jstn84 Skrevet Juli 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2007 Har noen alufelger som har begynt å få svarte prikker på seg. Hva er det det kommer av? Er det mulig å polere bort, eller må jeg pusse ned og lakke på nytt? Siter 1989 - Opel Kadett GSI 2.0 8V - http://www.bilforumet.no/prosjektforum/173235-jstn84-opel-kadett-gsi-trim-styleprosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tandis1 Skrevet Juli 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2007 Uten å ha sett det vil jeg tippe gammelt bremsestøv og møkk som har baket seg innover i felgen da det har fått sitte på felgen for lenge. Hvordan å bli kvitt det.. Det vet jeg ikke, noe bra felgrens muligens.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Solberg- Skrevet Juli 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2007 Jeg har også litt av det samme på mine felger! Hos meg ser det ut som asfaltflekker altså. Prikkene er bittesmå og det øverste "laget" på dem kan skrapes bort med negeln. Resten sitter igjen og SITTER der! :/ Siter -85 Audi 90 2,2E 10v x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane Vorsprung durch technik... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arevb Skrevet Juli 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2007 Prøv med Clay Brukte det på min far sine felger med stor suksess Siter Meguiars :) En bil og du er hekta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Solberg- Skrevet Juli 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2007 Prøv med Clay Brukte det på min far sine felger med stor suksess Godt tips! :) Skal prøves! Siter -85 Audi 90 2,2E 10v x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane Vorsprung durch technik... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Juli 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2007 Godt tips! :) Skal prøves! Bare husk å avfette, avfette, rense og vaske felgen SYYYYKT godt FØR du prøver å claye. Hvis du clayer en småskitten felg, så er leireklumpen din ødelagt på 0, niks! Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet Juli 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2007 Den mest effektive felgrensen jeg har prøvd, er Meguiar's Hot Rims, det er en himmelvid forskjell mellom tradisjonell avfetting/billige felgrensere og denne. Den er også den dyreste jeg vet om, men den er veldig drøy så den er verd det. Hvis noen finner et billig alternativ som funker like bra er jeg interessert i å høre om dette... Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet Juli 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2007 P21s wheel gel er etter min menong noe av det bedre, men jeg har ikke vært borti hot rims, så jeg vet ikke hvor/eller om den ene er bedre en den andre. P21s WG koster vel rundt 600,- for 5 liter, og da har du en stund. Den kan stå på felgene etter hvor møkkete de er, samt at konsistensen på den gjør at den ikke renner bort, men holder seg der den skal. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Solberg- Skrevet Juli 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2007 Felgene er ikke veldig møkkete utenom de små svarte prikkene. Er kanskje maks 5-6 prikker per felg. Så å bruke clayen går nok bra. Har fått ei flaske med Wheel Brightener (proffserien fra Meguairs) fra Mr Meguair her på forumet. Han demonstrerte den på ene felgen min og etter 10-20 sek og spyling etterpå var felgen 100% ren! Trengte ikke bruke svamp og såpe. Lukta marsipan gjør den også. :) Så den vil jeg faktisk anbefale. Siter -85 Audi 90 2,2E 10v x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane Vorsprung durch technik... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg