petter_hoppestad Skrevet Juli 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2007 hei, har et par tekniske spørsmål som jeg håper noen som har gjort dette før eller vet hvordan det gjøres kan svare på. jeg trenger litt hjelp til å finne ut hvilke deler jeg trenger for å bytte girkasse på 740 min..(B230ET 1988).. 1: jeg har selvfølgelig kassa liggende, har også mellomakselen, men har hørt rykter om at man må bytte svinghjul og clutchlammel.. 2: hvis dette er tilfellet, fra hvilke annen volvo model må jeg ha svinghjul fra, med tanke på tenningspunktene som allerede ligger i det orginale svinghjulet på bilen... (er tennings punktene like på svinghjulene) (er det tykkelsen på svinghjulet som er forskjellen?) 3:bruker man de gamle skruehullene til det gamle girkassefeste eller må man lage nye? håper DU kan hjelpe meg med svar å kanskje en pen liten liste Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
940ft Skrevet Juli 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2007 Du må bruke svinghjul fra motor me m90 kasse, samt clutch. Og så må du bytte til hydraulisk clutchpumpe, da m90 skyver utløserarmen ,og ET har wire som trekker armen til seg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tæffen Skrevet Juli 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2007 ET har hydr chlutch.....iallefall det på min...den dytter armen bakover ved trykk på chlutchpedalen. Men er mogleg desse slavesylinderane er ulike på 46 kasse og 90 kasse Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zvein Skrevet Juli 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2007 Har også hydraulisk clutch på min B230ET (1987). Satt på Getrag 262CR jeg, men det funka helt utmerket med ny clutch, uten nytt svinghjul Siter '87 Volvo 740TIC B230ET :D ------------------------- '63 Volvo Amazon (121) B18 :P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.