Gå til innhold

Nye bruksbilen 106 rallye Div spørsmål

Ranger emnet


wunderbaum

Anbefalte innlegg

Hei

Fått meg ny bruksbil

106RALLYE.jpg

 

Denne bilen er utstyrt med ganske heftig understell så ligger godt i svingene. Samt hvite compemotive mo felger.. Men det er ikke akkurat mye krutt i den synes jeg. Bilen skal være trimmet og ha bremset 136 hk på framhjulene, visstnok da. Jeg har ikke kjørt orginal rallye så kan ikke si om den går noe bedre. Men det som er gjort er trimkam, chip, effektanlegg og åpent filter. Kan denne motoren ytte så mye med så få mods? Det mest latterlige var det fancy varmeskjoldet for filteret som har et rør der det antaglivis skal sitte en slange for kaldluft. Den trekker da varmluft rett fra eksosen dukenukem

 

Trimkam er det nok mulig det er i den for den trekker ikkenoe særlig før 5000 og til 8000.

 

Hva mener folket? 16v når motoren ryker?

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

halla.. nydelig bil du har! bli medlem på http://www.peugeot-sport-club.no så kan du få mange gode tips der.

8v motorene tåler masse juling, men ikke for mye. girkassene ryker først!

nydelig bil du har.. lyst å lage en prosjekt tråd på peugeotklubben så folk kanskje får litt inspirasjon om hva de kan gjøre=)

 

men bremset 136 hester kan sikkert stemme gasnke bra det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel nå begynte det litt dårlig med denna bilen. Overhaling av lagra i bakstellet på begge sider :-/ Annet enn det så er jeg alt ferdig med å bygge anlegg. Så noe særlig prosjekt blir det ikke med det første. Kan jo alltids hende med tia hvis jeg beholder den. Men akkurat nå er det bruksbil og motorsykkel er det jeg sparer til :happyhappy:

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Dette er jo gamlebilen til Thomas på Peugeot Sport forumet. Du kan sikkert logge deg på der og spørre han om det du lurer på.

 

Den pleide vistnok å gå ganske bra når han hadde den.

 

tenkte det samme.. gikk visst som en kule når han hadde den. men er vel en stund siden thomas solgte denne?

Du skal ikke stjele! Staten liker ikke konkurranse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår