vguard Skrevet Juli 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2007 Hei! For en uke siden kjørte jeg litt vel fort i en søledam da jeg var på vei til jobb. Da arbeidsagen var over ville den ikke starte med en gang. Etterhvert som jeg kjørte kjentes det ut som at motoren begynte å vibrere en del, men kun på lavt turtall. Lyden av motoren var heller ikke som normal. Hørtes/kjentes nesten ut som ikke alle sylinderne gikk. Jeg mistet også en del effekt. Det var mer som en "Rrrrrrrrrr" lyd, isteden for den vanlige herlige motorlyden :P Etter et par dager forsvant problemet, men nå har det kommet tilbake. Har veldig liten peiling på bil, og håper noen her kan hjelpe meg. På forhånd, takk. mh Vegard Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_K Skrevet Juli 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2007 Jeg var ute for noe av det samme på min. Jeg kjørte den til et BMW-verksted i Oslo (Alf Lie Motor), han plugga i pc'en og kunne etter 30 sekunder fortelle meg at jeg hadde hatt for lavt bensintrykk på dyse 4 og 5... Jeg fylte en flaske dyserens på tanken (kjøpt på Esso), og problemet forsvant. Siter '79 Volvo 244DL, skal bli 254R '84 Volvo 244GLT, blir snart spiker '90 Volvo 240GL, B230FK-bruksbilprosjekt '93 BMW 525iA, skal bli M540i kopi '99 Volvo S80 T5 225hk bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vguard Skrevet Juli 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 Ok, takk for svar:) Skal få den på verksted så fort som mulig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Juli 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 Hvis du har kjørt i en søledam så er det mest sannsynlig kondens dårlig kontakt.. Og da helst på noen tenningskomponenter i ditt tilfelle.. ville syntes det var rart at noen av dysene ville bli litt tette av en vannsprut opp i motorrom.. men når det gjelder bil så er det meste mulig da :) Men dra til et verksted så får du mest sannsynlig opp en feilkode og du kan få det fikset! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vguard Skrevet Juli 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2007 Huffameg! Skulle skifte tennplugger nettopp, og til min store forskrekkelse var hullene der tennpluggene sitter, fulle av olje. Sikkert toppakningen som er gåen? Noen som har peiling på pris får å få ordnet dette på merkeverksted? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vguard Skrevet Juli 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2007 hvilken motor er det vi snakker om? Det er en m50-motor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vguard Skrevet Juli 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2007 Fikk den tilbake fra verksted i dag. Det var toppakningsdekselet som var ødelagt. Kosta 2500,- for å bytte. 14/15 i arbeidspenger :S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW520 Skrevet August 9, 2007 Rapporter Share Skrevet August 9, 2007 Fikk den tilbake fra verksted i dag. Det var toppakningsdekselet som var ødelagt. Kosta 2500,- for å bytte. 14/15 i arbeidspenger :S dette var da merkelig, jeg bytta på min M50, å d var IKKE toppdeksel pakkningen, d var noe såkalte o-ringer som tetter imellom toppen og toppdekselet, skal ikke forveksles med toppdeksel pakkingen, dette er ringer som tetter slik at d ikke kommer olje ned til tennpluggene dine,(var d olje i alle hullene dine???) jeg kjøpte 2stk sånne ringer, husker ikke helt hva jeg betalte nå, men d var under 200kr for 2stk. så 2500 kr var dyrt,viss du må bytte alle 6, så burde d bli max 800kr i deler,men dem tar vel en haug penger for jobben da:(men d er jo merkeverksted var sant:( men dette fikser du fint selv da:) når d gjelder problemet ditt, så hadde jeg eksakt samme problem, den gikk dårlig etter en søledam, eller når d regnet mye, d viste seg at Luftmassamåleren ikke likte vannet som kom inn i den, så skaffa ny, å siden d gikk den som vanlig igjen:) d var feilen på min, men d kan jo være annet med din for d:( Siter 11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil 07 bmw 525D M-Sport bruksbil 96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt. Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8 Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704 og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg