BENT87 Skrevet Juli 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2007 min GTI 1,8 8v tenner ikke på nr 3. Har nettopp hatt den på verkstad (stilte tenninga +++) og alt skal være 100% bortsett fra at den ikke tenner når den ligger under ca 3000-/+ omdreininger. har byttet plugger pluggledninger sjekket enn annen coil kjøre comjuter fordeler rotor også så vet eg at den får bensin, har blåst utav (med luft)innsprøytningsroøret når motoren var i gang. har ikke blåst luft gjennom slangen, men den kom de bensin gjennom og meg når eg ga gass (dette såg eg når eg blåste gjennom røret) hva ka de da vare? galleriet? og hvordan kan eg sjekke dette? mvh og takk... haster skal kjøre fra vest til sør på mandag :S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juli 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2007 Tenner den på alle når du passerer 3000rpm? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juli 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2007 Kanskje noe galt med selve motoren?. Brent en ventil f.eks. Ta en kompresjonstest Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BENT87 Skrevet Juli 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2007 Tenner den på alle når du passerer 3000rpm? ja.. da begynner den å dra skikeli.. verker som eg har turbo.... av og til så går den som den skal.... men bare av og til... lurer litt på om de er en brent ventil faktisk :S hvordan tar en comp test og er det vansklig å fikse en brant ventil :S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mercedes w201 Skrevet Juli 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2007 er det noen ulyder i motoren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BENT87 Skrevet Juli 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2007 hadde jo den på et motorisertverkstad, dei sa ikke noe på at de var ulyder i bilen.... så nei den går som en drøm når den går... virker som om den ikke får bensin eller ikke tenner skikkelig... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BENT87 Skrevet Juli 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2007 hadde jo den på et motorisertverkstad, dei sa ikke noe på at de var ulyder i bilen....så nei den går som en drøm når den går... virker som om den ikke får bensin eller ikke tenner skikkelig... tenplugg nr 3 var sotet... hva sier de oss? nå tok eg meg en tur og motoren jukser... den tenner liksom av og til men går grett når den kommer opp på et vis turtal... skal ta komp. test i måra! er de skadeli å kjøre på 3 sylindre lenge? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blystan Skrevet Juli 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2007 Bilen har ijkke godt av å gå på 3 sylindre, da all bremsinga av stempelet på tur opp må stoppes av råden og ikke av kompresjonsøkningen av forbrenninga i toppen. Men har du sett etter om det har kommet rust eller noe under tennpluggen, slik at pluggen ikke har skikkelig tilkopling til jord og dermed ikke gnister skikkelig? Siter Mazda MX-3 V6 92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juli 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2007 Prøv å skru ut pluggen til nr3 og stikk den i pluggledningen for så å sjekke om den gnister. Hvordan vet du at det er nr 3 den ikke tenner på forresten? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blystan Skrevet Juli 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2007 Husk å legge pluggen mot gods slik at du får jord på den. Vis ikke vil den ikke gniste Siter Mazda MX-3 V6 92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juli 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2007 Ah. Glemte å skrive det ja.. Trøtt om morgenen.. :p Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BENT87 Skrevet Juli 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2007 Prøv å skru ut pluggen til nr3 og stikk den i pluggledningen for så å sjekke om den gnister. Hvordan vet du at det er nr 3 den ikke tenner på forresten? hehe.... for eg drog ut den og da gjikke den nett likt ;) men kjørte opp til oslo med den så fant ut at de bare var å blåse utav den ved å ruse den til turtalet og litt slikt.. da kom den med enn gang...! for de hender at den kun går på tre sylindere av og til.. da blåser eg utav den igjenn og alt eg okå igjenn...! kan dette fikses med et bensin filter ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blystan Skrevet Juli 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2007 Ta deg en tur på shell du. Eller mekonomen eller noe og kjøp deg litt rens. Siden jeg ikke vet om du har insprut eller forgasser så er det ikke så lett å si. Men kjøp deg en flaske med rens, kjør bilen din med det og etterpå bytter du bensinfilter. Eller dette er så svakt, så kan alltids bytte først oxo. Siter Mazda MX-3 V6 92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Juli 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2007 Sjekka fordelerlokk..? Har den k-jetronic innsprut? Da kan det være en dyse som er skikkelig utslitt og bare pisser inntill den får så mye mengde bensin trykt gjennom seg at den gidder å forstøve litt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.