Gå til innhold

100 000 til styling/tuning av Omega V6 -96 Touring

Ranger emnet


Bbrutus

Anbefalte innlegg

Jeg er lykkelig eier av en Omega 2.5 aut - 96 Touring. Kjørt 140K. Går som en klokke, men jeg vil fiffe den. Har 100K å bruke på den... hva ville dere ha gjort/prioritert? Trenger ideer... Hva lar seg gjøre her i Norge? Jeg mekker ikke selv damndamn

The paradoxical theory of change: Change occurs when one becomes what he is, not when he tries to become what he is not

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og hva i all verden skulle det være? En Audi?? ;) Hadde jeg hatt mye mere penger, ville jeg nok ha solgt Omegaen og kjøpt noe annet, men ingenting annet frister innenfor 150K. Er for "hekta" på Omegaen....

The paradoxical theory of change: Change occurs when one becomes what he is, not when he tries to become what he is not

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og hva i all verden skulle det være? En Audi?? ;) Hadde jeg hatt mye mere penger, ville jeg nok ha solgt Omegaen og kjøpt noe annet, men ingenting annet frister innenfor 150K. Er for "hekta" på Omegaen....

 

hva som helst i grunn :)

Deler og stash er jo dyrt nok som det er, og når folk skal montere det for deg i tillegg begynner det hvertfall å dra avgårde.. Da ville jeg handla noe hjul og kanskje ett senkesett til Opeln, og spart resten til du får råd til noe du har lyst på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....men "problemet" mitt er at jeg er så fornøyd med Opelen, og alternativet koster 820K.... Omegaen kan jeg ha i mange år til, men ønsker meg noe diskret "krutt" under lokket. Corsa Tuner har satt griller i hodet mitt med sin Omega Irmscher Edition. DEN bilen kunne jeg ha betalt mye for!

 

Corsa Tuner sitt smykke: Prosjekter158.jpg

The paradoxical theory of change: Change occurs when one becomes what he is, not when he tries to become what he is not

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg hadde hatt 100K å bruke på en omega hadde jeg sterkt vurdert en lotusmotor.

Men siden du ikke skrur selv blir jobben fort dyrere enn 100k med motor.

 

er mye styling å få med ikke på langtnær alt er pent..

Senk vogna meg KW coilovers, få på no fete hjul og evnt en liten moderat styling som passer bilen.

Audi A4 TDI

Vectra B 1.8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lykkelig eier av en Omega 2.5 aut - 96 Touring. Kjørt 140K. Går som en klokke, men jeg vil fiffe den. Har 100K å bruke på den... hva ville dere ha gjort/prioritert? Trenger ideer... Hva lar seg gjøre her i Norge? Jeg mekker ikke selv damndamn

 

KW coilovers type 2 :) blitzpower.no skaffer...

Opel Omega B 3.0 V6 24V X30XE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tips. At det er mye stygg styling å få kjøpt, er jeg helt enig i. Mye av det gir inntrykk av å være "satt på". Jeg ønsker det diskret, og tro mot bilens "sjel". Har sett lite av det til Omega B (inntil jeg surfet innom galleriet med bilder av bilene til dere brukere av forumet her!!!).

Noen styling/tuningmerker tibyr tuning og styling i trinn- vet dere om noen som gjør det på Omega?

 

Lotusmotor hadde vært totalt ekstatisk! At 100 K blir lite da, er ikke vanskelig å forstå. Men du slette tid: Hvor mange ganger lever man??? Jeg ser at noen av dere har 3-litere til Omega B...er dette MV6-motorer? 3.2-litere er også nevnt.. NAM! Og til andre priser enn Lotus tør jeg spå?

 

Jeg har rundet 40- vil leke igjen ;)

The paradoxical theory of change: Change occurs when one becomes what he is, not when he tries to become what he is not

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muligheten er c20let eller z20let motor da. 2L 16v turbo på 204hk eller 192hk. Da har du muligheten til oppgradere etterhvert. Muligheten med godkjenning burde også være der med c20let, 204hk er jo mindre enn MV6 3L har. Bruk samme bremser og understell som MV eller 2.5v6 har så bør muligheten være der. En bra c20let ligger på 20-25000.-

 

edit: ser du har 2.5v6 da har du de store bremsene;)

Audi A4 TDI

Vectra B 1.8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....men "problemet" mitt er at jeg er så fornøyd med Opelen, og alternativet koster 820K.... Omegaen kan jeg ha i mange år til, men ønsker meg noe diskret "krutt" under lokket.

 

Hadde JEG eid bilen din og hatt 100k tilgjengelig til oppgraderinger, ville jeg vurdert å solgt bilen for å kjøpt meg en Omega B2. Må vel være et bra alternativ siden du er så fornøyd med Omegaen? Da har du bil som er 100k mer verdt, samtidig som det er en nyere bil. Kan liksom ikke helt se vitsen med å blåse 100k på en Omega til under 100k.

 

Vil du absolutt beholde bilen du har nå, ville jeg heller brukt 30-40k på et justerbart senkesett, noen svære hjul og lakkering helt ned. Da er du imål, samtidig som du har over 60k å bruke på andre ting. Bare mine 2 cent.

4 ringer, 5 høl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode 2 cents det. Surfer etter B2, samtidig som jeg sterkt vurderer fullakkering, nye hjul (ikke senking- den er så lav allerede, at danskebåten har røsket eksosanlegget løst ved manifoilen...) og ny eksos (nødvendig, ref. forrige parantes).

The paradoxical theory of change: Change occurs when one becomes what he is, not when he tries to become what he is not

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår