Jarbra Skrevet Juni 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2007 Prosjekt Do It Yourself! Jau, har da handla meg en 1986 Mazda RX7. Bilen er kjøpt ny i Norge, og er i utgangspunktet en 150-hesters sugemotor. Den er kastet ut til fordel for en 1988 Turbo-motor, og alt som hører med. Den har også selvfølgelig diffbrems. Har kalt prosjektet DIY (Do It Yourself)fordi alt skal gjøres selv. Bilen er for øyeblikket pusset ned, og er like flerfarget som fargekartet til Jotun. Skal etter planen bli svart. Skal ikke ha noen form for styling e.l. da denne klassikeren bør holdes original. Prøver å hive ut noen bilder, uten at jeg lover det helt store enda. Må få mulighet til å få tatt noen ordentlige bilder! Motoren skal være nyoverhalt og streetportet. Det er montert Walbro 255-pumpe og 720cc sekundærdyser. Da jeg kjøpte bilen fungerte ikke blinklysa. Bestilte meg derfor en ny "blinklyscomputer" fra USA. Fikk den i posten en ukes tid senere til den nette sum av 204 kroner! Anbefaler 915 Racing! Lager en liten liste over hva som må gjøres... Det som allerede er gjort krysser jeg ut. Slenger på mer etterhvert som jeg kommer på det. [x] Lakkere hjulbuer med hammerlakk [x] Kjøpe nye dekk (gromme 205/55/16!) [ ] Lakkere bilen [ ] Coilovers! [ ] Nye foringer og endeledd [ ] Fikse "3800 laggen" [ ] Bytte alle vakuumslanger [ ] Fjerne unødvendig skrot i motorrommet [x] Fikse blinklys [ ] Kjøpe og montere datasprut [ ] Kjøpe nye felger (usikker på type) [ ] Ta 4-hjulskontroll!! Vært litt varmegang her ja... Her ser man også hvor feilstilt bakhjulene er. Den orker hvertfall å spole! 4-stempla calipere foran. Klyper så det kiler i bihulene...Ikke noe behov for oppgradering her enda i allefall. Mobilbilde av interiøret. Rimelig standard bortsett fra rattet og noen instrumenter. Skal beholdes sånn det er. Ikke noe spesielt å se på her enda heller.. Kommer med litt oppdateringer sånn etter hvert som det skjer noe. Planen er å ha den ferdig til høsten. Bidrag Setter veldig pris på om noen ønsker å bidra med deler eller noen kroner. Er student, så har ikke veldig mye kroner å rutte med. Paypal: jarbra@gmail.com. Ta kontakt på PM dersom du har noen deler du vil donere. Siter 1986 Mazda RX7 Turbo Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet Juni 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2007 Pent! :D Artig og se ett DIY-Prosjekt, håper det blir mange bilder her :D Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FX2000 Skrevet Juni 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2007 Ferdig til høsten? da mener du vel i første omgang? når man kjøper en sånn her bil blir man jo aldri HELT ferdig ;) hehe... Siter HILSEN MEG Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrZipp0 Skrevet Juni 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2007 fin prosjektbil du har fått tak i :) gleder meg til å se utviklingen her :) Siter Elsker bilførere som tro bilen er homofil og kjører den opp i rævva på min! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarbra Skrevet Juni 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2007 Artig at noen viser interesse for prosjektet! Ja, planen er å få den ferdig til høsten i første omgang. Skal prøve å oppdatere ofte med bilder. Slenger ut et bilde bakfra også. Har de runde, japanske lyktene. Syns de er mye penere. Har også cleanet hele baken, nøkkelhullet er også fjernet nå. Siter 1986 Mazda RX7 Turbo Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Messias Skrevet Juni 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2007 ser bra ut dette! Siter [o] '09 BMW E60 520D [x] '00 BMW E46 320i Touring[x] '93 Audi S4 2.2TQ Avant[x] '91 BMW 525i 24V - Solgt[x] '97 Opel Vectra 1.8 16v CD STV - Solgt[x] '83 BMW 323i E30 2dørs - Solgt - beste bilen jeg har hatt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FX2000 Skrevet Juni 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2007 blir morro når vi kjører sammen til høsten så får vi se om folk glaner ;) hehe Siter HILSEN MEG Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bipolar Skrevet Juni 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2007 DIY er kult! Skjeldent man ser slike projekt. Skal bli morro å følge med. Siter † Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DynaCore Skrevet Juni 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2007 Do it;) Dette tror jeg blir rått! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarbra Skrevet Juni 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2007 Kult at noen følger prosjektet! Slenger ut en haug med bilder og litt kommentarer på det som skjer. Fjerna antennehullet. Jeg foretrekker rumper. Her har jeg cleanet bakdelen. Har fjerna nøkkelhullet også. Mazdaspeed instrumenter. Regulerbar styrke og farge. Interiøret er rimelig helt og pent. Baksetene. Instrumentene her skal fjernes. Vet ikke helt hvor jeg skal putte de enda. Forslag? Knappen er til vifta i motorrommet. Jeg har fått lånt meg en gammel sonyspiller og noen Svinesundselementer. Får duge så lenge. Anlegg er absolutt ikke prioritert. Her er ting rimelig originalt. Motoren er som sagt byttet og overhalt. Den originale clutchvifta er fjernet til fordel for en elektrisk fra Volvo V70. Flytter enorme mengder luft. Siter 1986 Mazda RX7 Turbo Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maztro Skrevet Juni 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2007 sinsykt feet RX7 :) skall du ha enkel eller dobbel japse eksos? passer perfekt med dobbel på RX7 er en i byen her som har det Siter bad ass boys are driving bad ass toys Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarbra Skrevet Juni 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2007 Skal ha enkel tror jeg. Skal tette igjen hullet til den andre i fangeren. Siter 1986 Mazda RX7 Turbo Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FX2000 Skrevet Juni 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2007 jeg liker dobbel bedre the original and best ;) hehe Siter HILSEN MEG Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarbra Skrevet Juni 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2007 Blir nok ett hull gitt.. Håper å få den sånn når den er ferdig. Takk til Fisk for visualisering av mine drømmer :) Siter 1986 Mazda RX7 Turbo Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joastarlet Skrevet Juni 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2007 ja, og alle vet at du kødder. :fatality: Men jasså, så du er nabon til Jonas? Stå på, dette blir bra Joa Siter http://www.turbo-kid.com '94 Mazda RX-7 FD R-2 LHD USDM '93 Mazda RX-7 FD RHD N/A JDM '93 Mazda RX-7 FD LHD Touring USDM-Solgt- '82 Toyota StarletR.I.P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg