Gå til innhold

Bilpleie for dummies.......

Ranger emnet


truhaa

Anbefalte innlegg

Hvilken lakkrens bruker dere da? hvor ofte brukes denne? hvor lenge holder den Natty's blue seg på lakken?

 

Jeg har hittil brukt Autoglym Paint Renovator og Meguiars Clear Coat Bodyscrub (paint cleaner). Usikker på hvem av dem jeg likte best men. Bør ikke bruke lakkrens for ofte vel, 2 ganger i året holder hvis du er litt ivrig med polering og voksing utenom.

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

 

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 246
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg har nettop vokset og ordna bilen i dag! ble jævli bra med meguiars :) Det jeg brukte:

 

 

3 step systemet til megiuars (Deep crystal) :)

 

Ble sjokkert at faktisk 3 step er ganske nice :) utrolig fin og bruke :) lett og påføre også :) Veldig støl i armene,så maskin er nok og anbefale :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glimrende guide for oss ferskinger dette.

Nå som dollaren er så gunstig tenkte jeg at jeg skulle bestille meg en pakke fra autogeek med de produktene som er beskrevet her i guiden.

Problemet er at jeg ikke klarer å finne enkelte av Meguiars produktnavn igjen inne på autogeek. Tenker da særlig på de to produktene som i guiden kalles "Deep Crystal Paint Cleaner" og "Deep Crystal Polish".

Så vidt jeg kan se kommer heller ikke Meguiars clayen på autogeek med claylube, så lurer derfor på hvilket middel som brukes til dette formålet?

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig at autogeek ikke fører alle produktene til Meguiars. De har mange gode alternativer. Men Deep Crystal produktene får du kjøpt billig hos Jegard.no så tror ikke du sparer all verden på å bestille de fra over the sea.

 

Kan også anbefale å kikke litt på produktutvalget til scandicshine.no veldig mye bra der. Men ikke alt som er så kjent for nybegynnere.

 

Blandt annet en veldig god erstatning til meguiars watermagnet som koster bare 120 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fint bytte ut Megs varene med feks Duragloss 101, 105 og 111. de er lettere å jobbe med en deep crystal serien i mine øyne og minst like bra, om ikke bedre glans og beskyttelse.

 

Koster nesten ikke noe heller....

 

"best bling for the bucks"

 

Ellers er Chemical Guys EZ cream og Jetseal en skanon kombo, den finner du hos scandicshine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Har et lite spørsmål.

 

Først vaske, claye og surre til bilen er rein. SÅ..

Litt usikker på om rekkefølgen er riktig.

 

Swirl removing om det er noen (Bruker XMT)

Forsegle (Klasse High Gloss Sealant Glaze)

Polere( Noen som har en fin polish før jeg legger bestilling på ag?)

Legge på Nxt generation Tech wax

Så legge Pinnacle Liquid Souveran på toppen.

1996 Omega B 3,2 Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et lite spørsmål.

 

Først vaske, claye og surre til bilen er rein. SÅ..

Litt usikker på om rekkefølgen er riktig.

 

Swirl removing om det er noen (Bruker XMT)

Forsegle (Klasse High Gloss Sealant Glaze)

Polere( Noen som har en fin polish før jeg legger bestilling på ag?)

Legge på Nxt generation Tech wax

Så legge Pinnacle Liquid Souveran på toppen.

 

1.Swirl removing

2.Polere

3.Klasse sealant glaze

4.Pinnacle liquid souveran

 

Tech wax blir litt overflødig fordi den har en svak renseeffekt og vil kanskje fjerne litt av sealern (sealer må legges på før voks for å få bra heft).

 

Skal du jobbe for hand eller med maskin?

 

Det er hardt arbeid og fjerne swirls for hand men scratchx fra meguiars skal visst være bra.

 

Skal du bruke maskin er mg#80, menzerna 106ff og optimum polish bra saker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter litt med "appelsinhud" på bilen, er ikke veldig ille, men ser jo det i solen når en ser "langs" med bilen.

 

Noen tips til å få bort dette?

 

Dette var altså på nylakkert karroseri, så regner med det ikke er kommet i ettertid.

e28 "m535"

 

x:Husqvarna smr510 vrak :/

x:28 m535 banebil

x:e28 518i og 520i. samt e30 318i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter litt med "appelsinhud" på bilen, er ikke veldig ille, men ser jo det i solen når en ser "langs" med bilen.

 

Noen tips til å få bort dette?

 

Dette var altså på nylakkert karroseri, så regner med det ikke er kommet i ettertid.

 

Våtsliping og polering..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår