Gå til innhold

Framhjulstrekkere som hopper og smeller når de spinner

Ranger emnet


KalleDybvik

Anbefalte innlegg

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by KalleDybvik

Finner nok ut av det når vinterdekkene kommer på da. Håper bare det er dekkene som gjør det da. Takk for svar:D

 

Siden dere alle driver å sier at dere "hopper" med nye biler.. Skrur dere av Antispinn a?? :)

 

Min 84 golf:) "hopper" ikke når jeg spinner.. selv om den ikke spinner så veldig mye på tørr asfalt.. så hopper den ikke..

 

men jeg har en VELDIG stiv bil da.. så vet ikke jeg

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ManiaCoupe

Kanskje det har noe med dekka å gjøre?

Min hoppa med vinterdekka 205/50-16, men med nye sommerdekk 215/40-18 spinner det fint.

 

Fordi de dekkene har stivere konstruksjon tenker jeg. Kanskje du kjører høyre lufttrykk i de feks.

Dekkene har nok bare en indirekte virkning. Hovedsaklige grunnen er som har jeg skrevet flere ganger allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde en '00 polo 1,4 75hk, senket med Eibach fjærer. den hoppet ikke ved burning(195/50 15 Conti Premium contact)

'99 Golf cab, samme dekk senket 40mm, hoppet ikke...

 

har opplevd denne hoppingen en gang bare, med en gammal transit pickup, tror vi var 20cm over bakken med bakhjula....

 

jeg tror det er snakk om for lite innsats fra fører her jeg!!!

-skal se, kanskje om jeg får tid skulle jeg nok gjerne ha men det kan nok ikke ta lang tid men jeg rekker det nok ikke før det er for sent..... Betyr det grønne lyset at jeg skal kjøre??

 

-90 VW Passat cl stv 2.0L

-87 Hvit/Krokan Golf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Celikar

Jeg føler at bilen oftere hopper om jeg ikke gir nok gass før jeg slipper ut clutchen. Dvs jo raskere fart hjulene har i forhold til bakken, jo mindre sjanse for "hopping".

 

tror du har ett veldig godt poeng der, gjelder å ruse motoren nok. Var med i en golf 4 tdi når det derre skjedde, er ikke noe serlig tøft.

- '01 SEAT Leon 4 20VT

X '96 VW Polo Colour Concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Celikar

Glemte å nevne at bilen hopper lettere om det er lite/for lite dekktrykk. Bedre med for mye dekktrykk som gir litt smalere striper (mindre dekkbredde som gjør det lettere å spinne)

 

dekk med høyt lufttrykk er (naturlig nok) stivere enn dekk med lavt lufttrykk... :)

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår