Gå til innhold

Eksoslekkasje fra manifold (2.5 V6)

Ranger emnet


muusle

Anbefalte innlegg

Heihå,

 

Har fått konstatert en eksoslekkasje fra manifold, høres ut som en gammel båt...

 

Ser vanskelig ut å komme til og muligheten for at skruene ryker er vel overhengende stor...

Tenkte det var mulig å få slipt den?

 

Noen som har erfaring med akkurat dette problem på en 2.5 V6 Omega?

 

Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihå,

 

Har fått konstatert en eksoslekkasje fra manifold, høres ut som en gammel båt...

 

Ser vanskelig ut å komme til og muligheten for at skruene ryker er vel overhengende stor...

Tenkte det var mulig å få slipt den?

 

Noen som har erfaring med akkurat dette problem på en 2.5 V6 Omega?

 

Takk.

 

hei.. :P

 

sur ting det der.. :S

du må mest sannsynlig vis ned med motoren..

er det den høyre eller venstre manifolden??

 

edit: sjekk forresten pankingen mellom manifold og katten.. mange biler som har en gåen pakning der bare.. det hadde jeg..

96 Omega 3.0 v6 24v CD Prosjekt Tråd

X 94 Crazy Corsa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja det er slitsomt, så stille og rolig disse motoren går til vanlig... menmen.. putreputre...

 

er det den høyre eller venstre manifolden??

Det er venstre side (når du står framfor bilen).

 

sjekk forresten pankingen mellom manifold og katten.. mange biler som har en gåen pakning der bare.. det hadde jeg..

Skal ha det i baktankene.

 

Hmmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat samme problemet med tilsvarende motor... Jeg tok nedi da jeg skulle kjøre av danskebåten med litt for mye opplasta med drikke fra broderfolket i sør. Putrer som en båt når den er kald, men ikke hørbart når den er varm. Fikk prisoverslag på utbedring på verksted: 5000. Hekkans mye demontering for å komme til, og dertil montering...

Vurderer seriøst å benytte anledningen til å installere komplett effektanlegg, og slutte å være så grådig når vi reiser sørover neste gang ;)

The paradoxical theory of change: Change occurs when one becomes what he is, not when he tries to become what he is not

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hmm, det var mer tungvindt enn jeg hadde håpet...

Fra radiator går det en grov slange som går inn på et grovt stålrør som går tvers over monifolden og forsvinner bak motoren.. Denne må vekk, men jeg er litt usikker på hvordan jeg skal ta'n... Hva lønner seg?

 

takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår