Gå til innhold

Få blank aluminium igjen.

Ranger emnet


salms

Anbefalte innlegg

Vel, blankt har det jo aldri vært, men jeg vil gjerne få vekk den gule fargen som er blitt på Deksel og slikt frammi motorrommet mitt og få frem alu-fargen igjen.

Finnes det noe enkelt middel for slikt? Som ikke tærer noe på gummipakninger og slikt?

Her er et gammelt bilde av motorrommet, før listene rundt dekselet til registeret ble bytta.

motorforum.jpg

Får man først smaken på gode biler,

så fortsetter man gjerne å kjøre Audi videre også.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at dekslene er anodisert. Da kan det kanskje være noe drit å få bort. Du bør i hvert fall ikke bruke noe som er slipende, for det vil fjerne anodiseringssjiktet. Hvis ikke kraftige løsemidler tar det, må du kanskje leve med det. Alternativt kan du jo ta det av og høyglanspolere driten. Bling bling:-)

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at det ikke er sånn "motorvask" den brukte før?

Husker ikke hva det heter, men det var sånn på en mercedes vi hadde. Det er liksom en film utenpå slik at det holder seg blankt og rent en stund., så blir det bare gult og jævelig.

 

Isåfall så må det kunne gå og vaske det bort..

http://www.turbo-kid.com

'94 Mazda RX-7 FD R-2 LHD USDM

'93 Mazda RX-7 FD RHD N/A JDM

'93 Mazda RX-7 FD LHD Touring USDM-Solgt-

'82 Toyota StarletR.I.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

plastkule blåsing er enda heftigere, med masse små plastkuler, da trenger man ikke poler for at det skal bli bling! søk og se selv!

 

ja det kan sikkert hende. men kan tenke meg til at det ikke er så mange som har tilgang til slikt.

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW og tydligvis Audi likte å klarlakke aluminiums toppdeksler tidlig på 90-tallet. Den lakket blir gul og stygg etter noen år.

Eneste du kan gjøre da er å pusse vekk klarlakken før du polerer/lakker på nytt.

 

aha. Det som det er, tror det er et tysk fenonmen. Var sånn på en 1996 mercedes vi hadde også..

http://www.turbo-kid.com

'94 Mazda RX-7 FD R-2 LHD USDM

'93 Mazda RX-7 FD RHD N/A JDM

'93 Mazda RX-7 FD LHD Touring USDM-Solgt-

'82 Toyota StarletR.I.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW og tydligvis Audi likte å klarlakke aluminiums toppdeksler tidlig på 90-tallet. Den lakket blir gul og stygg etter noen år.

Eneste du kan gjøre da er å pusse vekk klarlakken før du polerer/lakker på nytt.

 

This makes perfectly sense, liksom..!

Hmmm, spørs om man ikke bare burde plukke de av og bearbeide de skikkelig en gang for alle da, men da må man til med nye lister og faenskap også, og så blir det veldig kontrast mot resten som ikke er gjor det samme med, og så eter det på seg og blir bare mer og mer jobb av det.. Hmmm.. Jeg får se hva jeg finner på, men takk for den tanken der, jeg kjøper vertfall den forklaringa fullt ut :)

Får man først smaken på gode biler,

så fortsetter man gjerne å kjøre Audi videre også.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår