Gå til innhold

Min nye Avensis 2.0 D4D :-)

Ranger emnet


Tobbelobben

Anbefalte innlegg

Ser dere diskuterer felger her. Har samme bil selv men 03 sol, aut, stv. og den har jeg klart og klemme på 235/35-19 og vil egentlig anbefalle alle 19¨ på disse bilene. har 225/40-18 på vinter men syntes det er smått i forhold. Kommer sef litt ann på utseende på felg osv men har ikke erfart att bilen sporer noe særlig mye mere med 19¨ er litt mere stutt og kjøre men hva kan man regne med?

Må ofre litt for utseende oxo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tobbelobben; hvordan er det med xenon pærene - når disse er montert, får du det 100% vanntett, så det ikke kommer fuktighet inn i lampene?

 

Så det slik ut ? (nesten da..)

http://www.wideview.dk/viewpage.php?page_id=6

 

Var det slike du brukte ?

http://www.powerbulbs.com/bulb_finder.asp?cat1=39&make_id=41&model_id=201&year_id=955&bulb=6

 

 

...en annen ting; jeg måtte nemlig bytte mine 2 lamper på bilen, ettersom det kom fuktighet inn i dem. (virker som det egentlig er et kjent problem på avensis, ihvertfall tidligere modeller.. (som min)

 

/ Stig Henning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Vet at tidligere modeller har vært plaget med dette. Det har dog med at lyktene er for tette... det blir ikke nok ventilasjon.

Er vanlig å tenke at siden det er vann der inne må det finnes en lekkasje, men det er faktisk kondens som ønsker å komme ut...

 

Det var noe lignende som i den første linken din, bare at jeg ikke tok ut lykten. og Toyota har brukt en overgang mellom reflektoren og pæren som må fikses/fjernes.

 

De pærene du linker til er vel vanlige glødepærer... gå inn på ebay og søk på xenon kit 35w (eller 55W vist du vil ha værstinglys):-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

hei

 

da har det blitt slike på meg også. Klinte til å kjøpte "full pakke", 50w 6000kelvin til fjernlys, og 50w 8000kelvin til tåkelysene. Og parklyspærer som matcher det hele. blir montering til helgen.

 

blir nok bra.

 

Finns det noe tips til alternative baklys? synns de originale er litt kjipe.

 

kjetil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 7 months later...
  • 1 year later...
hei

 

da har det blitt slike på meg også. Klinte til å kjøpte "full pakke", 50w 6000kelvin til fjernlys, og 50w 8000kelvin til tåkelysene. Og parklyspærer som matcher det hele. blir montering til helgen.

 

blir nok bra.

 

Finns det noe tips til alternative baklys? synns de originale er litt kjipe.

 

kjetil

 

Aiai.. Så du er en av de idiotene som kjører rundt med xenonlys i tåkelysene og blender ALT og ALLE du møter langs veien..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår