Gå til innhold

Vil forby sportsbiler

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

:uhhmmwhat?:

 

Helt enig med deg, Fly og industri er myyye verre enn de få tusen sportsbilene vi har her i landet, eller i verden. Disse bilene blir dessuten kjørt mye mindre enn alle andre vanlige biler. Sett heller strengere krav til rensing industri, og hjelp utviklingsland som Kina og India med å få rensing på alle fabrikkene der nede. Det ville hjelpe mye mer enn at alle sportsbiler ikke fikk kjøre fortere enn 160.

- 1989 Mitsubishi Galant 2.0 GLSi 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har iallefall jeg ingenting å frykte, selv om go'bilen garantert forurenser mer enn noen av de moderne "sportsbilene" (i tilsvarende hastighet iallefall). Uansett, idiotisk opplegg men ingenting overrasker lenger i dette miljøoppstyret, lurer på hva det neste blir...

Jeg har ihvertfall gjort mitt, fått redusert COen på volvon fra 10-12% til nærmere 2 ;)

1970 Volvo Amazon - deler ønskes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da joiner jeg en viss organisasjon fra midtøsten.

De har jo allerede ganske strenge avgasskrav til nye biler, og mange av Porsches (og andre sportsbilsfabrikater) har biler med mye pulver, men som faktisk er mye "renere" enn mesteparten av de vanlige nye bilene.

 

Mer enn det er det ikke vits i å gjøre.

Miljøkrisa begynner å bli skikkelig last week. Er for mange som har trodd på tullefilmen fra Al Gore.

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har da ikke noe å si det. Hvis biler får topp fart på 162 er det da bare å få bilen til å gå JÆVLIG fort opp i den hastigheten. Selv om jeg paserte 200 senest i går så vil jeg ikke si at denne loven vil anngå meg så fryktelig mye. Sjeldent jeg ligger over 130 uansett. Selv på banedager er det de ferreste biler som når over 162. Man når toppfart på lang strekka på Rudskogen men bortsett fra der så har hvertfall ikke jeg behov for å ha en bil som går fortere. Er jo 0-100 som har noe å si til vanlig bruk uansett

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg jeg skal legge meg nedpå litt. Ble plutselig uvel. Jeg har enig med en fra NAF. Det tror jeg aldri har skjedd før, kanskje bortsett fra en og annen bilberger( skrive det før tlf. ringer her)

 

Sitat: Men først og fremst høres det ut som om noen parlamentarikere har hatt for lite å gjøre. Klimasaken er viktig, men dette forslaget vil neppe gi noen stor miljøgevinst, sier Engebretsen. Sitat slutt

 

Mest fornuftige jeg har hørt fra den kanten

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja hva blir det neste:D også sportsbiler da.. som kansje utgjør 0,1% av utslippene.. kuer forurenser mer for svarte.

Tror disse folkene må ha hatt det skikkelig fælt tidligere i livet og skal hevne seg nå...

 

Kuer er en del av det naturlige kretsløpet. De spiser gress, og det kommer bl.a. ut som metan.

 

Om de ikke hadde spist gresset hadde det råtnet, og blitt til metan.

 

-

 

Forslaget blir neppe implementert. Min motstand mot det er at det ikke vil virke. Det vil føre til biler som ikke trenger å gå raskere enn 160, og de fleste biler vil dermed gires lavere. De facto vil det føre til at flertallet av produsentene girer bilene sine lavere, altså at selv en stor sedan med en noe kraftig motor, gires like lavt som en liten småbil med liten motor som MÅ gires lavt.

 

Hva skjer da med utslippene, herr Liberaldemokrat?

 

I rest my case.

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er litt skremmende er at en mann som er så inn i granskauen tett i skallen sin faktisk kommer så langt at han får kastet bort tiden til tusenvis, om ikke millioner av mennesker med noe så inn i helvete dumt som dette her. Skjønner ikke hvordan enkelte politiske skikkelser kan nå så langt opp i gradene uten at det ringer en bjelle hos noen at her er det faktisk en koplett idiot som sitter sammen med oss. Det kommer jo idiotiske forslag i hytt og pine om dagen, og at mine skattepenger betaler for kaffe og wienerbrød til disse udugelige idiotene som ikke kunne styrt en mopp over gulvet på Narvesen engang er helt utrolig!

 

Forbud og økning av avgifter er vel det eneste disse treskallene klarer å trøkke ut av kjeften om dagen. SATANS IDIOTER ALLE SAMMEN!!!

 

Sånn:) Da har jeg fått blåst ut litt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår