Gå til innhold

fra automat til manuell

Ranger emnet

Grub3r

Anbefalte innlegg

Hei,

er ny her. har lyst å kjøpe meg en volvo 242 77 mod. og lurer på hvor mye jobb det er å bytte fra automat til manuell girkasse på disse?

Hva trenger man utennom girkassen selv og hvor vanskelig er det å få utført dette?

Dette haster litt for jeg må bestemme meg om jeg skal ha bilen eller ikke.

Håper på kjapt svar.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Du trenger girkasse, mellomaksling(?), pedalsett, girstang, clutchwire, ett lite lager som skal stå i veiva, nytt svinghjul, clutch og trykkplate. Tror ikke det er mer enn det.. Er ikke spes. vanskelig. Ganske så lett for en dreven person.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Du trenger girkasse, mellomaksling(?), pedalsett, girstang, clutchwire, ett lite lager som skal stå i veiva, nytt svinghjul, clutch og trykkplate. Tror ikke det er mer enn det.. Er ikke spes. vanskelig. Ganske så lett for en dreven person.

Takk for svaret, er det vanskelig å få solgt automatkassen? Og finnes det komplette sett med manuell kasse + nødvendige deler? Evt. hvilken pris ligger det på brukt stand?

mvh

DB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke akkurat vanskelig å få solgt kassen hvis du treffer på rette person. Bortsett fra det, er det nok best å kaste den.

Tror ikke det finnes komplette sett nei. Den motoren du har, er det en b20 eller b19/b21?

Vet ikke om pris heller. Men har du b19/b21motor, får du de delene du trenger for ganske lite penger...

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider