rogern Skrevet Juni 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2007 var på vei til jobb fredags morran.. gassa litt, men det varte ikke lenge. plutselig smalt det. så i speilet og der trilla det deler fra blokk og div rundt på asfalten. på bildet av stempelet ser det ut som kryssbolten ikke har liggi ann mot "hele" hullet i stempelet hvis dere skjønner hva jeg mener. ser det er rent/blankt der hvor kryssbolten har liggi ann, men ikke rundt hele hullet. impellern i turbon hadde fått knekt av tuppen på alle bladene. kinaturbo drit! drar og henter ny motor imorra.. 98 mod fk. [/img] [/img] [/img] [/img] [/img] [/img] Siter volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Inge Skrevet Juli 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2007 uff...ikkje fint syn detta. Får håpa det går bedre med den nye motoren då. Siter Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT) Motorhispania Furia 2002mod Suzuki zr chopper 89mod(solgt) Honda pxr(borte) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Juli 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2007 turboen som gav motoren fyken ? Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Juli 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2007 turboen som gav motoren fyken ? Skulle tro det var en skovle eller noe som løsnet og ble med inn i forbrenningen ja. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Juli 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2007 Hei. Sjå på råden den er Bananas, helt vanlig på motorer fra 85 til 88 De klarer ikke stort mere en 220-230hk og da ender det med hull i blokka. har sett dette før ja. Eg tipper denne motoren er mellom 85-88 mod. men klart dette kan hende nyere motorer også men med noe mer en 230hk.. Øyvind Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogern Skrevet Juli 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2007 detta er ei ft blokk fra 96... Siter volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Juli 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2007 detta er ei ft blokk fra 96... Da er du en av få som har klart å ta knekken på ei slik om du kjører med orginal innsprøytning.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Juli 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2007 detta er ei ft blokk fra 96... Hhmm.. Såg på prosjekt tråden din,,Er ikke akkurat noen liten lavtryksturbo det du har på den motoren... Svær propell i turbinen også sikkert steg 3.. Ladder du mye? Og har du store Dyser? Kan tenke meg at hvis du har 1.2 - 1.4 bar så har du 300+ hk med rett kammaksel.. Bra prosjekt de her. Øyvind Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spirit_of_åsen Skrevet Juli 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2007 kanskje du lærer å begynne å bygg i riktig ende neste gang:p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Juli 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2007 Morro at det smeller og går i filler da... hehe.... Men kjedelig hvis du ikke har en brukis ved siden av da. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogern Skrevet Juli 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2007 kjører med lh 2.4.. orginale dyser @ 3,5 bar.. lada rundt 1 bar, kanksje 0,6 når det skjedde. jaja sånt skjer.. hehe henta ny motor hos euro-1 idag.henter muligens en 531 topp hos han også. nye motorn blir bygd fra bunn.. Siter volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogern Skrevet Juli 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2007 kanskje du lærer å begynne å bygg i riktig ende neste gang:p bunndelen skal holde en del orgianlt den.. er nok en annen grunn til at det gikk til helvette.. Siter volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Juli 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2007 Hvis du bare lada 1 bar er det merkelig... Men kan jo være at motoren har hatt det tøft før da. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogern Skrevet Juli 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2007 mulig.. usikker.. Siter volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.