Grøfteræs Skrevet Juni 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2007 Hei! Skal snart begynde å pjaske litt me ei nyinnkjøp boble med 1600 motor. So ej lure på om d e noken so veit ka ej må bytte på motoren vist ej ska sette på 1835 sylindersett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harrygp Skrevet Juni 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2007 http://www.vw2you.com sjekk ut der, står endel på akkorat dette der inne! Siter (skrivefeil skyldes dyseleksi) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet Juni 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2007 Kan få 2.4 hvis du setter på Volvo FH12 foringer og stempler fra en eller annen pontiac... mange som gjør det på bilcrossbobler :D Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harrygp Skrevet Juni 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2007 Kan få 2.4 hvis du setter på Volvo FH12 foringer og stempler fra en eller annen pontiac... mange som gjør det på bilcrossbobler :D de bruker vel en type4 blokk, altåsn en vannkjølt en? Siter (skrivefeil skyldes dyseleksi) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet Juni 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2007 I utgangspunktet ja men den blir luftkjølt etter montering av disse foringene... Har sett en slik motor og den gikk no jæ***** bra! Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Germanlook Skrevet Juli 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2007 Mye synsing og tror her... Type 4 blokka kommer fra gammel transporter, opp til ca 1979 og er luftkjølt. Sylindrene som blir brukt er fra Magirus lastebil, og så brukes det chevrolet stempler. Når det gjelder 1835 motor må det freses ut i blokka til større sylindrer, og toppene må også freses ut til disse. (Jeg ville vurdert å bygge en 1914 istedenfor da det så og si er samme jobben. Siter Proud member of: Der Volkswagen Schnellfahrers http://dvs.skynetblogs.be -73 1303RS -13 Polo WRC edition -15 Octavia RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fiat 131 acing Skrevet Mai 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2008 1835 får du vel om du bygger på 1600 blokk ja. Mener sylindrene går rett inn om jeg ikke husker feil. Men det er forskjell på tynn og tykk kant satser. Tynnkant går rett inn, tykk kant må du frese ut i toppene iallefall. 1915 får du om du bruker 411 eller 412 blokk (1700-1800) fra variant. Passer da ikke rett inn i bobla da du må modifisere kjølehuset. Brukte dette i BC for mange år siden. Men i gatebil ville jeg satset på 1600 blokk, kvassere kam, høvle ned toppene og sette inn nye ventiler. Holder i massevis, og koster ikke all verden. Type 4 2L ville jeg ikke satset på i gatebil, iallefall ikke med magirius sylindre og andre stempel. Kommer til å få store problemer med kjøling på en sånn motor. er noe annet å kjøre på gata enn å kjøre 5 runder rundt en bane. De motorene blir overhalte rimelig hyppig også. Hot Shop har sikkert masse morro til deg, og kan gi deg gode råd også. Kjell Aaen i Kvikk Shop?? Service?? har også masse erfaring. Om han fremdeles driver på da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karmann Skrevet Juni 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2008 Nå er du på feil jorde. -Du kan få alt fra 1584cc til tett oppunder 2,5 liter om du bygger på 1600 blokk. 1835 settet er EN av mulighetene og ikke den jeg ville valgt da det har relativt dårlig levetid pga godstykkelsen i sylindrene. -1835 passer ikke rett på men krever maskinering av både topper og blokk. -1835 settet kommer ikke i tynn eller tykk utførelse 1835 får du vel om du bygger på 1600 blokk ja. Mener sylindrene går rett inn om jeg ikke husker feil. Men det er forskjell på tynn og tykk kant satser. Tynnkant går rett inn, tykk kant må du frese ut i toppene iallefall.1915 får du om du bruker 411 eller 412 blokk (1700-1800) fra variant. Passer da ikke rett inn i bobla da du må modifisere kjølehuset. Brukte dette i BC for mange år siden. Men i gatebil ville jeg satset på 1600 blokk, kvassere kam, høvle ned toppene og sette inn nye ventiler. Holder i massevis, og koster ikke all verden. Type 4 2L ville jeg ikke satset på i gatebil, iallefall ikke med magirius sylindre og andre stempel. Kommer til å få store problemer med kjøling på en sånn motor. er noe annet å kjøre på gata enn å kjøre 5 runder rundt en bane. De motorene blir overhalte rimelig hyppig også. Hot Shop har sikkert masse morro til deg, og kan gi deg gode råd også. Kjell Aaen i Kvikk Shop?? Service?? har også masse erfaring. Om han fremdeles driver på da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet April 20, 2009 Rapporter Share Skrevet April 20, 2009 hvor mye bruker dere å ha som tolleranse på utfresing i topper, prater da om fresing av plass til sylindere. jeg har gjort en slik jobb på skolen nå i det siste og jeg endte med bitte litt over 1 tiendels mm feil på ''flaten'' der sylinderene treffer, er dette dårlig? han jeg leverte toppene til virket ikke fornøyd, men så forbanna nøye kan det ikke være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet April 22, 2009 Rapporter Share Skrevet April 22, 2009 den blir maskinert på nytt, så da var det problemet løst;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg