ThunderCable Skrevet Juni 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2007 Wankel har jo et horribelt forbruk så kan ikke være pga forbruket de ble ulovlig hvertfall... Fant dette: At the end of the season, the FIA (Federation Internationale de l'Automobile) outlawed the use of Wankel-type rotary engines in the racing series which it governed to solely allow cars with the 3.5L F1 engine to compete as they had concerns over top speed at the Mulsanne Straight a few years earlier. Siter 2stk 08' Ecco size 41. X 95' BMW 328i - solgt x 93' Mitsubishi Galant 1.8GLi - skrota x 83' Volvo 245 2.3 GLE - solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juni 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2007 Men minst mulig tid i pit`en, hva har det med regler å gjøre? Virker for meg som om Audi bruker en bil som passer mye bedre til løpet enn de andre gjør, og det betaler seg med seier. Altså en genistrek!Slik har det bestandig vært.I Rally fikk de gjennom effektiv lobbying igjennom en regelendring slik at firehjulsdrift ble tillatt, og da abonnerte de på seiere inntil konkkurrentene kom etter og forbi. Da ble det BTCC med Quattro inntil det ble forbudt med firehjulsdrift der, og de plutselig ikke var overlegne lenger. Da fikk de gjennom en regelendring i bl.a Le Mans, slik at dieselbiler ble tillatt. Da var det plutselig ikke mulig å vinne med bensinmotorer lenger. Kall det gjerne genistreker, jeg vil heller kalle det å ødelegge sporten. Selvsagt har det gitt mye PR, men Audi har sjelden vært kapable til å konkkurere på likt grunnlag med andre, de må liksom ha noen kjempefordeler før de stiller. Unntaket må kanskje være DTM Men mannen i gata som bare leser overskrifter er sikkert stolt hvis han har en Audi i garasjen. Det finnes mange eksempler på at VAG konsernet ikke har lykkes når de har konkurrert etter stående reglement, bl.a med Skoda og Seat i WRC Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CalibR Skrevet Juni 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2007 Det finnes mange eksempler på at VAG konsernet ikke har lykkes når de har konkurrert etter stående reglement, bl.a med Skoda og Seat i WRC Det er pga de alldri har hatt noen som var gode nokk sjafører i Wrc-stallen sin. Colin Mcrae var vell den som fikk høyest "resultat" med Skoda`n i australia når han gjorde en gjesteopptreden der. Å alle teamene fikk et sukk om at Skoda var kapabel til å gi resultater, de trengte bare en god nokk sjafør. Men Skoda rota det bort på service så de ikke klarte å gjennomføre rallyet. Men han fikk stormende jubel av alle team! Det er respekt! CalibR Siter Caution Cloud 40 Hairpin Right 100 Narrows Through Gates And Opens 70 Flat To Finish Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Juni 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2007 Var jo ikke audi som fikk presset igjennom diesel reglemanget på le mans. Peugeot har forbredt seg til årets løp i over et år og sto faktisk over det i fjor for å teste videre med sin diesel bil. Er vel heller ikke audi sin skyld at det ble forbudt med 4wd, ei heller at ingen av de andre brukte det i btcc. 4wd er jo bedre. Audi har dessuten vunnet uttalige seire før i bla le mans på like premisser som de andre. Kall det juks hvis dere vil Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juni 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2007 Ang Le Mans så var det ikke første året med Diesel i år, de har vært med tre eller fire år. Men det var Audi som først fikk lov til å bruke Diesel Det var jo netopp pga Audis overlegenhet at 4 WD ble forbudt i BTCC Juks er det ikke, det er jo etter reglementet Bare så rart de bestandig må komme med noe nytt for å delta, for så å trekke seg ut når de får konkurranse Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet Juni 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2007 Audi kjørte jo med R8 en god stund og vant en haug av pokaler da. Så vil ikke akkurat si at de kom med R10 og fikk pressa igjennom den kun fordi at de fikk for hard konkurranse. For oss forbrukere er det jo utrolig positivt at det blir utviklet nye og bedre diesel motorer. Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet Juni 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2007 Det ligger en del Le Mans 2007 filmer her: http://www.ndrifters.net/forum/index.php?topic=76.0 Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThunderCable Skrevet Juni 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2007 Ang Le Mans så var det ikke første året med Diesel i år, de har vært med tre eller fire år. Men det var Audi som først fikk lov til å bruke Diesel To år i år, og både Audi og Peugeot planla å bruke diesel. At Audi har seiere på like primisser sier seg selv. Hvem har Audi kjørt mot da? Når dem brukte R8 kjørte dem mot privat team enten Pescarolo eller Lola/Judd osv. (Før noen nevner det, Bentley er Audi kontrolert.) Audi kjørte jo med R8 en god stund og vant en haug av pokaler da. Så vil ikke akkurat si at de kom med R10 og fikk pressa igjennom den kun fordi at de fikk for hard konkurranse. For oss forbrukere er det jo utrolig positivt at det blir utviklet nye og bedre diesel motorer. Dem hadde ikke såå har konkuranse ;) Er ikke standar diesel dem kjører på heller... Siter 2stk 08' Ecco size 41. X 95' BMW 328i - solgt x 93' Mitsubishi Galant 1.8GLi - skrota x 83' Volvo 245 2.3 GLE - solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.H Skrevet Juni 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2007 herregud så gørrkjedelig, bare Audi og Pug... Ingen konkurranse nesten. Siter Anders Haugen Club Honda Norge http://www.club-honda.org Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flesvik Skrevet Juni 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2007 vet ikke helt om det er så like premisser jeg da. :watchout Det er vel helt sikkert lov til å ha turbo, større motorvolum eller kansje begge deler for dieselbilene som det er i de fleste andre motorsporter dieesel er lov. vet at de i formula offshore har lov til å ha større volum å girkasse på dieselmotorene. Dette kan jo være en stor fordel for diesel hvis disse fordelene blir for store. wankelmotor var jo f.eks. overlegene selv om de fikk ulemper som vekttilegg og mindre volum å ble dermed forbudt. Det jeg mener er at to forskjellig typer motor aldrig kan bli rettferdig fordi de må gi visse fordeler eller ulemper som volum, vekt, turbo, osv. til den ene typen pga. at ingen forskjellige typer motorer er like effektive. For å illustrere dette på en annen måte kan jeg jo si at hvis de hadde tillat totaktere med samme volum som firetakterene i et løp ville totakterene være totalt overlegene å de som er annsvarlig måtte ha funnet på noe for å begrense denne overlegenheten ved f.eks. legge på mer vekt og tillate mindre motrovolum til totakterene. Å til alle dere dieselentusiaster der ute. se hvor mange (hvis noen i det heletatt) fly dere finner som har dieselmotor (ikke jetmotor eller turboprop som bruker diesel som drivstoff). Også tenker dere over hva som kan være grunnen til at det er så få eller ingen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KRÅVL Skrevet Juni 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2007 Tenk om det hadde blitt brukt like mye penger på utvikling av dieselmotorer som bensinmotorer gjennom årene...... Eller noe annet enn det 500 år gamle konseptet kjent som stempelmotor?.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nomix Skrevet Juni 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2007 Ja, hvorfor ikke ha en motor som handler om rotasjon? Vent litt.. :p Siter Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.