Gå til innhold

Forbruk

Ranger emnet


Tobbelobben

Anbefalte innlegg

Har en ny avansis som jeg dro på langtur med får å kjøre'n inn litt :-)

 

Ble mektig overrasket da jeg oppdaget at bilen brukte bare 0,48 pr mil og da kjørte jeg ikke spesielt rolig. Bilen har 100mil på telleren nå og har hvert chippet /bokstrimmet fra dag 1. Noen andre som har en slik 2l d4d motor som kan gi referanser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg syns bilen bruker lite på langkjøring når man lumper avgårde i samme hastighet i timesvis. Men i byen er det jo morsomt å bruke de hestene som ligger i bilen (177) og da blir det jo full gass hele tiden.

Så mitt forbruk til daglig (bykjøring)ligger på rundt 1.5 liter. Ikke det at jeg bryr meg for jeg har penger nok;) men billig på bykjøring er den ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Har nå fått kjørt på ca 10 000 på telleren og bilen går i allefall rimeligere nå enn når den var ny.

 

Kjørte på påsketur, 10mil med full bil, 2 voksne, 2 unger og full bagasje. Ved lett pedal hadde jeg et snitt på 0,45!

 

Utrolig godt fornøyd med dette:spin og samtidig ha 160hk og 400nm å rutte med.

 

Har merket meg at ved litt normal/inspirert kjøring vil bilen bruke i overkant 0,52 - 0,60

 

 

Noen flere som har tall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg hentet bilen kjørte jeg med 0,43 i snitt fra Oslo til Ålesund. I påsken kjørte jeg fra Åndalsnes til Lersjaverk på 0,53. Denne strekningen er så og si kun oppoverbakke og vi kjørte med full bil pluss full takboks!

 

Sist gang jeg fylte diesel kom jeg meg hjem med et snitt på 0,31... men der er det mye nedoverbakke :)

 

Jeg har erfart at cruisecontrollen er flinkere enn meg til å holde lavt forbruk!

 

Ø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ang. cruise contr. har jeg merket at den fungerer bra i hastigheter under 100km/t, over det synes jeg den blir hakkete, av og på.

Om dette skyldes chip vet jeg ikke.

 

Har merket at min bil vi gjerne gå billigst rundt 2000rpm, noe som har erfart annet??

 

Jeg kjører uchippa og synes cruicekontrollen er best fra 80 km/t og oppover.

 

Bilen går veldig billig rundt 2000rpm og er det rimelig flatt så kan man nok med fordel ligge lavere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Dette er min første dieselbil, så det er litt uvant med alle disse kreftene ved så lavt turtall. Må bli flinkere til og skifte gir fortere, før 2000 rpm. Min erfaring er også at forbruket øker ved høyere turtall. Bykjøring ligger jeg på 0,74- 0,8. Langkjøring 0,54 - 0,6 Har sikkert mer og gå på hvis jeg vil....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår