Gå til innhold

Hva forventer du at en reddningsbil/bergningsbil/viking skal ha med seg av utstyr?

Ranger emnet


Kennet

Anbefalte innlegg

sånn som sikringer å sånn burde de hatt mye av liggende i en bergningsbil.. verktøy, som skraller, tenger, skrutrekkere etc.. kanner med drivstoff som nevnt over. bør ha med seg forskjellige skruker også..og lommekniv og duct tape

-BMW e30 320 tramp drifter posjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har så vidt vært innom bransjen, og det er nok desverre minimalt med deler i en slik bil. De fleste biler i dag må inn på et verksted når noe er galt uansett. Var litt annerledes med stifter, rotor og fordelerlokk.

Men det er enkelte kontaktpersoner hos lokale bilforhandlere som av og til rykker ut og ordner deler hvis det er prekært

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er hva jeg mener burde være i en slik bil :

 

jekk

kryss

luft til å fylle på hjul og til luftverktøyet de har med seg som muttertrekker og vinkelsliper

brekkjern

skrallesett

startkabler/booster

måle apparat for å måle strøm

brannsluksningsapparat

førstehjelpsskrin

pressening

kjøleveske

Kabelstump

Kabelsko

Sikkringer

slangeklemmer

Reservekanner med bensin og diesel

 

Dette er det jeg kom på i farta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg trengte redningsbil, så kom ikke bilen fra en sentral. Den hadde hatt ett annet oppdrag, og blei sendt direkte til meg når den var ferdig. Viss den skulle svinga innom den mye omtalte sentralen så måtte jo jeg venta i 2 og en halv evighet. Og når jeg trengte hjelp fra falken, så kutta bilen tvert uten noe varsel. Ka kunne jeg ha sagt til sentralen da??

(var bensinpumpa som nekta mer)

 

Og med dagen nymoderne biler, så er det også sterkt begrensa hvor mye en ansatt hos bergingsselskapene kan skru, og hvor mye kunnskap den vanlige mann/dame i gata har om bieln sin, annet enn at den går på bensin/diesel, og trenger oljeskift i ny og ne.:)

 

Så alle de som mener at falken/naf/viking skal ha halve delelageret til opel/nissan/volvo, osv...i bilene, de må nok bli skuffet.

Verden går fremover. Er lenge siden de gode gamle dager da man omtrent kunne fikse bilen med ei tang og en skiftenøkkel...

 

"Kennet" har fått med ei bra oppsumering over hva som er det mest nødvendige.

For enten så er feilen så bagatellmessig at den kan fikses på stedet i løpet av 5 min, eller så må den på verksted, og deler må bestilles!

Fiesta to the people

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hei, jeg har mista kjørelyset"

Hva skulle de liksom tatt med seg da?

 

Lyspærer til den biltypen det gjelder (som vedkommede kan lese av i vognkortet), diverse sikringer, multimeter, avmantlingstang, avbiter, kabelsko, skjøtehylser, abikotang og godt humør.

 

Jeg forventer ikke at de rigger til et verksted og skifter motoren for deg i veikanten, men til bagateller, (som jeg regner med at disse folkene kommer en del borti) bør man greie å forutse sånn noelunde hvilket utstyr som trengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår