Jump to content
Bilforumet.no

Javad

Bruker
  • Content Count

    40
  • Joined

  • Last visited

About Javad

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 04/30/1987

Contact Methods

  • Bosted
    Bergen
  1. Takk det blir vannpumpen og thermostaten... Sliter med å få løs "Belt tensioner" greien rund :-/ Noen som vet hvordan man får den løs?
  2. obs ikke meningen. Takk for det gode svaret, en sikring som hadde hoppet, byttet den. Men nå skal jeg skifte termostat og vannpumpen også en vifte fra en 318 1993 modell over til min. Vet du hvor på radiatoren ligger den skruen du kan ta luftet ut?
  3. Hei folkens Motoren på den er tett og fin, viften framme, bak grillen vil ikke gå rundt? Den slås heller ikke når den ryker 90 temp! Åpnet grillen, prøvde å snu på den men må lissom presse hardt for å få klare få den rundt? Er det vanlig? Andre viften eller AC viften går rundt med en gang bilen i gang, skal det være normalt? Jeg har ikke AC knappen på! mitt hoved problem er at nå når jeg kjører bilen, så blir den veldig fort varm, tar ikke mer enn 2/3min før den på 90temp også fortsetter den til den røde streken, og da går bilen i Nød/pause modus og ikke mer enn 30KM i timen? Hjelper det hvis jeg bare skifter Kjøleviften for motoren eller? Jeg får heller ikke varme fra annlegget i bilen? Den går også plutselig av og til ifra Nød modus til Normal men har merket det skjer mest på opp over bakker!?
  4. Hei folkens. Har en mazda 121, kjørte den så gikk den plutselig av, sjekket sikring boksen, sikring til INJECTION hadde hoppet, skiftet den, kjørte med den et par dager til, så hoppet den igjen, Og nå når jeg prøver å skifte den så hopper den med en gang jeg tar på tenningen! Jeg har sjekket nesten alt ledningene for å se om det er kortslutt! Men ingenting slikt... Jeg har hørt at selveforgasseren kan kortslutte og? Eller kan det være bensin pumpen? Hvis ja hvordan tester man forgasser eller bensinpumpen for å se om de fungerer fint? Takk på forhånd
  5. La meg gjette! Bor du i vest Bergen! Loddefjord/Sotra/ eller Askøy!
  6. 25000kr er egentlig INGENTING av de pengene de tjener av oss. (Veiavg.forsikr.omregav.etc) Vrakpantet blir 25000kr dyrere og nye biler blir 100/200hundre tusen dyrere de og. Politikk kompis, ikke bli lurt. Hvorfor sier de ikke noe til USA med den Population de har og de motorene på bilene som forrurenser 5/6 ganger dobbelt så mye som en vanlig bil? Ta først de store før du begynner med norge... Jeg personlig hadde ikke kjørt bil i hjemlandet med under 300HK og 4.0L motor for drivstoffet er billig der. (Det var det minste jeg snakket om).
  7. Jeg vet at tråden er gammel men jeg som en Utelandsk kjøper ikke biler av utelandske! Jeg stoler seff mer på Norman enn utelandske, Selvom jeg har kansje prøvd å bli lurt av norman. Kjøper og selger biler og sier ærlig hva som feiler bilen, Får kansje 2000/3000kr mindre i pris men er verdt enn å bli anmeldt og stresse me hele driten.
  8. Bruk heller Firefox SeaLion! :) også må du ha FlashPlayer (helst den siste versjonen). http://get.adobe.com/flashplayer/ Internet Explorer nnnnNEI!
  9. Javad

    toppdeksel pakkning

    Mhm det gjør det. :)
  10. Javad

    toppdeksel pakkning

    magnul du er faen en Master! :) Tusen takk for alt hjelpen, skal prøve å fikse det imorgen, se om eg klarer det for første gangen! :D Har du lest eller utdannet deg som en mekaniker?
  11. Javad

    toppdeksel pakkning

    Enig med deg. :) Eg vet ikke, jeg BARE skifte Dekselet! Ikke pakkningen. Obs: Pilene viser der motoren svetter olje. Unnskyld hvis eg spørr mye men hva er veivhusventilasjonen !?
  12. Hei Tenkte det hadde vært intrst for dere gutter og. Litt greit å vite hvordan en Standard motor fungerer å sånn. så værsågod http://www.metacafe.com/watch/689942/how_a_car_engine_works_3d_animation/
  13. Javad

    toppdeksel pakkning

    Takk magnul :) Jeg fikk vite at det finnes en type OLJE fra Snap.Drive der du kan rense Toppen og greier. Vet ikke om det hjelper mot dekselet. Pakkningen har ikke røket vil eg tro, men svetter litt olje ellers så er motor topp.
  14. Javad

    toppdeksel pakkning

    Hallo folkens! :) Jeg har en Opel vectra som svetter litt... Vil skifte toppdeksel pakkningen men vet ikke hvordan jeg skal begynne! Må jeg først tomme olje ut av motoren! og Oljefilter bør vel skiftes og da? Vet ikke ka skrue eg skal begynne på 1996 modell 1.8L! Her er det et bilde av Vectra Motoren! Jeg har samtidig veldig lyst å lære meg hvordn man skifter Top.DekselPak Takk på forhånd gutter...:hello:
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.