Gå til innhold

Vanskelig å finne V90 tilsalgs?

Ranger emnet


ss242

Anbefalte innlegg

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da ble det uansett denne, får satse på en v90 fra sverige som delebil etterhvert.

 

Grattis med ny bil da!

Hva blir det til med 240`n a?

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her var det mye som var direkte feil... Andre fangere og lykter? Tror ikke du har sett en V90 "live".

 

Er som sagt ikke mye som skiller 965 og V90. Du kan jo bare se på en V90 på denne linken;

 

http://www.blocket.se/vi/12140308.htm?ca=9_s

 

presiser gjerne hva jeg har feil?

 

kjenner en som demonterer sånne, og da sto det en 965 og en v90 der, der var det forskjell på dette jeg sier. så får diskusjonen da heller gå på om en av de var helt orginal.

biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88)

biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

presiser gjerne hva jeg har feil?

 

kjenner en som demonterer sånne, og da sto det en 965 og en v90 der, der var det forskjell på dette jeg sier. så får diskusjonen da heller gå på om en av de var helt orginal.

 

 

Det meste du skreiv var feil.

 

når nye karroseriet kom så hette bilene fortsatt 960.og ikke s/v90 ennda..

 

og her var det jo snakk om nye karroseriet..

 

 

så da blir forskjellene minimale..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nye karosseriet kom vel i -94, (høy bakseterygg)

det er stor forskjell optisk fra en -94 960 til en -98 v90

karosseriet er jo likt, er vel egentlig likt fra siste årgang 745 (brodern har den) men den har ikke høy rygg.

 

det er et annet dashbord og andre dørtrekk på v90 enn 940/960.

setene ser også forskjellige ut, men det kan ha noe med trekk/skinn og hvordan de er sydd.

 

ellers er jeg rimelig sikker på at det var mer utstyr standard i v90 enn 960 på slutten. kom vel også med en type integrert stereo, var iallefall det i den v90*n som svensken demonterte, og den passa ikke inn i 940 ifølge han. da måtte jeg bytte dashbord og noen kabler.

biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88)

biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nye karosseriet kom vel i -94, (høy bakseterygg)

det er stor forskjell optisk fra en -94 960 til en -98 v90

karosseriet er jo likt, er vel egentlig likt fra siste årgang 745 (brodern har den) men den har ikke høy rygg.

 

det er et annet dashbord og andre dørtrekk på v90 enn 940/960.

setene ser også forskjellige ut, men det kan ha noe med trekk/skinn og hvordan de er sydd.

 

ellers er jeg rimelig sikker på at det var mer utstyr standard i v90 enn 960 på slutten. kom vel også med en type integrert stereo, var iallefall det i den v90*n som svensken demonterte, og den passa ikke inn i 940 ifølge han. da måtte jeg bytte dashbord og noen kabler.

 

 

Hva med å sjekke fakta?

Du mener enest forskjellen på nye typen 960 er bakseteryggen?

annen dash enn på 960?

 

fortsatt snakker vi om 960 ifra 95.

 

Nye karroseriet fikk du sikkert kjøpt høsten 94 ja.

og nei det er ingen stor optisk forskjell på en 95 mod 960 og en 98 mod v90.det har vi jo nevnt tidligere.

s/v90 har annen midtkonsoll og noe slikt dill innvendig,ellers er det likt.

finnes vel 3 forskjellige typer seter ifra 95.

Den ene typen er lik som på nyere 940/eldre 960.

andre typen er veldig like 850 sine stoler og den siste

ser jævli ille ut for å si det slik..

 

og karroseriet likt som på 740?? bare tull...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nye karosseriet kom vel i -94, (høy bakseterygg)

det er stor forskjell optisk fra en -94 960 til en -98 v90

karosseriet er jo likt, er vel egentlig likt fra siste årgang 745 (brodern har den) men den har ikke høy rygg.

 

det er et annet dashbord og andre dørtrekk på v90 enn 940/960.

setene ser også forskjellige ut, men det kan ha noe med trekk/skinn og hvordan de er sydd.

 

ellers er jeg rimelig sikker på at det var mer utstyr standard i v90 enn 960 på slutten. kom vel også med en type integrert stereo, var iallefall det i den v90*n som svensken demonterte, og den passa ikke inn i 940 ifølge han. da måtte jeg bytte dashbord og noen kabler.

 

Nye typen 960 kom i 95, og er mer eller mindre identisk S/V90.

Dasjbord og dørtrekk er også likt på begge.

Den første typen 960 har nogenlunde like dørsider som 940, men dasjbordet er likt nye typen 960/S/V90.

 

Edit: Som Maxis skriver i posten over, så skjønner jeg ikke hvor du har fått dette fra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kan godt ta bilde av min brors -92 745 og min -95 945 for å vise at det karosseriet er likt, bortset fra rails.

og det karosseriet er likt som v90.

er annen front og framskjermer, ellers er det likt.

forskjellen igjen til 960 er langt panser og andre lykter.

 

dashbordet gir jeg meg ikke på, det er rett fra 850, hvis det ikke er det er det ingen ekte v90, finns mange "v90" som er det utvendig men ikke innvendig.

 

men nå tar jeg helg, så får dere krangle dere imellom.

biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88)

biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

presiser gjerne hva jeg har feil?

 

kjenner en som demonterer sånne, og da sto det en 965 og en v90 der, der var det forskjell på dette jeg sier. så får diskusjonen da heller gå på om en av de var helt orginal.

 

 

Tror nok du har sett på en eldre 960 og trodd at dette var nytypen...

 

Slik så 960 ut opp til `95 mod;

 

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Volvo-960-1993-Volvo-960-wagon-SUPER-NICE-Low-miles-6-cylinder_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ6458QQihZ014QQitemZ330132877495QQrdZ1

 

Hvis du mener dette (linken over) er en nytype så har den forskjellige fangere og lykter enn `95 og oppover...

 

Slik ser V90 ut;

 

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Volvo-V90-1997-Volvo-V90-Dark-Green-131k-miles-Gray-Leather_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ6458QQihZ020QQitemZ300119853487QQrdZ1

Gjør som Ford - kjøp Volvo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kan godt ta bilde av min brors -92 745 og min -95 945 for å vise at det karosseriet er likt, bortset fra rails.

og det karosseriet er likt som v90.

er annen front og framskjermer, ellers er det likt.

forskjellen igjen til 960 er langt panser og andre lykter.

 

dashbordet gir jeg meg ikke på, det er rett fra 850, hvis det ikke er det er det ingen ekte v90, finns mange "v90" som er det utvendig men ikke innvendig.

 

men nå tar jeg helg, så får dere krangle dere imellom.

 

Du er på bærtur..hva har 740 og 940 med nye 960n å gjøre?

 

så innerskjermer,torpedovegg,a-stolper og allt det der er ikke karroseriet?

 

960 har aldrig hatt samme dash som 850,selv om det kanskje er likt.

 

eldre 960 har samme dash som nyeste 760n.når nye karroseriet kom fikk dashn samtlige deler utbyttet til noen med rundere former,nye brytere osv...

 

På tide å gi seg snart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker!

 

240'n er hugd til fordel for 242'n, som jeg så smått har begynt på nå.

Du har vel ikke fortsatt liggende noen av forskjermene jeg ga til deg?:heyyou:

 

Har alle sammen fortsatt, bare å ta det du trenger.

242`n min er så godt som klar nå også - til slutt :peace:

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår