Megamann89 Skrevet Juli 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2007 Da bruker du den definitivt feil! Maskinen er god for å fjerne det meste av swirls, men du må bytte ut de putene som er med til fordel for cyclo puter! Ok skal det. Men passer de rett på ? Syntes det så litt anderledes ut jeg ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet Juli 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2007 Takk. Men er ikke den Meguiars Gold Class Car Wax Liquid og Meguiars NXT Generation Tech Wax nesten det samme. Er den Meguiars Gold Class Car Wax Liquid en Deep crystal polish og den Meguiars NXT Generation Tech Wax En Deep crystal Carnauba wax eller er det jeg som har misforstått ? NXT har rens, det mener jeg ikke GC har, Gold Class LW er en type, Deep crystal polish en annen, NXT en type og Deep crystal Carnauba wax en annen. Ikke de samme produktene, men du trenger ikke alle. NXT gen tech wax med Gold Class LW over er vel en god kombo Cyclo padsen passer rett på den med 2 hoder, pass på å kjøre litt tempo på maskinen, da er den mere stabil å bruke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Megamann89 Skrevet Juli 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2007 Da skjønner jeg. Hvem ville du brukt av Meguiars #21 Synthetic Sealant eller Meguiars NXT Generation Tech Wax ? Har du noe interior rens og ambefale ?. Skulle gjerne få rensa dørtrekk og takktrekket. Skal men bruke maskinen på lakrensen også eller bare på ripefjerneren ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet Juli 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2007 Meguiars MG 21 helt klart. Du kan fint bruke maskin mht lakkrens også, bare ikke bruk så harde pads. Har selv brukt Megs carpet and interior cleaner, syntes den funket bra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Megamann89 Skrevet Juli 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2007 Meguiars #21 Synthetic Sealant og Meguiars NXT Generation Tech Wax er vel nogelunde det samme ? Prøver den interigjør rensen og håper på at bilen blir skinende (-: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet Juli 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2007 MG21 holder en del lenger en NXTn. Den er en sealer,. NXTn er en AIO (all in one/rens, polish, sealer) Som alene produkt er NXTn bra, men som et steg for steg produkt er MG21 å foretrekke (MG83 + MG21 + MG16 feks) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Megamann89 Skrevet Juli 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2007 Blir det riktig hvis jeg Vask godt Tørk bilen med water magnet Clay bilen Gå over bilen med Meguiars #83 Dual Action Cleaner/Polish Rens lakken med Duragloss Polish & Cleaner (PC) #101 Poler med Meguiars Gold Class Car Wax Liquid Beskytt med 16 oz. Meguiars #21 Synthetic Sealant Er det noen annen rekkefølge jeg skal gjøre det på ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cossyboy Skrevet Juli 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2007 Blir det riktig hvis jeg Vask godt Tørk bilen med water magnet Clay bilen Gå over bilen med Meguiars #83 Dual Action Cleaner/Polish Rens lakken med Duragloss Polish & Cleaner (PC) #101 Poler med Meguiars Gold Class Car Wax Liquid Beskytt med 16 oz. Meguiars #21 Synthetic Sealant Er det noen annen rekkefølge jeg skal gjøre det på ? Vask godt, tørk og clay. Rens med M83 poler/rens med m80 poler m07 og seal med m21 f.eks M07 er rein polish, null rens, bare et produkt som funker på lakken på samme måte som fuktighetskrem gjør på din hud. Tilfører oljer får å få tilbake glans. ikke noe vits å polere med Gold Class Liquide wax, da dette bare er voks, klarer seg i haugetall med m21 som sealer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Megamann89 Skrevet Juli 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2007 ok.Takk : Har svart bil og har hørt at den Meguiars Gold Class Car Wax Liquid er bra på svarte biler ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Megamann89 Skrevet Juli 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2007 Kan noen forklare meg når det er best og bruke maskin og hva slaks padder til hva. Når er det best og bruke mikrofiberklut ? er M83,M80,M7 og M21 . Lette produkter å jobbe med ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cossyboy Skrevet Juli 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2007 Kan noen forklare meg når det er best og bruke maskin og hva slaks padder til hva. Når er det best og bruke mikrofiberklut ?er M83,M80,M7 og M21 . Lette produkter å jobbe med ? Alle disse produktene kan brukes får hånd, men ved bruk av maskin på M83 og M80, da En DA-maskin, f.eks clas ohslon sin tohodet maskin med cyclopadder, vil du få et bedre resultat. Såklart fort gjordt å gjøre ting værre, hvis man ikke tar seg tid til å håndtere maskinen. Men over til padder, M83 kan brukes på oransje og grønne padder fra Cyclo, samme kan også gjøres med M80... Oransje padder er hardere enn de grønne, og renser derfor bedre enn grønne. Så får å finne ut hva som funker best lønner det seg å teste ut det minst agresive først. I denne situasjoenen vil det si M80 med grønne puter, hjelper ikke det så kansje m80 med oransje puter funker, osv... Nårdet gjelder m07 og m21 så bruker jeg stort sett hånd på dette, men kan også brukes i combo med maskin, og da hvite Cyclo puter. M07 jobber med på et og et panel, og skal ikke tørke, mens m21 som er sealer skal legges på hele bilen, tørke med en herdetid på 2 timer, før den så kan tørkes av med microfiberklut. Håper dette hjalp noe, bare å fyre løs hvis du har nye spm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Megamann89 Skrevet Juli 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2007 Tusen takk.Er disse produktene bra på svart bil ? Har du noen triks får å ikke få skjolder når jeg polerer ? Det syns vell ganske bra på svart lakk. Fant ikke den M07 på autogeek ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tandis1 Skrevet Juli 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2007 Tusen takk.Er disse produktene bra på svart bil ? Har du noen triks får å ikke få skjolder når jeg polerer ? Det syns vell ganske bra på svart lakk. Fant ikke den M07 på autogeek ? Her:) MG #7 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Megamann89 Skrevet Juli 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2007 Takk;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Megamann89 Skrevet Juli 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2007 Hvor lenge varer en flaske av produktene ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg