FirstPrice Skrevet Juni 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2007 Heisann, jeg lurer på å handle meg Escort Cosworth, tenker litt på utgifter da man går på skole .. Ser etter da en Escort Cosworth, litt trimming skal til, men ikke mye, ca 260-300gamp vel. Men er 18-20 da handelen skal skje, og forsikring skal visst ikke være den billigste man kan få ? Mye bruker en slik bil med såpass gamp på mila ? Hva burde jeg se etter når jeg kjøper en slik bil, den er da gammel, og en typisk ungdomsbil som har blitt godt kjørt.. Forresten, hvor er det billigst å handle fra ? Gjerne import også, tyskland var jo dyrere enn i Norge.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
88modell Skrevet Juni 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2007 Hvis du får en forsikring er du heldig...er svin dyrt. Ellers så er det sikkert andre som kan svare bedre på feil, men som med de fleste biler av dette kaliber er vel bilen i seg selv sin egen verste fiende da sånne biler sjelden/aldri er pent kjørt. Siter Omega A 90 Ascona B 78 - prosjekt Omega B 94 16V - selges i deler! Send pm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JHS Skrevet Juni 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2007 Heisann, lykke til med forsikring! Sørg for og ha det i orden før du i det hele tatt gidder og bruke tid på og leite etter bil... Pris for en bra bil er vel stort sett fra 220000 og oppover alt etter som... Og må du spørre om forbruket på mila så har du sansynligvis ikke råd. Det er ingen billig bil i drift, og begynner og bli veldig vanskelig og få tak i mange deler nå. Alt fra tauekrok til bakskjermer er utgått hos Ford. Tenk deg godt om før du kjøper en, om du har råd til og ta vare på den og drifte den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FirstPrice Skrevet Juni 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2007 Ok. Tusen takk for svar! Den er nok for dyr, ja, men at jeg lurte om forbruk var ren nysgjerrighet. Er det bare Escort versjonen av Cosworth som det går mangler på deler i, eller er det alle ? Fra tyskland ligger jo den billigste på 10k Euro, med toll og engangsavgift runder det 200 000NOK alikvel, så da er jo poenget borte. Er det noen som har noe forslag til bra biler, som tåler en støt og er generelt i bra stand? _IKKE_ Gnager/framhjulstrekk ^^ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Juni 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2007 Min Sierra Cosworth med sånn cirkus 290hk bruker vel en 1.5 liter på normal kjøring, og om du skal grisekjøre får du den fint til å bruke 4 liter på mila. Det dyreste med en sånn bil er bensinen! Går gjerne en 2500,- på en uke med mye kjøring i bensinutgifter. Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FirstPrice Skrevet Juni 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2007 Da sier vi hade bra til Cossy ^^ Jeg studerer på heltid, jobber på resturang/bar i helgene og jobber hver dag i ferien, dette er ikke nok til noe slikt. Jeg endret tråd navnet, for å la nye biler komme inni bildet. Jeg titta litt på Saab 9000 turbo, gammeln skal være med å shoppe bil, han har lyst til at _jeg_ skal ha A)V8-er @ Veteran B ) Volvo Jeg har ikke lyst på noen av dem, volvo går kanskje greit hvis det er en nyere versjon av 940 eller 960 - men igjen , pris, det blir dyrt med snurre. Saab 9000 Turbo virker som greie biler, 200gamp orginalt og rykte sier at de er holdbare, men at kassa kan være sårbar iforhold til hk/nm. Er det et bra valg for en 18åring som ønsker kjøreglede , samtidig som man ikke trenger å være rakettforsker for å skru, da man liker å skru også.. ? Denne kommer nærme smaken min : http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1503699 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
velo Skrevet Juni 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2007 Saab er visstnok ikke noe arti å skru på Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FirstPrice Skrevet Juni 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2007 Hvorfor ikke ? Måtte spøre Da la vi Saab på hylla også. Noen andre ? Saab er gnager, Cosworth er for dyrt, volvo ? - 940-960 ( 960 med smale lykter vel og merke, vet ikke hvordan 3L,24v maskin er jeg? mtp trim ) MB ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Juni 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2007 Saab er ikke noe særlig og skru på nei, av den enkle grunn av at det er trangt. Det er ingen løsninger som varierer noe særlig fra hva andre produsenter har. Men som sagt, saab kan være litt kukete og skru på ja. Men de er holdbare som faen, og de tåler en støyt. Det eneste som ikke tåler noe er girkassa, så den burde du være veldig forsiktig med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FirstPrice Skrevet Juni 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2007 Men saab er ute av veien alikvel, da det er gnager. Jeg skal ha bakhjulstrekk, "billig" i en grad og krefter og holdbarhet og fine og skru på .. Da blir det volvo da eller? :P Faren til en kompis hadde en 940 med 240-300gamp, den gikk som faen iallefall Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MoFoCo Skrevet Juni 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2007 Min erfaring er at 960 er tungskrudd i forhold til 940 med god gammel rød-motor. Er nok enklere/billigere å trimme en B230 me snurre enn 6-eren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast_740 Skrevet Juni 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2007 En 940 vil jeg nok tro ville vært en god løsning for deg! Koster jo litt for et pent eksemplar, men blir nok langt billigere enn en Cosworth. Både på forsikring og pris! Ikke helt det samme å kjøre, men for en 18åring så er det greit:) Jeg er ikke mer en 18 jeg heller, med nokså dårlig økonomi! Jeg kjører snart volvo 740 turbo. Skal bygges om til noe 940. Liker ikke 940`ne bak pga at de er høye i rompa, så gikk for en 740 som jeg skal bygge om med 940 front! Sånn etter min erfaring med kompiser osv så holdter 200hk som 18åring! Kan fint kjøre deg ihjel med 90hk også om du vil. hehe Kjøp en 940 turbo, still opp turbotrykk,chip,eksos osv. Etter min erfaring, kjøp en nokså uskrudd bil av en eldre mann/dame og begynn på denne! Det værste er å ha en ordentlig skrudd bil! Det ville jeg gjort:) Siter Biler nå: 1990 740(FK,940 etc) 1973 144(bruksvogn) 1987 740 (bruksvogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Juni 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2007 hvorfor ikke kjøpe BMW a? billige trimdeler og går bedre enn alt annet?!Hvorfor ikke ford sierra is turbo a? råaste bilen som er å kjøre, eller BMW 5-serie av ett eller anna slag. Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FirstPrice Skrevet Juni 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2007 Sierra skal jeg ikke ha. Det er ren og skjær prinsipp sak :P Bmw, går bedre enn alt annet? Bmw som er aktuelle er vel 3serie, E30, men jeg syns det er noe som mangler. Jeg tror nesten jeg går for en pen 940 Turbo. Greit å mekke på, samtidig som gammeln ikke klager - han blir vel heller utrolig glad, da er det 5 Volvoer og 1 68`Camaro i garasjen.. Titta på M5 også, men alt, alt , alt for dyrt. Det kan heller ikke være FOR mye jobb, selvom jeg mer enn gjerne godtar litt rust og pussing og motor jobbing :) Men jeg lar forslaga komme alikvel jeg, jeg har jo ikke økonomien i orden ennå - så er jo tid på å velge på. til nå, tusen takk for alle svar ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
le0n Skrevet Juni 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2007 Hvor mye penger har du tenkt og legge ut på bil da egentlig? Tingen er jo det at det er dyrt og eige bil, og skal du ha bil med litt feite hjul, trimdeler, styling og alt det der så må du jo lett rekne med 20000 kr i året bare på vedlikehold og slitedeler... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.