Gå til innhold

Umulig å få godkjent senkesett??

Ranger emnet


Aedron

Anbefalte innlegg

jeg også syntes det var rart at de ikke klarte og justere innenfor de godkjente verdiene. jeg får prøve og finne et annet verksted da. Men er ikke gratis og ta firehjulskontroll så det er jo synd hvis et annet verksted heller ikke klarer og justere det innenfor...

- 00 Audi A4

- 86 Golf II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg også syntes det var rart at de ikke klarte og justere innenfor de godkjente verdiene. jeg får prøve og finne et annet verksted da. Men er ikke gratis og ta firehjulskontroll så det er jo synd hvis et annet verksted heller ikke klarer og justere det innenfor...

 

Da sier du til dem at du skal på kontroll hos Biltilsynet og må ha verdiene innenfor, forklar til dem at det blant annet er umulig å stille på noe bak på et lovlig vis.

 

Hvis dem har bare litt peiling på service så justerer dem så godt som mulig og skriver verdiene innenfor kravene til deg.

Er jo du som må kjøpe dekk når du dem blir ekstra slitt, ikke dem:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg så veldig mye til overs for Golf 2, men jeg gir all den moralske støtte jeg kan til folk som sliter med øvrigheta og Satans Uvesen.

 

Trodde faktisk jeg leste feil da jeg kom til siste avsnittet her:

Uansett fikk jeg faktisk eksepsjonell god behandling på Jessheim da jeg snakket med dem etterpå. Håper derfor at denne historien får en bedre slutt enn den forrige gangen jeg var i kontakt med biltilsynet.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han utlendingen fikk dem etter hva jeg har fått høre så mye klager på at han ble forfremmet og sitter på eget kontor på Kongsvinger. Sier litt om å være ansatt hos staten!

 

Jeg var i kontakt med han etter å ha skaffet papirer fra Møller hvor de bekreftet at fabrikken ikke kunne se noen problemer med å senke tillatt bakakselvekt på bilen min. Dette fordi det i TUV papirene til senkesettet var tillatt 25kg mindre bakakselvekt. Da jeg var der første gangen fikk jeg beskjed om at jeg måtte ha papirer fra importøren på nye vekter e.l.

 

Reiste innom på forkant av etterkontrollen for å høre om det godt nok for dem. Jeg snakket da med Asim som var sjef der og spurte om brevet fra Møller var godt nok. Han reagerte med å regelrett skrike meg opp i trynet om at man ikke bare kunne heve å senke vektene på bilen, bilen måtte da typegodkjennes og det var snakk om avgifter ???

 

Takk for å være så jævlig hyggelig tenkte jeg og reiste derifra. På etterkontrollen var uansett ikke brevet fra Møller godt nok for dem. Før etterkontrollen hadde jeg også snakket med sjefen på Økern og han sa at dem ikke ville hatt noen problemer med å senke tilatt bakakselvekt. Dem kunne dog ikke ta etterkontrollen for dem ville ikke overprøve det dem hadde gjort på Jessheim.

 

Biltilsynet er ikke lett å ha med gjøre. Faktisk ble jeg i går regelrett avvist på Hønefoss ang en godkjenning av et annet prosjekt jeg driver med. Dette fordi dem rett og slett ikke ville gjøre jobben sin. Ble for mye for dem, så de bare gikk å uff'et seg og sa at jeg fikk ta det på Jessheim fordi det var sendt en søknad til dem i 2001!!! Det har seg slik at man ikke trenger å søke på forhånd, men så oppriktig som jeg var visste jeg dem søknaden osv for å gjøre det lettere for dem. Uansett fikk jeg faktisk eksepsjonell god behandling på Jessheim da jeg snakket med dem etterpå. Håper derfor at denne historien får en bedre slutt enn den forrige gangen jeg var i kontakt med biltilsynet.

 

Er det ikke litt dumt å juge på et offentlig forum om hvordan jeg oppførte meg??

 

Dette lover ikke godt for din sak. Du fikk klar beskjed om hva som kreves for å få bilen godkjent av meg, og du har bare å følge de rettningslinjene du har fått.

 

Hvis du fortsetter med denne typen drittslenging om meg og min arbeidsplass så kommer du til å slite. Da skal jeg gjøre alt jeg har i min makt for å sørge for at bilen din ikke blir godkjent med annet enn standard utstyr, og at du blir jevnlig innkalt til full teknisk kontroll.

 

Og vi på biltilsynet er ikke vanskelige, vi følger kun reglene, kan du ikke leve med reglene, vil jeg på det sterkeste anbefale deg å selge bilen og begynne å ta bussen.

 

Asim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, ingenting er som biltilsynsansatte som truer om å nekte å godkjenne biler/kalle inn til teknisk kontroll fordi man er litt hårsår.

 

Følge reglene sa du?

 

Jasså... du er en liten tøffing ja??

 

Har ikke du bilder av bilen din ute på profilsiden her på forumet???

 

Asim....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja beintøff!

Vet ikke, du må gjerne sjekke.

 

Det skal sjekkes asap!

 

Bare til Deres info, så har vi i biltilsynet hatt møte, og vi frekventerer de største forumene i norge.

 

Så det kan være greit å være litt forsiktig med hva man legger ut av info. Fort gjort at det blir plukket av myndighetene!

 

Ikke tro at vi på biltilsynet er dumme, vi kan tingene våre, og midlene er uendelige.

 

Asim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal sjekkes asap!

 

Bare til Deres info, så har vi i biltilsynet hatt møte, og vi frekventerer de største forumene i norge.

 

Så det kan være greit å være litt forsiktig med hva man legger ut av info. Fort gjort at det blir plukket av myndighetene!

 

Ikke tro at vi på biltilsynet er dumme, vi kan tingene våre, og midlene er uendelige.

 

Asim

 

Du er kul...

- Vw Golf IV GTI

- X Vw MK2 VR6

- X Golf IV 1.6 Highline

- X Audi A4 1.8TQ

- X Min Badass Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er kul...

 

Om jeg er kul eller ikke... eller hva du og andre som kjører biler som ikke er godkjente synes om meg er knakende ugyldig for meg.

 

Jeg og myndighetene har en jobb å gjøre. Og det er for din egen sikkerhet at dette blir gjort.

 

Ønsker du at en ikke godkjent bil skal kræsje i deg og skade deg eller noen du kjenner??

 

Jeg liker bil likemye som dere, men at ting er i orden, og lover følges er det viktigste.

 

Sånn som jeg ser det, så har dere 2 valg, enten bli tatt av myndighetene (meg), og miste alt dere har kostet på, eller følge reglene som er satt, og ha nytte av bilen mens den er forskritsmessig tilfredsstillende stand! :)

 

Asim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg er kul eller ikke... eller hva du og andre som kjører biler som ikke er godkjente synes om meg er knakende ugyldig for meg.

 

Jeg og myndighetene har en jobb å gjøre. Og det er for din egen sikkerhet at dette blir gjort.

 

Ønsker du at en ikke godkjent bil skal kræsje i deg og skade deg eller noen du kjenner??

 

Jeg liker bil likemye som dere, men at ting er i orden, og lover følges er det viktigste.

 

Sånn som jeg ser det, så har dere 2 valg, enten bli tatt av myndighetene (meg), og miste alt dere har kostet på, eller følge reglene som er satt, og ha nytte av bilen mens den er forskritsmessig tilfredsstillende stand! :)

 

Asim

 

Jeg har alt godkjent på bilen min jeg, så jeg bryr meg fint lite.. Men syns det er jævli teit og sitte her inne og plukke ut biler som kanskje ikke er heelt godkjent med litt for stor hjul, 1mm for mye senk osv. det er bare så jævli unødvendig.

 

Vi har jo noe som heter EU kontroll også, og den slipper man jo ikke unna uansett..

- Vw Golf IV GTI

- X Vw MK2 VR6

- X Golf IV 1.6 Highline

- X Audi A4 1.8TQ

- X Min Badass Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alt godkjent på bilen min jeg, så jeg bryr meg fint lite.. Men syns det er jævli teit og sitte her inne og plukke ut biler som kanskje ikke er heelt godkjent med litt for stor hjul, 1mm for mye senk osv. det er bare så jævli unødvendig.

 

Vi har jo noe som heter EU kontroll også, og den slipper man jo ikke unna uansett..

 

Tror du ikke jeg vet at biler skal inn til eu-kontroll?? haha...

 

Reglene er satt... og vi må desverre følge dem til punkt og prikke.

 

Dessuten så er det ikke opp til bilverkstedene å godkjenne senking på eu-kontroll. Det skal gjøres kun hos BT, og med et målebrev som viser alle riktige verdier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, høres nesten ut som at asim har blitt hjernevasket med en sånn BLITZ penn by the goverment!.

 

Skjedd med den slitne rustne gamle vei faren av engolf du rulla i?... Har du konvertert nå eller mann?

 

Du vet at du pluselig kan slite litt ordentlig?

 

Det er en ny sheriff i denne byen nå... han heter Asim....

 

Golfen ble vraket nettopp fordi den var en fare for trafikken.

Dessuten er vel det endel år siden.

 

Asim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du ikke jeg vet at biler skal inn til eu-kontroll?? haha...

 

Reglene er satt... og vi må desverre følge dem til punkt og prikke.

 

Dessuten så er det ikke opp til bilverkstedene å godkjenne senking på eu-kontroll. Det skal gjøres kun hos BT, og med et målebrev som viser alle riktige verdier.

 

Jo, seff veit du det! Mente bare at der sjekker de jo at alt er i orden. Så uansett innen 2år må alle ting godkjennes på en bil..

 

Veit jo at ikke verkstedene ikke godkjenner senking også da, er jo ikke dum selvom jeg bare er 88-mod. Jeg har vært på BT og godkjent Coilovers og alternativ dekkdim. Var ikke noe problem heller, tok 5min i sjekking, og 50min i papirarbeid(!)

- Vw Golf IV GTI

- X Vw MK2 VR6

- X Golf IV 1.6 Highline

- X Audi A4 1.8TQ

- X Min Badass Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår