northstar V8 veier 219kg Chevy LT-5 DOHC 5.7 veier 272kg Chevy L98 5.7 V8 veier 272,1 kg Chevy 427 ZL-1 helalu veier 249,5 kg Vent til våren, så kan du få veie den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg