Gå til innhold

Umulig å få godkjent senkesett??

Ranger emnet


Aedron

Anbefalte innlegg

Det skal sjekkes asap!

 

Bare til Deres info, så har vi i biltilsynet hatt møte, og vi frekventerer de største forumene i norge.

 

Så det kan være greit å være litt forsiktig med hva man legger ut av info. Fort gjort at det blir plukket av myndighetene!

 

Ikke tro at vi på biltilsynet er dumme, vi kan tingene våre, og midlene er uendelige.

 

Asim

 

Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte, dette er det mest harry jeg noensinne har lest på dette forumet. Er du virkelig seriøs nå?

'99 BMW 520iat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er det ikke litt dumt å juge på et offentlig forum om hvordan jeg oppførte meg??

 

Hvis du fortsetter med denne typen drittslenging om meg og min arbeidsplass så kommer du til å slite. Da skal jeg gjøre alt jeg har i min makt for å sørge for at bilen din ikke blir godkjent med annet enn standard utstyr, og at du blir jevnlig innkalt til full teknisk kontroll.

 

Asim

 

Ca. like dumt som å komme med trusler av den art som du kommer med her, spesielt med tanke på at du uttaler deg på vegne av en offentlig etat som skal være objektiv og saklig, uavhengig av personlige interesser hos den ansatte..

 

 

Bare til Deres info, så har vi i biltilsynet hatt møte, og vi frekventerer de største forumene i norge.

 

Så det kan være greit å være litt forsiktig med hva man legger ut av info. Fort gjort at det blir plukket av myndighetene!

 

Dette er virkelig måten å tilnærme seg bilmiljøet på..

Hurra for dere..

 

Ikke tro at vi på biltilsynet er dumme, vi kan tingene våre.

Og midlene er uendelige.

 

Flott, heng i å bruke skattepengene til tøv og vås, som å kalle inn biler som er i teknisk stand som langt overgår 50% av bilene som ferdes på Norske veier bare fordi en har lest på Bilforumet at bilen er senket og kanskje har veltebur..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte, dette er det mest harry jeg noensinne har lest på dette forumet. Er du virkelig seriøs nå?

 

Det jeg sier er like sikkert som banken!

 

Hos oss har vi flere permer med "prosjekt" biler, alt blir notert, alt blir dokumentert.... du må gjerne synes dette er så teit, men sånn er det nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca. like dumt som å komme med trusler av den art som du kommer med her, spesielt med tanke på at du uttaler deg på vegne av en offentlig etat som skal være objektiv og saklig, uavhengig av personlige interesser hos den ansatte..

Ikkeno av det jeg sier er over grensen, jeg har en jobb å gjøre. At du ikke liker den er din "feil"

 

Dette er virkelig måten å tilnærme seg bilmiljøet på..

Hurra for dere..

 

Hvorfor tror du biltilsynet må tilnærme seg eller blir "venner" med bilmiljøet??? Vi er øverste instans, vi bestemmer reglene EOD!

 

Flott, heng i å bruke skattepengene til tøv og vås, som å kalle inn biler som er i teknisk stand som langt overgår 50% av bilene som ferdes på Norske veier bare fordi en har lest på Bilforumet at bilen er senket og kanskje har veltebur..

 

Takk det skal vi gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeno av det jeg sier er over grensen, jeg har en jobb å gjøre. At du ikke liker den er din "feil"

 

 

Ikkeno? Bare så det er sagt, det er din subjektive mening om saken. Har aldri sagt at jeg ikke liker det faktum at traffikfarlige biler blir luket ut, tvert imot, det er heller din fremferd her som overrasker meg.

 

Hvorfor tror du biltilsynet må tilnærme seg eller blir "venner" med bilmiljøet??? Vi er øverste instans, vi bestemmer reglene EOD!

 

Skrev jeg venner kanskje? Klikk her for en time du..

 

Hvis f,eks du som ansatt i en etat som setter standarder for krav til kjøretøy, hadde forklart hvorfor ditt og datt må gjøres for at en "ombygging", så hadde garantert endel flere kommet til nettopp dere for å få godkjent sine kjøretøy, istedefor å kjøre til og fra bane med prøveskilt o.l.

 

Kjøretøysforskriften er på enkelte områder utdatert, og en konstruktiv måte å oppdatere denne på er å se an tiden, komme i dialog med Motorsportforbund o.l.

Ikke sette seg på tronen med argusøyne og pekefinger.

 

Dette igjen ville gitt dere i Biltilsynet større respekt blant Ola fra Gol med kappa fjærer på Volvo 240 osv, som kanskje hadde kommet til dere for å godkjenne sine Tüv godkjente senkefjærer.

 

Er plenty av ombyggingstråder her inne som kunne trengt et vink i rett retning for hvordan ting burde gjøres med tanke på sikkerhet, mange spørsmål som kunne vært besvart på en enkel måte.

 

Takk det skal vi gjøre!

 

Hyggelig å høre..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånne som deg i biltilsynet som gjør at hvertfall jeg og sikkert mange flere mister respekten for biltilsynet. Du virker ikke særlig seriøs sånn du går frem her, og det er veldig synd. Om du hadde vært mer seriøs hadde folk som leser denne tråden kanskje respektert dere litt mer.

Octavia MK2

Golf MK4

RX7 FC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånne som deg i biltilsynet som gjør at hvertfall jeg og sikkert mange flere mister respekten for biltilsynet. Du virker ikke særlig seriøs sånn du går frem her, og det er veldig synd. Om du hadde vært mer seriøs hadde folk som leser denne tråden kanskje respektert dere litt mer.

 

Jeg må bare nevne at det kan muligens hende det er noen som har hatt litt for mye fritid og litt for mye bøllelyst, og at ikke alt må taes for god fisk. :web

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke litt dumt å juge på et offentlig forum om hvordan jeg oppførte meg??

 

Dette lover ikke godt for din sak. Du fikk klar beskjed om hva som kreves for å få bilen godkjent av meg, og du har bare å følge de rettningslinjene du har fått.

 

Hvis du fortsetter med denne typen drittslenging om meg og min arbeidsplass så kommer du til å slite. Da skal jeg gjøre alt jeg har i min makt for å sørge for at bilen din ikke blir godkjent med annet enn standard utstyr, og at du blir jevnlig innkalt til full teknisk kontroll.

 

Og vi på biltilsynet er ikke vanskelige, vi følger kun reglene, kan du ikke leve med reglene, vil jeg på det sterkeste anbefale deg å selge bilen og begynne å ta bussen.

 

Asim

 

Jeg pleier å styre unna bråkemakere, så nå f.eks. bestilte jeg en time vedrørende et annet prosjekt et annet sted enn på Jessheim. Helst ville jeg også nå bare droppet å besvare eller kommentere ditt innlegg. Uansett gidder jeg ikke å trekke meg unna fordi du selv pårober og oppfører deg som byens nye sheriff.

 

Du fremlegger saken som om du hadde hadde mye med den godkjenningen jeg siktet til å gjøre. Det hadde du faktisk ikke og jeg tror ikke du viste hvem bil det gjaldt og jeg antar at du også husker svært lite av hendelsen jeg referer til.

 

Jeg fikk bare såvidt kontakt med deg inne ved resepsjonen og fikk såvidt forklart deg saken og viste deg tuv papirene, mangel lappen og skrivet fra importøren. Jeg spurte om det aktuelle brevet fra importøren ville være godt nok på etterkontrollen.

 

Dette gjorde jeg fordi jeg var interssert å få det godkjent uten å kaste bort noe mer tid hverken for meg selv eller dere. Bare så det er sagt bestilte jeg også selv timen for kontroll av den grunn at jeg ønsket å få det godkjent.

 

Du skriver at jeg fikk klar beskjed av deg om hva som krevdes for å få det godkjent samt at jeg bare har å følge de retningslinjene jeg har fått? Jeg regner med at du med retningslinjene sikter til lover og regler? I allefall fikk ikke jeg noen retningslinjer av dere selv om jeg ønsket det. Det var derfor jeg pga uklarhetene også spurte deg. Jeg synes ikke jeg fikk noe klart svar av deg, men du tolker kanskje uttryket "klart svar" anderledes enn meg.

 

Jeg juger ikke og dem som leser dette og det jeg skrev tidligere får tro hva dem vil.

 

Svaret jeg fikk fra deg fortalte du meg ikke, men du skrek det det til meg. Jeg oppfattet dette som, "Man kan ikke bare heve og senke vektene, det må type godkjennes og det er snakk om avgifter". Jeg ble ikke noe klokere av det svaret du ga meg, men for meg høres den dag i dag helt fjernt ut.

 

Virket for meg som om du av en eller annen grunn rett og slett mistet besinnelsen. Jeg tror det faktisk for meg må være den verste behandlingen jeg har fått noe sted tidligere. Forstår ikke hvorfor du ikke kunne holdt et saklig nivå og bare pratet til meg. Jeg sto da ikke å skrek eller gjorde noe annet som kunne oppfattes som frekt, spydig e.l. Jeg var bare en frustrert kunde med bøyd hode som spurte om hjelp.

 

Som det har blitt nevnt tidligere forstår jeg heller ikke at du velger å representere Statens Vegvesen med dine personlige synspunker, holdninger osv. Men det får være opp til deg. Det ser jo ut som om du liker det, så ingen skal nekte deg.

 

Jeg synes det bare er bra å få diskutert litt, så det er bare å fortsette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår