Spangen Skrevet Oktober 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2003 Audi 100/200 ble helgalvanisert fra og med 1986-modell, altså biler laget etter ca. august 1985. Audi 80/90 ble helgalvanisert da type 89 kom som 87-modell.. Type 85 er ikke galvanisert, noe som som oftest synes godt.. Biler før dette er enten delgalvanisert eller ikke galvanisert i det hele tatt.. Siter '87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet Oktober 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2003 Originally posted by Spangen Audi 100/200 ble helgalvanisert fra og med 1986-modell, altså biler laget etter ca. august 1985. Audi 80/90 ble helgalvanisert da type 89 kom som 87-modell.. Type 85 er ikke galvanisert, noe som som oftest synes godt.. Biler før dette er enten delgalvanisert eller ikke galvanisert i det hele tatt.. Så Urqen min fra 88 er helgalvanisert? Det er jo konge. Skal straks inn til oljebehandling med den.. Så da er det bare å holde seg på veien i vinter som er utfordringen. :) Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eivind windspoll Skrevet Oktober 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2003 Urquattro kunne man få galvanisert i hvertfall fra 83, men på grunn av at den ble brukt i rally måtte et visst antall veie under 1200 kg, og de som ble galvanisert helt veide mer enn dette...Hvordan det er med din skal jeg ikke si for sikkert, men om den er galvanisert er det stemplet på ei plate hvor det står "Zinkbaad... osv" på i motorrommet en plass. mvh Siter The Boss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Oktober 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2003 ALLE Audier fra 1986 og fremover er helgalvaniserte. Hvordan det er med biler før den tid har jeg ikke funnet ut ennå... Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeVen Skrevet Oktober 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2003 Audi startet med å halvgalvaniserer bilene sine i -83, da type 89 kom ble bilene helgalvanisert. Undtak av UrQ som fortsatt bare ble halvgalvanisert PGA vekta. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet Oktober 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2003 Originally posted by SeVen Audi startet med å halvgalvaniserer bilene sine i -83, da type 89 kom ble bilene helgalvanisert. Undtak av UrQ som fortsatt bare ble halvgalvanisert PGA vekta. Okay, så min Urq er halvgalvanisert? Er det da opp til vinduene som gjelder, eller er det delt inn på annen måte? Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kubbikkåre Skrevet Oktober 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2003 Om den galvaniserte overflaten i karosseriplatene blir skadet, ruster det like lett som en vanlig stålplate, og kanaler og skjermkanter er vel de stedene det er lettest å få slike skader. Så det er kanskje det som er tilfellet her? Siter Har for tiden: 1997 520 BMW Touring og 1994 VW Golf 1,4 (!!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spangen Skrevet Oktober 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2003 Så lenge skaden ikke er for stor vil det heller ikke ruste ved f.eks. en steinsprut. Det vil bli rust *akkurat* i treffpunktet, men det vil ikke spre seg og bli blærer/bobler sånn som det f.eks. blir på japanske biler.. :D Siter '87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cq85 Skrevet Oktober 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2003 Min bil er type 85 og den er halvgalvanisert.. Siter * 94 RS2 * 85 coupe quattro * x 82 80 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Oktober 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2003 Originally posted by Ascona Det som er litt morsomt med tanke på hva du skriver er at de såkalte piratdelene ofte er produsert med nøyaktig de samme maskinene som originaldelene.. på samme dag. Altså, det er de samme som produserer delene, men de selges med forskjellig pris og navn, veldig vanlig.. Vel! Har vært på en del bilfabrikker, og det ser vel ut til at de fleste stort sett lager karosseridelene, i hvertfall de i stål selv! Tviler på at de selger det til Veng og Klokkerholm! Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evjen Skrevet Oktober 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2003 Originally posted by Mondeo Vel! Har vært på en del bilfabrikker, og det ser vel ut til at de fleste stort sett lager karosseridelene, i hvertfall de i stål selv! Tviler på at de selger det til Veng og Klokkerholm! Isåfall ville det vært rart at "de samme" delene passer mye dårligere og ruster mye mer. Siter - 1994 BMW 525iXA Touring - 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES- x 1994 BMW 525i E34 x 1989 BMW 316i Coupê x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZy_T Skrevet Oktober 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2003 Originally posted by Evjen Isåfall ville det vært rart at "de samme" delene passer mye dårligere og ruster mye mer. Ikke alle produksjoner blir perfekte .. kan jo være 3.parts deler som selges billig til veng o.l. Siter Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.