Anders D Skrevet Juli 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2007 å? men er ikke lenge siden det ble skifta, å når de starta opp hadde mekanikerne bare stådd å klødd seg i hodet. ingen som tydeligvis vet hvor det kommer ifra.. Siter We Ride Together, We Die Together, VOLVO 4 Life http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=3573 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwtdir Skrevet Juli 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2007 300 Hk er grensen på denne 850 (t5/T5r motor kliver du over det så blir det fort dyrt !! Innmat takkler ikke det , hvertfall råder er alt for dårlige på denne motor, Når du laddar på lite mos så krøker dem sig som bananer!! . Vis du har planer for oppgradering tenk råder, stempler , s60r blokk pakk , før mer info ta kontakt med STEN PARNER i Sverige før kanon priser på Innmat og turbos ! Outstanding Service ! Link: http://www.stenparnermotor.se/ Siter Spännade män Lader over 2kg.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders D Skrevet Juli 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2007 ok. takk for tipset;) Siter We Ride Together, We Die Together, VOLVO 4 Life http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=3573 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Juli 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2007 300 Hk er grensen på denne 850 (t5/T5r motor kliver du over det så blir det fort dyrt !! Innmat takkler ikke det , hvertfall råder er alt for dårlige på denne motor, Når du laddar på lite mos så krøker dem sig som bananer!! . Vis du har planer for oppgradering tenk råder, stempler , s60r blokk pakk , før mer info ta kontakt med STEN PARNER i Sverige før kanon priser på Innmat og turbos ! Outstanding Service ! Link: http://www.stenparnermotor.se/ S60R blokk har 83mm borring, så denne er ikke ideell. Bruk blokk med 81mm borring. Rådene er ikke best nei, men har bremsa en 5r hos VS til 355 hk med orginale råder, og det holdt lenge med hard kjøring Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 3, 2007 Rapporter Share Skrevet August 3, 2007 ja, det er synd 850 er fwd og det er synd de er såpass gamle :( s70t5 eller c70t5 hadde vært noe :-) Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvosix Skrevet August 9, 2007 Rapporter Share Skrevet August 9, 2007 Det ligger kampanje på alle 850er frem til 96 på bytte av ventilløftere mener jeg. Tror faktisk kampanjen gjelder enda. Den gjelder vel ikke 960 også? Kjenner du til hvor mye jobb det er å bytte løftere sjøl? Noe å prøve seg på..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frankjakobsen Skrevet August 10, 2007 Rapporter Share Skrevet August 10, 2007 om du skal gå for en 850t5r som er nyere en -96 ønsker jeg deg lykke til. De ble ikke produsert til lenger en -95 før 850R kom i -96. De er registerert med 240hk på automat kassen (uten over boost) og 250hk på manuell kassen (T16 turbo ikke som T5R). Manuell gear har også viscodiff. Du vil sikkert også oppleve at det ikke er helt enkelt å fremskaffe en 850R da det ikke er produsert så veldig mange, men lykke til med letingen. http://volvocars.no/NR/rdonlyres/D453F5D8-DC1E-49F3-8146-982176D47707/12878/Beg850.pdf Ver obs. på at automatkassene kan ha en liten hvislelyd om det er noe gærnt med dem. Sjekk også opp om det er problemer med abs-systemet da det har vært problemer med noen dårlige loddinger i hjernen. Dette er noe du lett kan fikse selv, men er en god prutegrunn :) Jeg skal lage guide med bilder denne helgen om jeg får tid :) Det kan også forekomme at slanger rundt oljekjøler morkner/svetter når de blir litt gamle, men det er småting. Kjenn også etter fukt fremfor passasjer sete (noe som er kjennetegn på at AC lekker). Pakkboksen mellom motor og gearkasse kan lett få lekkasje (en simmering) da veivhusventilasjonen på desse motorene lett tetter seg igjen og oljetrykket i motor stiger. Enten kommer det ut i fra den simmeringen, oppe med kamakslingene, ved peilepinnen eller ut påfyllingsrøret. Generelt se etter oljelekkasjer og kankje spessielt rundt turboen. Pass også godt på å sjekke at turboen lader som den skal når man drar på. Jeg er ikke helt sikker, men den hvite indikatoren i dashbordet tror jeg representerer ca. -1bar til 1bar. korriger meg gjerne om noen mener opplysningene er feil!! Det ser kankje litt voldsomt ut med problemer, men bilen er fantastisk. Kjører selv en 850R -96 :) Siter Audi A6 Allroad -01 Audi RS2 -94 KTM Duke 690 -09 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet August 26, 2007 Rapporter Share Skrevet August 26, 2007 er det same sorten innmat i t5 motoren og t5-r motoren? eller missforstår eg der? Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.