Gå til innhold

Tang Amperemeter til bil???

Ranger emnet


Summit88

Anbefalte innlegg

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg ville engang måle strømmen til anlegget. Problemet mitt var at tangampeermeteret var så ræva trengt i reaksjon så jeg fikk aldri ut noen presise verdier.

 

Jeg ville gjerne klare å måle peak ampeere osv. Men pga at den var så treg så fikk jeg mer eller mindre snittverdi eller den "gjevne" strømmen, som var 140A.

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men som jeg sa, DC har ikke induksjon.. Hvordan skal dere da få et tangamperemeter til å fungere?

 

det fungere me litt elektronikk , fluke leverer tangampermeter til AC og Dc

 

til og med biltema sell det

http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=263&iItemId=81489. so et tangampermeter til dc spenning er fult muli,

men dåkke bør ha måletrafo som sakt tideligere

1990 Audi 200 20v tq

1987Audi 90 quattro

1986 Ford sierra 2,0L VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men som jeg sa, DC har ikke induksjon.. Hvordan skal dere da få et tangamperemeter til å fungere?

 

Vel, det har nok induksjon på sett og vis, det er bare ikke vekslende. Det finnes DC motorer, DC tangampermeter, Om du tar ett batteri å sette på en høytaler vil den gå enten inn eller ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men som jeg sa, DC har ikke induksjon.. Hvordan skal dere da få et tangamperemeter til å fungere?

 

rundt en leder er det et magnetisk felt. dette er ikke magnetisme som er merkbar for oss, men for et tangamperemeter måles styrken på magnetfeltet og regner ut ampere.

 

no e ikke æ mr.elektronikk 2007 her, men det e slik det fungerer i praksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No veit ikkje eg helt kva du tenker på men kan du merke feltet rundt en kabel som fører vekslende spenning??? (AC)

Det som er at man kan ikke transformere DC på samme måte som AC

 

Samt at om du velger denne løsningen så må du ALDRI la denne trafoen henge rundt en strømførende kabel uten å enten vere koblet til måleinstrumelt eller være kortsluttet, ellers vil du svi trafoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår