Gå til innhold

142n min er veldig tung på rattet

Ranger emnet


Vannmelon

Anbefalte innlegg

nei men spørs også kor store felger du har? 142er tyngre pår atte en 240 som ikkje har servo p.g.a forstillinga er annleis. og p.g.a snekka. men d har mykje å sei ka felga du har, og ka ratt du har. er den tong å styre i go fart også? eg har 15toms felger med 195-50profil, eg har det orginale ratte, 71modell. med rattkule, og eg har ingen problem men svinging bortsett frå når bilen står stille og i veldig lav fart, då må eg ta i med begge hender:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ralf2: Merket du mye til dette da du kjørte da?

 

Nei, var fin å kjøre med, og så fikk jeg jo servo og. Nå er det jo ikke mye man svinger langs veien så det funker jo selv om de ikke svinger riktig ved mye sving.

Blei mer presis styring men ikke så god svingradius. 140 har jo veldig liten radius orginalt. Men det er ikke umulig å få en tannstang med mere utslag en den jeg hadde.

 

Skal bestille kit til broderns impala ettehvert fra http://www.unisteer.com/mm5/merchant.mvc

De lager også tannstang på mål, så kan være jeg vil ha det på 142n.

Hadde vært digg med kort styring og servo men vet ikke om det finnes i snekke. Eller har jeg sett det på nettet tro:wonder: må leite litt.

 

 

Hadde ikke det på eu så fikk ikke prøvd det ut.

142T5 prosjekt

242 2,5LT 5er.

http://www.sportsbillosjen.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ikkje sei mj eni i at 142 har veldi liten svingradius

 

Kan være stoppeskruene står langt ut??

Jeg har i hvertall ikke vært borti bil med mindre svingradius.

Kan nesten snu på vanlig vei uten å rygge. Kan jo ikke sammenligne med en bil med mindre akselavstand.

 

Får ikke målt siden bilen står på bukk.

142T5 prosjekt

242 2,5LT 5er.

http://www.sportsbillosjen.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

142 ER tung på rattet hvertfall med bredere hjul..! :) men en fordel at alt er god stand,som snekke og hjelpesnekke og hjulvinkler osv.

Går jo å få på 164 servo. må lage adapterplate til servosnekka og sveise om rattaksel nede i motorrom..

En kompis av meg fikk dette godkjent av BT,men måtte ta røngten av sveis på rattakselen.. og fremvise det for BT.. Litt enklere å gjennomføre når man bor på en plass med stor industri mek. verksted med gode sveisere og mulighet for røntgen gratis da sef.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bussratt er fælt å kjøre med! Hehe

 

Jeg hadde en 142 '72 som var helt fin å kjøre med orginal-hjul. Satte på 7x15 100+ Phoenix med 205/0 dekk. Det er desidert den jævligste bilen jeg har kjørt! Stakk hit og dit som den selv ville, og jeg måtte holde i 13" GT-rattet med begge henda. Der var det innpresset på felga som ødela kjøreegenskapene.

På 144'n jeg har nå har jeg kjørt på orginale Volvo 850-stålfelger med 205/65-15 dekk og nå kjører jeg på 205/55-16 på aluminiumsfelger fra Volvo V70 (husker ikke innpress) Den bilen er helt perfekt å kjøre med 15" OMP-ratt. Kan holde i rattet med 2 fingre, om jeg vil... :-)

Så, innpresset på felgene har mye mer å si enn det jeg hadde trodd, værtfall! Klart, litt større ratt enn 12-13" skader jo heller ikke på kjøreegenskapene.. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs om det er derfor bilen min er såpass tung på rattet. Har

15" revolution felger med 205 dekk. Disse felgene bygger veldig mye utover. Også har jeg i tilegg orginalt sportsratt fra volvo som er ganske mye mindre enn det orginale.

http://www.breisladdracing.com

`79 Volvo 242 Turbo prosjekt

`75 Volvo 245 Bruksbil/busbil 2x45weber++

`57 Volvo PV444 Delebil

`53 Volvo PV444 Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår