Gå til innhold

Black Diamond skiver til S4?

Ranger emnet

Snakey

Anbefalte innlegg

Hei. Hva er orginal dimmensjon på Audi Quattro 100 S4 C4 2.2T (1992)(forran)?

Vil kjøpe meg Black Diamond skiver, men har brent meg så mange ganger med å kjøpe feil fra utlandet, og da kan eg like godt bare hive pengene i dass og trekke i snoren. Nå er eg lei og vil få riktig første gang, så hvis andre har kjøpt dette før, så hadde det vært fint om dere vet om en billig og grei plass å kjøpe og hvilke eg skal kjøpe.

Audi S4 92 (sedan)

Chrysler Neon 95

VW Golf 2 86 [solgt]

Honda Prelude 86 [solgt]

Subaru Impreza 93 [solgt]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett litt rundt på sider, og det står "ATE brakes" og "Lucas brakes". Ka er forskjellen på de? Samme merke. Black Diamond. står blant annet på hjemmesiden til Black Diamond også i siste kollonen for "info".

Er jo ufobremser på den bilen, derfor jeg er så utrolig skeptisk, for har ikke sett et eneste bilde av en Black Diamond bremseskive med ufo utførelse?

Hjelp...

Audi S4 92 (sedan)

Chrysler Neon 95

VW Golf 2 86 [solgt]

Honda Prelude 86 [solgt]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg måtte bygge om til S6 fjærbein... først da kunne jeg bruke normale skiver....

[o] '09 BMW E60 520D

[x] '00 BMW E46 320i Touring
[x] '93 Audi S4 2.2TQ Avant
[x] '91 BMW 525i 24V - Solgt
[x] '97 Opel Vectra 1.8 16v CD STV - Solgt
[x] '83 BMW 323i E30 2dørs - Solgt - beste bilen jeg har hatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.blackdiamondperformance.com/brakes_audi.htm

På hjemme siden til black diamond står det jo i listen over biler. Burde passe orginal bil, med tanke på at det sto i den laaange listen over audi'er. bare lurte på om noen noengang hadde kjøpt noe slikt?

100 Quattro (C4) S4 2.2 Turbo 20v 91-7/93 F-V KBD 627 276 25 23 PP 255 ATE Brakes

100 Quattro (C4) S4 2.2 Turbo 20v 91-7/93 F-V KBD 627 276 25 23 PP 420 Lucas Brakes

Audi S4 92 (sedan)

Chrysler Neon 95

VW Golf 2 86 [solgt]

Honda Prelude 86 [solgt]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt må du ut å se om du har UFO-skiver på bilen din. Regner nesten med at du har det hvis du har 92 2.2TQ. Da kan du spare deg tapet med å bestille black diamond skiver. De vil ikke passe. For å kunne bruke slike må du enten bytte til S4 V8/S6 fjærbein eller skaffe deg et ombygningssett bdybdal her viser til.

4 ringer, 5 høl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har ufo bremsene. derfor jeg ikke har tørd å kjøpe noe slikt fordi det er ingen som har kunnet fortelle meg før no om det er ufo utførelse på de BD skivene til min bil.

syns det er rart at de adverterer at de har til audi S4 2.2tq 92 hvis de ikke passer orginal bil...

Audi S4 92 (sedan)

Chrysler Neon 95

VW Golf 2 86 [solgt]

Honda Prelude 86 [solgt]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holdt på å gå i samme fella selv når jeg skulle kjøpe skiver med nyhandlet bil. Det er ikke størrelsen som er problemet. Skiva er (som du kanskje ser) ganske så unik. Calipperen griper utover fra navet, og skiva er derfor festet til navet via UFO-skjoldet. Det betyr i enkelhet at skiva KUN er å få tak i hos Møller. Mekonomen har også denne skiva fra samme produsent. Litt billigere der (1800-2000 stk avhengig av rabatter). Koster 2300 pr. stk på Møller. Ikke billig å skifte bremser mao.

4 ringer, 5 høl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider