Gå til innhold

25-årsgrense for gutter og 18 for jenter?!

Ranger emnet


DavidK

Anbefalte innlegg

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hva er forskjell på en fersk sjåfør på 18 og 25?

 

Det eneste er vel at 25-åringen har ofte mer alminnlig fornuft, og skjønner kanskje bedre konsekvensene av villmannskjøring? Rent teknisk sett vil jeg ikke tro det er noen forskjell.

 

SVs Hallgeir Langeland sier jo faktisk noe fornuftig

 

En kan like gjerne spørre seg om mange eldre bilister burde hatt lappen

 

Hurra!

 

Og nei, dette skjer ikke. Utsagnene er bare heldigvis fra en SINTEF-forsker som burde funnet seg et annet yrke, og en eller annen. Det er ikke regjeringen som sier dette ;)

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å heller bruke penger på å oppgradere veistanaderen her i ladet? eller sette NED avgifter på nyere, trygge biler så ungdom kan skaffe seg en sånn.

 

Ser ingen forskjell på en ungdom på 18 som har ferskt førerkort i lomma og slædder og herjer på vinterstid enn en på 23, det samma skjer uansett, du vil utforske ditt ytterste og kjører gjerne litt for fort med engang du får lappen, men det skjer faen meg uansett når du får den!

 

Og det hjelper med bedre veistandard når ungdommer skal ut å slædde og herje? :happyhappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

greit nok, er enig i at avgifter og slikt må ned på nyere og sikkrere biler.. men det hjelper jo ikke mot galskapens sjåfører.. hehe!! da får de jo bare en tryggere bil å kjøre i.. og presser muligens grensa ennå litt lenger, pga falsk tryghet.. siden bilen er så ny og trygg i følge de som har solgt den!! hehe

 

og ja, baner i hvert fylke hadde hvert myyye greit.. men dog, helst om det var gratis kjøring, evt veldig billig kjøring der!!

 

men de som lærer å kjøre, de burde heller fått tilbrakt noen timer på bane, og fått lov, under instuksjon (merk, intruksjon.. ikke begrensing) fra kjøre lærer, å presse bilen litt hardere enn hva man kan på vanlig vei.. da hadde eleven muligens fått litt føling på å kjøre på bane, og hadde heller kjørt fort der, enn på veien når han fikk lappen (dog om det var en bane i nærheten!!)

 

men jeg syns at holdninger er litt feil vei å satse på.. burde heller snakket mer om konsekvenser, tenke litt lenger fram enn panseret, lære de hvordan man skal kjøre forbi trygt (/om de nå absolut skal kjøre fort, så kan de no hvertfall med litt bedre opplæring kunne utføre dette et eller to hakk bedre enn nå!)

 

i dagens skoler er det overfokusert på å holde fartsgrensen, eller helst under grensen! dette har jeg selv hvert vitne til, da jeg over et lengre stykke lå som bil nr 2 bak en skole bil.. denne lå 5-10 under grensa hele veien.. uansett hva lovlig hastighet var!! og læreren hadde nærver nok til å komme og kjefte på meg (grunner uvist) for at jeg hadde kjørt som en idiot.. hehe!

jeg hadde bare fulgt trafikken jeg.. ikke over grensa (Da dette ikke lot seg gjøre) og ikke for nærme bilen foran (som og var tydelig irritert på skolebilen!)

 

en sjåførlærer bør vite at eleven kommer til å bryte fartsgrensa så fort lappen er i hånden.. fortell og forklar, ikke press, hva konsekvenser kan bli om dette blir gjort feil..

ikke oppmuntre til å kjøre fort, men ei heller sett skrekken i de (de resulterer bare i at elven aldri kommer til å kjøre fortere enn 63,5 resten av livet!! hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da noe positivt i den teksten også, da..

 

Opprinnelig skrevet av Bård Hoksrud

Dette forslaget blir helt feil. Det som virkelig kan få ned ulykkestallene er å gjøre noe med veistandarden og å gjøre opplæringen bedre. Kanskje må det inn som et obligatorisk fag i skolen

 

Obligatorisk fag i skolen hadde vært kjekt, men det blir ALDRI gjennomført..

 

:jail :shake

- 1989 Mitsubishi Galant 2.0 GLSi 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår