Gå til innhold

91 mod 230f, ikke gnist, ikke bensin hva er galt?

Ranger emnet


Ongabonga

Anbefalte innlegg

Har en 91 mod sedan med 230f motor.

Har slitt lenge med at den ikke vil starte.

Har byttet fordeler, rotor, tenningskabler, brennselfilter, sjekket coilen,sjekket alle sikringer og byttet systemrelèet (2 ganger for å være sikker). Det er ikke gnist på pluggene og de er helt tørre.

 

Var tungstartet lenge, og plutselig ville den ikke mer.

Sto en uke, og plutselig startet den igjen...

Kjørte den i 20 min uten noen tegn til fusk, stanset og etter det har den ikke vært mulig å starte, det var 16. mai.

 

Hva kan være feil?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kan være rotoren inni fordeleren tipper jeg, min b230A var lenge tungstartet før den til slutt ikke ville tenne.

fant feilen merkverdig nok med en gang:D

 

jaja..for all den...b230A er jo akkuratt det samme som elektroniusk insprøytning:S:S

 

holder vell ein knapp på svinghjulsgiver eg då mn..

 

tenker siden den verken får det ene eller andre...

 

måler den med ett voltmeter (millivolt)

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orjuz: hvorfor tror du det er rotoren i fordeleren? Han har jo byttet begge deler!?

 

Ongabonga: Det letteste er som lars_b sier, å låne en føler fra en eller annen :) (du er nok ikke eneste i byn med f-motor! ;))

Eller så er det vel fram med multimeteret, men jeg aner ikke hva slags målinger du skal få her..

Prøvd å nappe ut kontakta, prøve å starte, for så å sette kontakta inn igjen? verdt et forsøk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ikke å måle om den virker med et multimeter, får samme resultat på en ny og ødelagt. Du må bruke et osiloscop. En ny koster 350,- på mekonomen 450.- ca hos volvo

 

Rart hvis du ikke har fått lest noen feilkoder på dioden

 

 

selfølgeli kan man måle om den er ødelagt...

 

Ohme den, f.eks. og sjekke om spolen har tatt kvell. eller sette multimeteret på mV,og tørne på starteren. og lese av resultatet. får man ett resultat. så funker giveren.

 

ialefall dette vi lærer på rest-teorien på Skolen. (vk1 Kjøretøy)

 

og eg har alltid jort dette. og har byttett ett par av desse. med og måle med MIN måte...for all del...kan jo måle i Hz og...

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår