Vantage Skrevet Oktober 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2003 Har en motor jeg slang i en delebil jeg har her om dagen, bare for å ha noe å herje med i vinter. Toppen på motoren hadde "store krater" etter varmkjøring, og måtte dermed freses ned 1,5mm for å få den plan og fin igjen. Dette fører selvfølgelig til en h*lvetes komp. Men bilen starter og går, men ikke ordentlig, det kjennes ut som om den trekker luft et eller annet sted, og bobler når jeg gir på, som om den ikke får nok bensin, for når jeg gir bånn gass, så skjer det ikke no før jeg slipper fjøla halvveis ut igjen. Noen som har vært borti dette? Har smurt opp spjell og justert CO. Bensintrykket er okey. Register og tenning stemmer. Alle svar mottas med takk. Jeg har sjekket alt jeg synes er "logisk", men nå står jeg bare og klør meg i hue.:confused: Siter Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loppa Skrevet Oktober 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2003 Vil det ikke gå an å løse noe av problemet med den økte kompen ved å skjære til en kobberpakning (eller noe slikt) for å få igjen de manglende 1,5 mm ? Siter 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vantage Skrevet Oktober 12, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2003 Jo, har tenkt på det, men motoren går fint på tomgang. Tenning, register og bensintrykk er ok. Så jeg lurer på om det er et eller annet sted injection-systemet på disse bilene pleier å trekke luft? Jo mer jeg glaner, jo mindre skjønner jeg. Siter Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenB Skrevet Oktober 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2003 Har vært borti samme problemet tidligere, men husker ikke hva som feilte den gangen..... Men er du sikker på at tenning, bensin trykk og mengde er rett? Hvis den suger falsk luft, noe de ofte gjør, ville du vel merket det på tomgangen...... Siter - 03 Audi S3 - 89 VW Golf GT Syncro [x] 99 Audi S3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vantage Skrevet Oktober 13, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2003 Ja, har gått over alt opptil flere ganger. Den går fint på tomgang, det er først når jeg gir gass, at den begynner å boble. Har jo skrudd sammen en haug med sånne motorer før, og aldri hatt noe problem, men nå står jeg bare bom fast. Skal ut og ha av hele driten igjen nå. Må bare komme til bunns i dette, blei kjørt fra av en 1.1fiesta i går, med 47hk. (JA, JEG ER FLAU!! :op ) Siter Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenB Skrevet Oktober 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2003 Blir litt feil det som står nederst på innleggene dine da:D :D :D Dysene dine da? Har du sjekket de? Ta ut en og se mens en annen prøver å starte bilen, gi den et lite dunk i siden med en fastnøkkel og hvis det er drit i den kommer det som regel ut da.... og den begynner å levere en fin "tåke" igjen.... Du vet sikkert om det, men det er bare er lite tips..... for dysene på de bilene har en tendens til å bli full av drit og dusjen ser mer ut som en slapp pisse stråle:D :D Siter - 03 Audi S3 - 89 VW Golf GT Syncro [x] 99 Audi S3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vantage Skrevet Oktober 13, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2003 Hehe.. har sjekka dysene også ja.. skal bytte pakning til innsugsmanifolden i kveld. Har en liten mistanke om at den lekker. Hehe, dette er ikke den bilen nederst på innleggene mine.. dette er en delebil, som jeg skal herje med ;) Siter Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenB Skrevet Oktober 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2003 He he tenkte meg det:D :D :D Men ser du har Mk1 turbo??? fortell, fortell Siter - 03 Audi S3 - 89 VW Golf GT Syncro [x] 99 Audi S3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vantage Skrevet Oktober 13, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2003 Turbo(Garrett T3), intercooler(fra saab900Turbo),2,5"eksos rustfri strak fra turbo(oh for en lyd). G60 råder, veiv og stempler. Bosch 5bar bensinpumpe. 16v mkII Girkasse. Momo ratt og felger(byttes snart til compomotive). Senket 80/60 m/gule koni Kort fortalt.. syntes det tok lengre tid å sette det sammen ;) Siter Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenB Skrevet Oktober 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2003 Juhu... høres greit ut:D :D :D Du har ikke bilder av den da? Hvor mye får du ut av den da?? Siter - 03 Audi S3 - 89 VW Golf GT Syncro [x] 99 Audi S3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vantage Skrevet Oktober 13, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2003 Har ikke målt, så jeg veit ikke.. Den flytter seg greit. Parkerte en Saab 900 T16 i lierbakkene vaffal ;) Har ikke bilder gitt, må skaffe meg kamera først.. hehe.. har ikke tatt bilder mens jeg bygde den heller, men skal bygge ny motor (16v) til sommeren, og da skal bilen lakkes på nytt og få noen nye hjulbuer osv. Skal passe på å ta masse bilder da. Siter Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenB Skrevet Oktober 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2003 Blir morro å se da:) Holder på å bygge 16v turbo motor til min nå.....DYRT! Men det funker nok sikkert når det kommer på veien:D :D :D Siter - 03 Audi S3 - 89 VW Golf GT Syncro [x] 99 Audi S3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vantage Skrevet Oktober 14, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2003 Dyrt? Det skal jeg love deg.. jeg tar ALDRI vare på kvitteringer, blir bare bekymra når jeg ser på dem alikvel.. hehe. Synes det viktigste er at det blir bra, og at jeg er fornøyd, så får det bare koste det det koster ;P Stå på! Siter Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
panelovn Skrevet Oktober 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2003 prøv deg med en boks startgass rundt omkring for å se om den trekker inn falskluft Siter Nissan primera GT 98` Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vantage Skrevet Oktober 17, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2003 problemet var at innsugsmanifolden hadde fått seg en støkk på undersida, og det var blitt hull, tetta detta, og da funka det. Det anbefales IKKE å frese 1,5mm av toppen. Det funker som faen helt til ventilstengene knekker ;( Siter Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.