slitenvolvo Skrevet Juni 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2007 Meh, har oppdaget at hele bilen vibrer stygt når jeg kjører i mellom 40-50km/t, særlig hvis jeg akselererer. Vibrasjonene forsvinner hvis jeg clutcher. Får ikke samme vibrasjonene om jeg legger meg på tilsvarende turtall i høyere gir. Noen gode forslag? Jeg mistenker feil montering av mellomaksling, eller eventuelt skade på foringen til støttelageret til mellomakslingen, da jeg kan løfte opp mellomakslingen en god centimeter med handkraft. Bør også nevnes at jeg kjører med vanlige, men kun ett år gamle, NA gummi-motorfester på en b230fk. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Falken` Skrevet Juni 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2007 Garantert opphengslagerert ja, fikk samme problemet sisst jeg bytta girkasse. Men se hvordan stand gummien mellom girkasse og mellomaksel også er, er den helt oppbrukt kan vel det og gi vibrasjoner. Siter Volvo 850 T-5 94mod Volvo 244 GL 76mod Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Juni 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2007 Noen som husker hvilke vei "propellen" på gummikoblingen skal stå? Dvs, skal "halen" på den peke mot girkassen, eller mot bakakslingen? Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn Skrevet Juni 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2007 Det "store" hullet skal fremover og da det mindre hullet med en slik flens på bakover.. If that made sense :P Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Juni 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2007 Det "store" hullet skal fremover og da det mindre hullet med en slik flens på bakover.. If that made sense :P *Takker og bukker* Tipper problemet mitt ligger der. Mener å huske at jeg satt flensen mot girkassen når jeg monterte. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Juni 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2007 Tipper problemet mitt ligger der. Mener å huske at jeg satt flensen mot girkassen når jeg monterte. Det gjorde det selvsagt ikke, da det bare er en vei å montere propellen, og den er rett, så lenge det ikke er metall mot metall mellom girkasse og mellomaksling. Enden på visa var ihvertfall at jeg tok ut mellomakslingen, så over den og konstanterte at det ikke var noe galt. Byttet over til en anen gummi-kobling jeg hadde liggende, og så monterte jeg den sammen igjen, med skiver mellom gummi-koblingen og girkassa, og passet på å ha jevnlange bolter på girkasse og mellomaksling-delen, og presto, så var vibrasjonene borte :) Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Falken` Skrevet Juni 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2007 Det var jo gull, har fått vibrasjon i mellomakselen igjen jeg å nå, tror den gummien er helt kast:( får bytte den i dag. Siter Volvo 850 T-5 94mod Volvo 244 GL 76mod Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg