Gå til innhold

mANlAC's Vectra B prosjekt !

Ranger emnet


mANlAC

Anbefalte innlegg

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du må dra ut de "luftstyringene" på dysene til varmeapp....bak der finner du skruer....må også ta av kledning rundt ratt (festet med 5 skruer), så kommer du til enda noen skruer som de er festet til (rundt instrumentet)...Så må du løstne hovedlysbryteren på v.s....sett bryteren rett opp...stikk noe spiss midt under den...slik at du får ut selve bryteren....deretter stikker du inn 1 skrutrekker (liten) på ver side i et hull..der den runde bryteren sto..bøy de låseklipsene litt til side (mot sentrum...altså mot hverandre)...og dra hele bryterboksen ut. Da kommer du til 2 skruer til...og da skal alt være løst:)

 

Vi drev litt med det igår, fikk det ut tilslutt, så ikke dette før nå, hehe :)

'98 Opel Vectra B 1.6l 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fy faen så rått prosjekt da mANIAC. Unnskyld språket, men bare så sykt rått det der ser ut. Er det en Z20LET du har putta nedi motorrommet?

Noe jeg har hatt lyst til å gjøre leeenge. men vet ikke hva som trengs. Åsså ønsker jeg at ting som cruisecontrol og kjørecomputer skal fortsette å virke. Gjør det det hos deg nå? (eller hadde du ikke det fra før?) Hva kosta motoren og hva annet må gjøres med bilen for å få det godkjent med den motoren?

 

Har nok masse spørsmål til deg, men får ta det etterhvert. Så hadde blitt glad om du hadde tatt deg til til å svare så godt som du kan :D

 

Du må få gjort noe snaxy inni speedometeret ditt og, eller har du allerede planlagt noe?

Mitt:

speedo.jpg

 

Img_0463.jpg

Volvo V70 Summum 2005mod 2.4 (D5 163hk)

Vectra B 99mod 2.0i 16V Johnsens Vectra B

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

 

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fy faen så rått prosjekt da mANIAC. Unnskyld språket, men bare så sykt rått det der ser ut. Er det en Z20LET du har putta nedi motorrommet?

Noe jeg har hatt lyst til å gjøre leeenge. men vet ikke hva som trengs. Åsså ønsker jeg at ting som cruisecontrol og kjørecomputer skal fortsette å virke. Gjør det det hos deg nå? (eller hadde du ikke det fra før?) Hva kosta motoren og hva annet må gjøres med bilen for å få det godkjent med den motoren?

 

Har nok masse spørsmål til deg, men får ta det etterhvert. Så hadde blitt glad om du hadde tatt deg til til å svare så godt som du kan :D

 

Du må få gjort noe snaxy inni speedometeret ditt og, eller har du allerede planlagt noe?

Mitt:

speedo.jpg

 

Img_0463.jpg

 

Takk takk:) Når det gjelder cruise-kontroll'en, så kan dette fungere...Er noen egne instillinger osv på DTA sprutet!

Jeg hadde ikke dette på bilen, så det var ingen problem:)

 

hehe...du er tankeleser, skalkjøpe meg speedometer-skiver...men skal bare finne dem "riktige" først:) Hvor har du kjøpt din?

 

Motoren jeg har satt i er "lett blanding"....X20XEV, C20NE, Z20LET, og C20LET:)

+ Opel Vectra B 99mod - Full stylet!!

+ Opel Vectra B stv 98mod

+ Opel Combo 96mod - *Arbeidsbil*

+ VW Golf 3 96mod

+ VW Golf 2 84mod VR6 - Full stylet

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe nice da. Men de skivene jeg har fikk jeg tak i innpå denne siden. http://www.k-tec-carconcepts.de/

Som du ser så er det ei tysk side, men du finner nok ut av det. Er en del ord på tysk som kan minne om norske/engelske :op:

Men om du trenger hjelp så kan jeg hjelpe litt i gang... du trykker på Plasmascheiben øverst på sida, og så trykker du på Beispiele som kommer opp i en liten firkant nede på sida :op:

 

Og så har du jo og innoparts.no som du sikkert allerede vet om...

Volvo V70 Summum 2005mod 2.4 (D5 163hk)

Vectra B 99mod 2.0i 16V Johnsens Vectra B

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

 

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

halla!

 

Igjen takk for handelen. endelig klarer jeg å kjøre ifra brodern i svingene... he he

 

blir sykt bra detta.(har jo allerede fått et par "snik" bilder) har du fått fyran? lakkerer du selv el?

-1998 Audi A6 2.5TDI Quattro 180hk

-1994 Opel Omega B Gate prosjektet

-1995 Opel Omega "Kungfu Panda Drifter"

x1997 Opel vectra b turbo (c20let)

x 1996 Opel Vectra B 2.Ocd solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe nice da. Men de skivene jeg har fikk jeg tak i innpå denne siden. http://www.k-tec-carconcepts.de/

Som du ser så er det ei tysk side, men du finner nok ut av det. Er en del ord på tysk som kan minne om norske/engelske :op:

Men om du trenger hjelp så kan jeg hjelpe litt i gang... du trykker på Plasmascheiben øverst på sida, og så trykker du på Beispiele som kommer opp i en liten firkant nede på sida :op:

 

Og så har du jo og innoparts.no som du sikkert allerede vet om...

 

Joda...takk takk:) Ikke noe problem bestille fra utlandet vett;)

Det er egentlig en annen skive jeg er ute etter...men finner den ikke igjen...vet at det er en polsk side...noen som vet???

+ Opel Vectra B 99mod - Full stylet!!

+ Opel Vectra B stv 98mod

+ Opel Combo 96mod - *Arbeidsbil*

+ VW Golf 3 96mod

+ VW Golf 2 84mod VR6 - Full stylet

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blei bra det der tony :) skikkelig gjenomført. Gjan å Josse hilser att det ble bra ... hehe Fått bilen mappa enda??? å hva ble efekten ????

 

//Eirik

 

 

Halla:)

 

Takk, takk... for snart ta meg en tur:) Joda, bile starter den...leverte den til mapping, men så røk clutchen:( Så nuh sitter jeg her med splitter ny racing clutch som tåler 800hk:) Skal ut med kassa i dag!

 

Var innom Opeltreffet på rudskogen på veien hjem fra mappinga...hadde ikke frontfanger på engang...men alikevel fikk jeg en 3'e plass:) Veldig fornøyd med det!

 

Hilse tilbake til folka!

+ Opel Vectra B 99mod - Full stylet!!

+ Opel Vectra B stv 98mod

+ Opel Combo 96mod - *Arbeidsbil*

+ VW Golf 3 96mod

+ VW Golf 2 84mod VR6 - Full stylet

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kor har du kjøpt baklyktene dine?

Jekla stili vectra de derre asså!

 

Kjøpt i tyskland...(husker ikke hvor...ble kjøpt for 2 år siden)

+ Opel Vectra B 99mod - Full stylet!!

+ Opel Vectra B stv 98mod

+ Opel Combo 96mod - *Arbeidsbil*

+ VW Golf 3 96mod

+ VW Golf 2 84mod VR6 - Full stylet

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

halla!

 

Igjen takk for handelen. endelig klarer jeg å kjøre ifra brodern i svingene... he he

 

blir sykt bra detta.(har jo allerede fått et par "snik" bilder) har du fått fyran? lakkerer du selv el?

 

 

Heey! Jo, takk for handelene du også! :)

 

Takk takk....er ikke ferdig enda...Interiør blir trekket om igjen! Skal ha orange pute/rygg på alle stolene:)

 

Fyra bilen har jeg gjort....men da jeg var på mapping av sprutet, så røk cluthen:( Skal bytte clutch i da til racing-clutch (tåler 800hk)...så da blir det bra:)

 

Lakkerer ikke selv!

+ Opel Vectra B 99mod - Full stylet!!

+ Opel Vectra B stv 98mod

+ Opel Combo 96mod - *Arbeidsbil*

+ VW Golf 3 96mod

+ VW Golf 2 84mod VR6 - Full stylet

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heey! Jo, takk for handelene du også! :)

 

Takk takk....er ikke ferdig enda...Interiør blir trekket om igjen! Skal ha orange pute/rygg på alle stolene:)

 

Fyra bilen har jeg gjort....men da jeg var på mapping av sprutet, så røk cluthen:( Skal bytte clutch i da til racing-clutch (tåler 800hk)...så da blir det bra:)

 

Lakkerer ikke selv!

 

Kjedelig... Blir fort dyrt når sånt skjer... Uten tvil at dette blir et gjennomført prosjekt.

 

Begynner å vurdere å legge alle planer om vectra'en min på hylla etter å ha sett at det begynner å bli mange pene vectra'er her til lands.(med din i spisesen)

 

Blir for dyrt(2 unger i barnehage med dagens barnehagesatser er ikke hyggelige), og med tanke på at min blir brukt som familiebil...

 

Men stå på! Jeg skal ta deg igjen når jeg blir 50år og gjeldfri. he he

-1998 Audi A6 2.5TDI Quattro 180hk

-1994 Opel Omega B Gate prosjektet

-1995 Opel Omega "Kungfu Panda Drifter"

x1997 Opel vectra b turbo (c20let)

x 1996 Opel Vectra B 2.Ocd solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig... Blir fort dyrt når sånt skjer... Uten tvil at dette blir et gjennomført prosjekt.

 

Begynner å vurdere å legge alle planer om vectra'en min på hylla etter å ha sett at det begynner å bli mange pene vectra'er her til lands.(med din i spisesen)

 

Blir for dyrt(2 unger i barnehage med dagens barnehagesatser er ikke hyggelige), og med tanke på at min blir brukt som familiebil...

 

Men stå på! Jeg skal ta deg igjen når jeg blir 50år og gjeldfri. he he

 

Hehe...huff, må ikke si sånn da....får jo dårlig samvittighet her jeg sitter...hehe....stå på du! Det er bare jeg som egentlig har tatt litt for mye av...;)

+ Opel Vectra B 99mod - Full stylet!!

+ Opel Vectra B stv 98mod

+ Opel Combo 96mod - *Arbeidsbil*

+ VW Golf 3 96mod

+ VW Golf 2 84mod VR6 - Full stylet

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår