Gå til innhold

Kjøpt meg E30 M3

Ranger emnet


Laaars

Anbefalte innlegg

Hei!

I går handlet jeg meg en BMW E30 M3, har vært en topp-10 drømmebil lenge.

Bilen er ombygd til 3.0 E36 M3 VANOS motor (s50b30), noe som gjør at den går ganske brukbart :)

Litt småplukk sånn kosmetisk sett, samt montere opp et deksel i kupèen under dashbordet, men det er ikke noe big deal.

Teknisk sett er den 100%, motor og drivverk har gått 142.000 km, og mye nytt i understell.

 

Specs:

Motor:

- 3.0 E36 M3 maskin

- K&N filter

- 3" eksosanlegg

 

Understell / bremser:

- FK Justerbare fjærvein forran (Høyde / hardhet)

- Gule koni bak, justerbare (Høyde / hardhet)

- Powerflex foringer

- Black Diamond skiver forran

- M3 bremser bak

 

Dekk og felg:

- 8,5 x 17" forran m/ 215/40-17

- 10x17" bak m/ 225/45-17

- Felgene er helt nye

 

Diverse:

- M3 sportsratt

- M3 skinninteriør

- Monovisker

- Originalsota lykter rundt hele

 

Litt bilder tatt i går... fler bilder kommer av motor og motorrom når jeg får den hjem. Desverre er den litt skitten på bildene men... :)

 

DSC01976.jpg

 

DSC01977.jpg

 

DSC01978.jpg

 

DSC01979.jpg

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gromme biler det der.

En kammerat av meg hadde en rød en med like felger, interiør og motor..mener det var 89-modell da men.

 

Var sjåfør på den noen ganger, og fy faan for en bil.

3,0liter på 286 hester fungerer i en liten lett e30.(synd med fartssperra på 250 da)

Sperret bakende og nesten 300hk på vinterføre er en opplevelse i seg selv...det er dritgøy!

men funker vel best på asfalt de der :P

Det er bil på "skal ha2 lista mi i allefall.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gromme biler det der.

En kammerat av meg hadde en rød en med like felger, interiør og motor..mener det var 89-modell da men.

 

Var sjåfør på den noen ganger, og fy faan for en bil.

3,0liter på 286 hester fungerer i en liten lett e30.(synd med fartssperra på 250 da)

Sperret bakende og nesten 300hk på vinterføre er en opplevelse i seg selv...det er dritgøy!

men funker vel best på asfalt de der :P

Det er bil på "skal ha2 lista mi i allefall.

Hadde kompissen din også E36 motor i? Om ikke er det ikke fartssperre i den, men den går ikke i 250 uansett :)

 

Laaars, pen bil, synd med lappen da :)

2stk 08' Ecco size 41.

X 95' BMW 328i - solgt

x 93' Mitsubishi Galant 1.8GLi - skrota

x 83' Volvo 245 2.3 GLE - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen :)

Så E36 motoren har fartsperre på 250 km/t? Det var jeg ikke klar over. Kan denne fjernes da? Har vel ikke stort behov for det men, greit å vite ;)

 

Du var ikke tilfeldighvis i Drammen igår, midt på dagen? Så en m3som ligna på din, pen lyd var det også. Så den mens vi stod der og klødde oss i hue og prøvde og forstå hvorfor børsa som akkurat var henta på kaia ikke ville gå..

Nei, det var nok ikke meg. Var i Drammen på dagen, men det var med Cosworthen på vei ned til Mandal for å kjøpe M3'en :)

Hva slags bil var dere og henta? :)

 

Fryktelig å du driver å handler deg rå biler da. Synes ikke det er så lenge siden du kjøpte der cossi maskin jeg.

Du vet, man lever jo bare en gang er det noen som sier ;)

Nei, Cossien blir bytta ut med M3'en nå. Kan ikke ha for mange biler heller. Ikke de som er så dyre i drift iallfall.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår