Gå til innhold

Ford Scorpio 2.9i 4x4 banebil


klezz

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og en kamerat har akkurat kjøpt oss en veldig billig Ford Scorpio 2.9i 4x4 fra en kamerat..

Vi har revet ut alt av støydempingsmatter, bakseter, dørpanel osv..

Eneste som er igjenn er selene fram, stolene fram og dashbordet.

 

Jeg lurte på om noen av dere vet hvor tung en slik Scorpio er? Vi vil nemlig finne ut sånn ca hvor mye bilen veier nå:)

vil den egentli gå noe bedre av at vi bytter til åpent filter og fjærner katalysatorene?

 

mvh kristoffer

Volvo, BMW & MB!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ca 1400-1500kg original. Tillatt totalvekt er ca 1900kg.

 

Har 2x greenfilter på min og det høres ut som en støvsuger på delgass og buldrer faktisk ved full gass. Har heller ikke katalysator på min (vel, den er på bilen men er tom), men tviler egentlig på at effekten har økt noe merkbart. Faktisk har jeg bare én lyddemper på bilen (3" rør istedet for bakpotte)

 

4x4 bilene har vel 10Nm mer enn tilsvarende 2wd i utgangspunktet, men 145hk og 230Nm er ikke mye å skryte av når det skal bli tung, firehjulsdrevet, banebil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tatt av fordeler kassen så nå er det bare 2wd..

ble en del lettere da:)

Bilen er jo mye lettere enn 1400-1500kilo nå, siden alt innvendig er demontert..

Har tenkt å montere åpent filter og fjerne katalysatorene bare enda..

skal ikke koste på de noe mye.. så ny kam og porting er nokk uaktuelt..

Letting og småtrimming holder sikkert en stund..

Volvo, BMW & MB!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

reversen er like ved første giret...

byttet oljen nå, vart mye bedre men er nokk ganske så slitt ja..

Prøvde bilen er tur rundt bygda på natta, bråka som bare det pga at vi ikke har noen lyd-demper på enda, bare rakrør:P

Bilen gikk som en kule!! Det hjalp på mye at vi tok ut neste alt inne i bilen.. ble mye lettere og sprekere:)

Volvo, BMW & MB!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår