ojsteiN^ Skrevet Juli 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2007 Hei! Jeg har en Golf II GTI 87' og lurte på hvilken motor jeg har? Fant fram kameraet og tok et bilde , i håp om at dette hjelper.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2007 Om du ser på bildet ditt. Midt mellom dynamoen og kjølevannstilkoplingen på toppen så står motorkoden. Altså på blokka rett under tennplugg nr 3, der vil du finne to (eller tre) bokstaver, samt 6 uvesentlige tall. Eks. *GZ 047 873* Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ojsteiN^ Skrevet Juli 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2007 Det fant jeg , og så skal jeg...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2007 Hmmm. Motorkoden sier alt om motoren din. Slagvolum, boring, slaglengde, kamtype, effekt, innsprøytningssystem osv. Du må skrive hva det stod på blokka ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ojsteiN^ Skrevet Juli 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2007 det stod EV 142 332 ..som sier? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 Sier at du har en motor med motorkode EV. De fleste 1.8 med 112 hk er nesten identiske, enten de står i Golf eller Audi. Slagvolum 1782 ccm (som alle andre 1.8) 112 hk Kompresjon 10,0 : 1 Boring 81 mm Slaglengde 86,4 mm K-Jetronic innsprøytning (CIS) Var det noe spesifikt du lurte på? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ojsteiN^ Skrevet Juli 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 nja , den "kontakten" rett under demperen til venstre på bildet , den har en ledning til luftfilteret som det er hol i .. Er det den som gjør at tomgangsturtallet mitt synker? Og hva er den "kontakten" , viss du skjønte hvilken jeg mente.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 nja , den "kontakten" rett under demperen til venstre på bildet , den har en ledning til luftfilteret som det er hol i .. Er det den som gjør at tomgangsturtallet mitt synker? Og hva er den "kontakten" , viss du skjønte hvilken jeg mente.. Den "kontakten" er vel en ventil? Er det ledningen eller slangen(e) det er hull i? Det skal selvsagt ikke være hull i noen av disse, og om det er hull i en slange så kan motoren suge falskluft her. Denne ventilen har med turtallet å gjøre ja, men jeg trodde den ble brukt sammen med AC. Må innrømme at jeg ikke er helt sikker her. Men som sagt, ventilen har med tomgangsturtallet å gjøre, og det skal ikke være hull i slangene til denne. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg