Gå til innhold

Min nye Avensis 2.0 D4D :-)

Ranger emnet


Tobbelobben

Anbefalte innlegg

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har nå vært ut å tatt en prøvetur, må si jeg ble imponert i senk! Den ene pæren hadde ikke kommet sikkelig på plass så den lyste for langt ned, den andre for mye opp. Men det var så lyst ute at jeg ikke klarte å oppdage dette før jeg kjørte bilen mot en svart vegg! Lot seg enkelt fikse, å må si at det ble et enormt lys. De orginale hovedlyktene bare svinner hen når langlysene slåes på, og ALT blir lyst, ikke bare en lite punkt som med de orginale pærene.

Selv om det er litt knoting med denne fjæren som holder pæren, er det absolutt verdt jobben, må bare anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg er også utrolig sugen på å få dette installert, sikle sikle..

 

Har du mulighet for å legge litt ekstra i det.. og ta bilder av esker/pakker og gjerne hvordan disse montasje greiene i bilen ser ut. Din bil er av nyere årgang en min (2003) og lurer på om et er samme feste - og skrive hvor du har kjøpt dette ?

 

Sånn jeg har forstått - bi-xenon er når både fjernlys og nærlys går i "ett" ?

 

/ Stig Henning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Hei,

 

Jeg er også utrolig sugen på å få dette installert, sikle sikle..

 

Har du mulighet for å legge litt ekstra i det.. og ta bilder av esker/pakker og gjerne hvordan disse montasje greiene i bilen ser ut. Din bil er av nyere årgang en min (2003) og lurer på om et er samme feste - og skrive hvor du har kjøpt dette ?

 

Sånn jeg har forstått - bi-xenon er når både fjernlys og nærlys går i "ett" ?

 

/ Stig Henning

 

 

Hei!

 

Bile er en sen 07 mod.

 

Monteringen er rett frem. Du bytter bare den orginale H1 pæren med en xeonpære med "samme" utseende, det må du oppgi når du bestiller et slik kit.

 

Strøm henter du fra den orginale kontakten i lykten.

Eneste som skapte litt trøbbel til meg var at Toyota har lagen en overgang mellom H1 pæren og sokkel på lykt. Men med små mods i form av å bøye litt på denne metall tråden som låser pæren falt alt på plass.

 

nære og langlys har hver sin reflektor, så begge er aktive med langlys på.

Ikke èn bi xenon pære, men to stk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Hei...

 

Hvor kjøpte du felgene og hva heter de? Må vel gå an å finne ut det? De passet utrulig godt på avensisen. Hva kostet de.

 

Er det senkesett på Avensisen din?

 

på forhånd takk for svar.

 

 

Hei! Bilen er orginalt senket fra Toyota. Felgene er kjøpt hos Tevodekk i Trondheim, MEN jeg anefaler dem absolutt ikke. Mye av lakken rundt ventilhullet, bolthullene osv. flasser av selv ved montering hos forhandleren skjedde dette.... Dekkene var urunde, dåg billig merke, men man må vel kunne forlange å få runde hjul?

 

Skal handle annen plass neste gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Bilen er orginalt senket fra Toyota. Felgene er kjøpt hos Tevodekk i Trondheim, MEN jeg anefaler dem absolutt ikke. Mye av lakken rundt ventilhullet, bolthullene osv. flasser av selv ved montering hos forhandleren skjedde dette.... Dekkene var urunde, dåg billig merke, men man må vel kunne forlange å få runde hjul?

 

Skal handle annen plass neste gang...

 

Hei

 

Det var synd, men har allerde bestillt de, så det er for seint nå. Jeg skal komme tilbake med mine erfaringer angående disse felgene. Jeg reiser utenlands om et par dager så det blir ca 1 mnd før jeg kommer med tilbakemelding.

 

Har du sagt i fra til Tevodekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg jobbet litt på bilen. Synes det var så dumt at bi-xenon ikke var å få på Avensisen, så da måtte jeg bygge om til dette.

 

Toyota bruker en litt spesiel "overgang" mellom H1 pæren og sokkel på hovedlys, men det var en ekelt fiks så var det montert 50watt xenon på langlys:spin Må si at 50w rocker i forhold til 35w som er mest vanlig. Gleder meg til det blir mørkt nå... Ser i allefall stor forskjell fra den orginale H1!

 

toyota_xenon.JPG

toyota_xenon1.JPG

toyota_xenon2.JPG

 

 

får man ikke bi-xenon på toyota originalt???damndamn Hvilken årsmodell er bilen??

-Opel Vectra B 98

-Toyota Hiace 4wd lang 04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Det var synd, men har allerde bestillt de, så det er for seint nå. Jeg skal komme tilbake med mine erfaringer angående disse felgene. Jeg reiser utenlands om et par dager så det blir ca 1 mnd før jeg kommer med tilbakemelding.

 

Har du sagt i fra til Tevodekk?

 

Ja, har diskutert mye med dem. Fikk beskjed om at det var problemer med bilen og ikke dekkene. Toyotan var så følsom. Kjøpe BMW neste gang fikk jeg beskjed om, de var ikke så nøye på dekkene.... liksom som det er problemet når dekkene ikke er runde.

seriøst!

 

Fikk tilslutt en tilgodelapp eller noe slikt på to nye dekk, men da var dem utsolgte for den type dekk plutselig... så her sitter jeg. Felgene var steinsprut fikk jeg høre, selv om det var skade akkurat rundt ventil hullet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår