Gå til innhold

einser rat look på gang

Ranger emnet


dopey

Anbefalte innlegg

hei.

en stund siden siste opptatering. pga mye jobbing, men fått gjort litt for det.

For det første: noen som kan si meg hva dette er? 21092007.jpg

 

Og litt av det jeg har gjort.

21092007005.jpg

21092007006.jpg

21092007007.jpg

21092007008.jpg

 

Ps. Tatt med mobil kamera, så litt dårlig kvalitet. Håper å få prøvekjørt på kjærra, når jeg har fått skrudd sammen fronten igjen, får å se hvordan den går.

 

Flere oppdatteringer kommer..

1976 Volkswagen Golf L 1,1

1977 Volkswagen Golf hmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er VW sitt første famlende forsøk på kontakt for diagnoseavlesing. Visstnok først lansert på Type 4 (412).

 

hmm. såpass. funker det da?

er det noen hær som har peiling på hvor hart man skal sette topp dekslet? satt i ny pakning og det leker som ei sil fra toppdeksl pakningen. det er forøvrig en korkpakning.

 

venter også på takgrina mi som muligens kommer i dag:happyhappy:

 

og når neste lønning kommer blir det senk og muligens felger på mæj .

1976 Volkswagen Golf L 1,1

1977 Volkswagen Golf hmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm. såpass. funker det da?

er det noen hær som har peiling på hvor hart man skal sette topp dekslet? satt i ny pakning og det leker som ei sil fra toppdeksl pakningen. det er forøvrig en korkpakning.

 

Har aldri sett denne kontakten bli brukt til noe, annet enn bildene av VW-mann i lagerfrakk som kobler til diagnose-maskinen med et smil om munnen i salgsbrosjyrene fra 70-tallet. Det er vel i bunn og grunn ganske betegnende at denne stikkeren var borte igjen tidlig på 80-tallet.

 

Ventilkåpa skal dras til med 10Nm, altså nesten ikke noe. Problemet er ofte at kåpa ikke er rett, så det er mye bedre å bruke gummipakningen fra f.eks. Mekonomen. For å få brukt denne må man kjøpe komplettsettet med nye pinnebolter, ettersom de som er der fra før av har en annen diameter. Til dette settet følger det også med nye "halvmåner" i gummi.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den er da langt fra ferdig. men den blir å gå som dette ca. en liten stund til jeg har skrapet sammen nokk til en full lakering. så jeg tar alt av rust og flekker nå så kan jeg slå på stortromma senere liksom.

det blir fåreløpig bare senk, felger og lit ratty look men det er helt gret får nå. det blir også full overhaling av understell og bremser nå om ikke så lenge god å kjøre men ikke pen å se på det funker får mæj liksom.

fikk da takgrinda i dag. å det gjorde sæj godt på bilen må jeg si!

22092007005.jpg

22092007004.jpg

22092007.jpg

lit synd at det ene feste var bøyd da. men trengte en overhaling likevel.

22092007001.jpg

1976 Volkswagen Golf L 1,1

1977 Volkswagen Golf hmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

festet er vel ikke bøyd.. men det er vridbart :) godt og se pakken kom frem herfra da.. hehe.. langtur jo:P

 

ahh. ja det kan stemme det. men den bolten som skal løsne og stramme er ikke mulig å rikke så skal se hva jeg kan gjøre me det. det er jo lit slitt men er veldig fornøyd men det. :D

ja langtur kan man trygt si hehe.

1976 Volkswagen Golf L 1,1

1977 Volkswagen Golf hmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm. da var tiden kommet til at jeg også skulle finne den såkaldte rusten!! det er jo ikke my i forhold til det mange her har, men nokk for en som ikke kan sveise :(

 

noen som har noen pekepinner på hvordan jeg bure gå fram. først skal jeg ta mæj et lite privat kurs i sveising med mig. så blir det sikkert saker. har noen bilder av j***l skapet!

sinsykt kronglete sted også!! angry2

23092007.jpg

23092007001.jpg

23092007004.jpg

23092007005.jpg

tar imot ALLT av tips og vink.damndamn

1976 Volkswagen Golf L 1,1

1977 Volkswagen Golf hmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut:)

 

MEN den rusta så suuur ut!

Er ikke annet å gjøre enn å sandblåse,sveise å grunne opp det der. Seff lettere sagt enn gjort,men sånn er det alltid!

 

jo takk. blir bra med senk og felger etter hvert.

ja det er nokk det har en kjenning som kansje kan hjelpe mæj. men må no se kan ikke la det stå så lenge slik heller da eter den jo opp bilen! og det er ikke ønskelig. så det gjelder å få ut fingern.

 

men hvordan går det med einsern din da? gjort noen framgang eller??

1976 Volkswagen Golf L 1,1

1977 Volkswagen Golf hmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo takk. blir bra med senk og felger etter hvert.

ja det er nokk det har en kjenning som kansje kan hjelpe mæj. men må no se kan ikke la det stå så lenge slik heller da eter den jo opp bilen! og det er ikke ønskelig. så det gjelder å få ut fingern.

 

men hvordan går det med einsern din da? gjort noen framgang eller??

 

Går treigt med golfen nå fortiden.

Holder på å fikse garasje, som kanskje snart er ferdig :)

Når den er ferdig så blir det satt inn dieselmotor i bilen :D

osvosvosv..

 

Kommer sikkert update i tråden vår. :D

Tina. 91mod. Nord-Trøndelag

86Mod, Volvo 240 GLE :D

 

D e itj pølsa ein bli feit tå, Det e saus'n!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur æ har noe samme rusthull på min einser, ikke sikker om det e kjeks da forrige eier har sparkla over og æ ikke har turt og sjekke skikkelig enda. Uansett en merkelig plass og ruste. :S

 

Ser ikke helt for meg kossn den i mitt tilfelle har klart og ruste sånn midt på A stolpen, når det ikke engang e overflate rust i hjulbuan eller på noen av de andre typiske rusteplasser.. "Rust works in mysterious ways"

 

Du får bare stå på, blir vel skikkelig bil av den en vakker dag.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike rustskader kan tilskrives slepphendt korrosjonsbeskyttelse fra fabrikkens side (er jo en "vanskelig tilgjengelig plass"). Dette er ikke tilnærmingsvis et så stort problem på de litt nyere bilene (men et hederlig unntak er Caddy, som glad og fornøyd ruster i filler på samme sted, til tross for at den f.eks. er en 88-modell).

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja var en vrien plass så skal høre med en venn av mæj som jobber som sveiser og se hva han sir. men får ta d som det kommer.

 

blir no å bestille senk den 8 neste måne å dermed lurer jeg på om noen har noen gode fårslag å komme me. har sett lit på disse men vet liksom ikke så mye om slikt.

t_DSC02154.jpg

og da lurer jeg på om noen har noen erfaring fra Volkswarenhaus eller som det har byttet til http://www.typ-17.de/.??

disse koster da 3050,- uten frakt og slikt.

1976 Volkswagen Golf L 1,1

1977 Volkswagen Golf hmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår