Gå til innhold

Trekking av byggverk med glassfiber, stoff eller sky/skinn??

Ranger emnet


Omega_V6

Anbefalte innlegg

Flinke meg har prøvd å lage til noe i bagasjerommet mitt.. Men så vet jeg ikke helt hva jeg skal kle det med.. Glassfiber e jo stilig og det får e tilpasset bagasjerommet tilnærmet 100%, men e det ikke mye arbeid og griseri med det? Har vel egentlig mest lyst til å prøve med glassfiber, men ser for meg evig masse arbeid og griseri.. Så noen tips og vink om ka eg kan/bør gjøre og hvordan det gjøres hadder vært fint..

 

bilde av hvordan det ser ut (eller ikke ser ut) baki bilen no.. Alt står løst og ikke helt på plass.. bare festet med et par skruer her og der for å se hvordan det kanskje blir..

 

IMG_2005.jpg

 

 

Det eg har i bilen nå er:

 

Spiller:

Pioneer DEH 7500

 

DVD:

LCT-DVD 171

 

Skjerm:

Lava (ett eller annet)

 

Høyttalere:

Pioneer 3veis 17cm i dørene fremme + ekstra pioneer diskant ved dashbord

Pioneer &x9 (TS-A6911) 4stk bak 2, og 2 paralellkoblet

 

Subb:

Pioneer 12" x2 (husker ikke betegnelsen på de, men e 2000w max per stk)

 

Forsterkere:

Power Acoustik OV2-1600 (brokoblet og driver subbene i 2 Ohm)

Power Acoustik OV4-800 (driver høyttalerene i dørene og 6x9'ene)

 

Kondensator:

BOSS audiosystems CAPYSC 3 Fahrad

Har: -05 Rexton RX270 XDi Topline
Hatt:-95 Blazer 4.3 V6 4x4, -10 Berlingo 1.6 HDi, -99 Omega B2 2.0 DTi, -95 Opel Omega CD 2.5 V6, -93 Ford Sierra 2.0 clx, -91 Opel Omega A 2.0i, -87 Opel Kadett E 1.6, -84 VW Golf 1.8 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pent bygg.. :) Joda,du har rett.. Glassfiber er masse kliss, og sinnsykt masse jobb for å få det pent. Skai har jeg aldri prøvd, men resultatet blir pent hvis du er nøye.. Enkleste løsning er vanlig filt da, men dette er liksom ikke helt det store å se til.. ;) Så alt bunner ut i hvor mye arbeid du vil legge ned, og hvor bra du vil ha resultatet.. ;) Kos deg med jobben..

Vinterstylingen er montert.. ;)

Valsing påbegynt. Må få plass til sommerhjula.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis eg bestemmer meg for glassfiber, så blir det nok lakking.. men begynner på ferie til helgen, så får tenke på det fram til då og se ka eg bestemmer meg for.. men e det lurt å støpe det i flere deler, eller bør eg støpe alt i ett og fast i bilen?

Har: -05 Rexton RX270 XDi Topline
Hatt:-95 Blazer 4.3 V6 4x4, -10 Berlingo 1.6 HDi, -99 Omega B2 2.0 DTi, -95 Opel Omega CD 2.5 V6, -93 Ford Sierra 2.0 clx, -91 Opel Omega A 2.0i, -87 Opel Kadett E 1.6, -84 VW Golf 1.8 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis eg bestemmer meg for glassfiber, så blir det nok lakking.. men begynner på ferie til helgen, så får tenke på det fram til då og se ka eg bestemmer meg for.. men e det lurt å støpe det i flere deler, eller bør eg støpe alt i ett og fast i bilen?

 

Sikkert litt fordelaktig å kunne ta ut anlegget en gang å da ;)

Lek forsiktig, voksne kjører

 

Bmw E46 320i - svart som natta ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det noen år siden jeg var aktiv i bransjen , men jeg klarer lett å se når amatører har laget noe i glassfiber og lakkert det, enda om det er lagt ned 100 timer med pussing og sparkling. hvis det er ditt første bygg, og du ikke har glassfibersparket noe særlig før ville jeg trukket det i stoff i denne omgang, og prøvd noen mindre prosjekter i første omgang. Ikke for å ta motet fra deg, for installasjonen din var ganske bra gjennomført. :)

(o) 94' Toyoda Carina E 1,6 Sportsbilrød

(x) 92' BMW 525ia

(x) 83' Mercedes Benz 190E Lorinzer

(x) 86' Ford Fiesta 1.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stiller meg bak CoaSlip. Dessuten ser jeg ingen grunn til å glassfibre over firkanta sponplater som er alldeles flate, plane og fine fra før. Selv ville jeg ha funnet meg et tekstil eller en skai som harmonerer med interiøret i kupéen eller i det minste bagasjeromsteppet.

 

Demontér alt elektromekanisk. Det liker ikke støvspon.

Dra over alle utvendige kanter og hjørner med grovt pussepapir.

Legg 5-10mm skumgummi under for polstring.

Legg på, klipp og tilpass skaien etc så du har 3-5cm overlapp avhengig av hvor trygg du er på deg selv, om det er flater som møtes osv.. Gjør dette slik at du får minst mulig skjøter. Da er det bedre med litt svinn.

Så er det bare å stifte fast etter god gammel håndverksskikk. Kjøp en god stiftepistol, ikke papirstiftemaskin eller stifthammer. Koster ikke så mye.

 

 

Til slutt kom jeg en annen metode du kan vurdere å lese deg opp om. Vinyltrekking. Det blir utrolig pent om det gjøres perfekt. Men det krever litt peiling og gjerne en varmepistol. Verdt å vurdere. :)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
Hva skjedde med denne bilen ?

 

Jeg tipper lyden ble ræva, pga 6x9 håpløst plassert rett i nærheten av subene... Også tipper jeg lyden forsvant rimelig fort, iom at han hadde brokoblet ene forsterkeren, og paralellkoblet subene, slik at forsterkeren ser 1ohm, og det liker den nok ikke ;)

 

Men han har vel kanskje lært litt nå, og gjort ting litt mere "riktig" nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår