Gå til innhold

Gas alpha 2100 2-kanals

Ranger emnet


menol

Anbefalte innlegg

heisann, var nylig i sverige å kjøpte meg en slik forsterker. er de noe tess?(998sek) ser omtrent bare gas ting der, men har aldri hørt om det ellers, eller sett noe i norge. spiller 2x100 i 2 ohm, uten at jeg aner forskjell på ohm tingene. gjerne forklar enkelt noen :P er koblet til 2stk pioneer høytalere på 40w elns, 130 maks. og hva bør signal input sense stå på? mellom 0,3-8v

 

lurer også på å ordne en sub neddi reservehjulsdumpen baki, hvordan skulle jeg gjort det og kunne det blitt bra? med tanke på lyden.

Bmw 528i e39 - nåværende

Bmw 520i e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann, var nylig i sverige å kjøpte meg en slik forsterker. er de noe tess?(998sek) ser omtrent bare gas ting der, men har aldri hørt om det ellers, eller sett noe i norge. spiller 2x100 i 2 ohm, uten at jeg aner forskjell på ohm tingene. gjerne forklar enkelt noen :P er koblet til 2stk pioneer høytalere på 40w elns, 130 maks. og hva bør signal input sense stå på? mellom 0,3-8v

 

lurer også på å ordne en sub neddi reservehjulsdumpen baki, hvordan skulle jeg gjort det og kunne det blitt bra? med tanke på lyden.

 

Ohm er motstand. For å ta en veldig enkel forklaring, de fleste høytalere(koax og komponentsett) har 4 ohm. Og om du tenker deg at du setter høytalerene på forsterkeren din, vil jeg tippe den yter 50watt. Om du halverer ohmen(motstanden) slik at den blir 2ohm, vil forsterkeren yte det dobbelte, nemlig 100watt. For å senke motstanden til 2ohm, må du paralellkoble 2 elementer med 4ohm. Om du seriekobler 2 elementer med 4ohm, vil du få 8ohm. Det er sikkert mye annet også, med dempningsfaktorer osv(ikke skyt meg om jeg tar feil), men der har du det grunnleggende ;)

 

Om det er bmw sedanen på bilde du skal bygge i, er vel ikke kasse i reservejulbrønnen å anbefale. Det vil bli mye rumling, og lite trykk og presis bass i bilen. Har lest at det fungerer bra å ha bannpasskasse med portene opp i hattehylla, men selv(i en a4) har jeg elementet i lukka kasse, spillende gjennom skiluka, og er fornøyd med det.

 

Btw, GAS betyr Great American Sound, og såvidt jeg vet selges det ikke i Norge:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er bmw sedanen på bilde du skal bygge i, er vel ikke kasse i reservejulbrønnen å anbefale. Det vil bli mye rumling, og lite trykk og presis bass i bilen. Har lest at det fungerer bra å ha bannpasskasse med portene opp i hattehylla, men selv(i en a4) har jeg elementet i lukka kasse, spillende gjennom skiluka, og er fornøyd med det.

 

Btw, GAS betyr Great American Sound, og såvidt jeg vet selges det ikke i Norge:P

 

blir det like dårlig hvis jeg får ordnet en kasse som kan stå neddi der å da`?

hva er bannpasskasse?

noen tips/bilder til hvordan å bygge innebygget kasse med 2 subber baki? vært greit å bare reist opp ei plate som hadde dekket frem til der hjulbuene slutter og så bare inndelt til kasse og forsterkere bak der.

Bmw 528i e39 - nåværende

Bmw 520i e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår