Gå til innhold

motorbytte fra b230a til b21et, bruker alt for mye bensin??

Ranger emnet


evennesh

Anbefalte innlegg

Hei, eg har nå bytta motor i 240en min, som ein gong var ein forgassar bil.

Då eg la opp bensinpumpå unda bilen å i tanken kobla eg di manuelt med en knap, bare for å sjekka om motoren var i orden.

 

Motoren sviver greit, å gass responsen er heilt greie den åg. Men den bruker flere liter på milå!! å i tilegg blir pluggane helt svarte av sot. Ut pottå bak spruter det av og te litt når jeg ruse opp bilen..

 

ka kan var probleme? er det fordi eg styrer pumpene manuelt?

 

setter stor pris på om någen har peil på ka så kan var gale:)??

 

Det er ein b21et maskin som står i nå. med mekanisk innsprøytning. (k-jet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde vel holde med 6mm retur da selv om det ikke er så stort..

er vel ikke mye større org. heller.. selv om bensinpumpen er relativt stor på 240 turbo.. pga. høyt innsprøytningstrykk ca.5kg.

 

Vlle sjekket innsprøytningstrykket (ventil er plassert på mengdefordeler) og styretrykket (ventilen som er plassert på blokka,hvertfall er den det på b23e)

Sjekk opp co2 og prøv å justere den ned hvis de nevnte trykkene er ok.. co justeres ved det lille hullet rett mellom belg og mengdefordeler..

Dysene er vel kanskje urgamle også og pisser vel som en litt slapp fontene i så fall.. rensing er bortkasta penger i såfall,men nye er ikke så dyre..

register og tenning bør også være ok..

Da er noe nevnt og noe glemt.. kan være en eller flere av disse problemene samtidig eller ingen i det hele tatt... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår